Amnistia fiscală, în Monitorul oficial. Firmele corecte primesc o bonificație de 3%

000000  240242686300

Dimensiune font:

| 06-09-2024 22:40

 Amnistia fiscală a fost publicată în Monitorul oficial. Astfel, firmele care au datorii la stat la data de 31 august pot plăti datoriile principale până la 25 noiembrie și li se vor șterge dobânzile și penalitățile de întârziere.

În cazul persoanelor fizice, acestea beneficiază și de o reducere de impozit și contribuții, pe lângă ștergerea dobânzilor și penalităților. 

Astfel, românii, inclusiv cei care au avut venituri din PFA – cu datorii mai mici de 5.000 lei vor putea să anuleze jumătate din suma principală restantă la 31 august.

Pentru asta, prima dată va trebui să plătești jumătate din acea sumă, iar ulterior să depui o cerere de anulare la ANAF până pe 25 noiembrie.

Să presupunem că nu ai plătit impozit pe venit de 2000 de lei. La acea sumă s-au strâns inclusiv dobânzi și penalități. Tu va trebui să plătești 1.000 de lei, vei depune o cerere la Fisc, iar ulterior se vor șterge dobânzile, penalitățile și restul de 1.000 de lei.

Dacă datoriile depășesc 5.000 de lei, atunci, prin același mecanism ca mai sus, se va anula 25% din suma principală, ceea ce înseamnă că va trebui să plătești 75%.

Plata și depunerea cererii trebuie realizată până la 25 noiembrie. 

Firmele corecte care sunt cu plata impozitelor la zi vor beneficia de o bonificație de 3%, dar nu și Persoanele Fizice Autorizate (PFA) sau cele care au alte tipuri de venituri pentru care depun Declarația unică

Ordonanța prevede că firmele care sunt cu plata impozitelor la zi (atât cele plătitoare de impozit pe profit, cât și cele pe veniturile microîntreprinderilor) vor beneficia de o bonificație de 3%.

*Actul normativ nu precizează nimic referitor la persoanele fizice autorizate (PFA) sau cele care au venituri din alte surse (cum sunt cele din investiții).

În cazul grupului fiscal, bonificația se aplică la impozitul pe profit anual declarat de persoana juridică responsabilă.

ANAF va constata din oficiu îndeplinirea condițiilor pentru acordarea bonificațiilor prin emiterea unei decizii, astfel:

  • în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe profit anual aferentă anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz;
  • în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferentă trimestrului IV al anului fiscal 2024.

Sumele care fac obiectul bonificației nu se restituie ci se utilizează pentru compensarea cu alte impozite și taxe.

Bonificația se acordă de către ANAF cu respectarea următoarelor condiții de către firme:

  • Să aibă depuse toate declarațiile conform vectorului fiscal;
  • Să fie stinse integral și la termenele prevăzute de lege impozitul pe profit anual/impozit pe veniturile microîntreprinderilor, aferente anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz;
  • Să nu înregistreze nicio altă obligație fiscală/bugetară restantă la termenul legal pentru depunerea declarațiilor prin care se declară impozitul pe profit anual aferent anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, respectiv prin care se declară impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferent trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii.

Măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare

OUG are și măsuri cu privire la reducerea cheltuielilor bugetare. Redăm mai jos câteva dintre acestea: 1. Instituțiile publice vor fi obligate să cheltuiască în perioada septembrie – decembrie 2024 la nivelul mediei din perioada ianuarie – august pentru bunuri și servicii.

Sunt excluse cheltuielile cu medicamentele și materialele sanitare, cu serviciile medicale cu îngrijirea bolnavilor, cu asigurarea hranei în unitățile sanitare, în instituții de asistență socială și în unități de asistență medico-socială.

2. De asemenea, dacă se va adopta Ordonanța, nu vor putea să mai cumpere mobilă, cărți, publicații și materiale documentare, să cheltuiacă bani pentru consultanță și expertiză, pregătire profesională, studii și cercetări (cu excepția celor care sunt necesare pentru finanțarea proiectelor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile și rambursabile).

3. Investiții din fonduri publice nu vor mai putea fi făcute până la finalul anului. Excepție fac procedurile de achiziție publică care se află în etapa de comunicare a rezultatului. 

Plățile lunare efectuate în perioada septembrie – decembrie 2024 pentru aceste categorii de cheltuieli trebuie să fie cel mult la nivelul mediei plăților efectuate în perioada ianuarie – august 2024, în limita bugetului aprobat.

Sunt exceptate cheltuielile aferente obținerii finanțării și implementării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile și din Planul Național de Redresare și Reziliență al României precum și cheltuielile cu investițiile din domeniul asistență socială și sănătate.

4. Bugetarii care lucrează în domeniul fondurilor europene nu vor putea primi stimulente în perioada septembrie – decembrie 2024 dacă se află în concediu. De asemenea, acei angajați nu vor primi nici avantaje de natura combustibilului.

5. Companiile care au capital integral de Stat și primesc subvenții de la buget vor putea să mărească cheltuielile salariale doar dacă:

• au sumele prevăzute în bugetele de venituri și cheltuieli aprobate pentru anul 2024;

• au înregistrat profit net anual în ultimii 3 ani;

• nu au programate pierderi și plăți restante în anul 2024;

• subvențiile/transferurile primite de la bugetul de stat pentru activitatea operațională s-au diminuat consecutiv în ultimii 3 ani.

Proiectul mai prevede:

  • alocarea de sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului numai în situaţia în care la nivelul ordonatorului principal de credite nu este posibilă asigurarea acestora prin modificarea repartizării pe trimestre a bugetului aprobat sau prin virări de credite de angajament și credite bugetare, inclusiv în condițile reglementate prin prezentul proiect;
  • majorarea de la 1 miliard lei la 2 miliarde lei a plafonului de contractare de împrumuturi pentru unităţile administrativ- teritoriale;
  • majorarea plafonului de contractare a împrumuturilor de către unitățile administrativ-teritoriale cu suma de 1,5 mld. lei, precum și a plafonului de tragere cu suma de 700 milioane lei;
  • reglementarea modalității de utilizare la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale a excedentului anilor precedenți, precum și a sumelor neutilizate pentru implementarea Programului pentru şcoli al României, precum și unele măsuri cu privire la rectificările bugetelor autorităților locale.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Companiile germane din România se pregătesc de concedieri
24/11/2024 12:38

 Companiile germane din Romania anticipează o inrăutăţire a situaţiei economice, vor să reducă investitiile si se pregătesc de concedieri, arată chestionarul de conjunctură al Camerei de Comert ...

Taxă nouă pentru cei care stau la bloc
24/11/2024 11:27

 Iarna aceasta a venit la pachet cu un scandal de proportii. Primele facturi de sezon au inclus „taxa de teavă” si pentru cei cu centrale de apartament. Măsura, luată de Autoritatea National ...

Gastronomia sustenabilă. Cum restaurantele ecologice transformă masa într-o lecție de responsabilitate
22/11/2024 12:45

Sub lumina caldă a unei seri de toamnă, un restaurant cochet din centrul orasului atrage atentia nu printr-un lux orbitor, ci printr-o simplitate elegantă. Lemnul reciclat al meselor, iluminatul cu LED-uri, ...

Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank! Banca a fost amendată după ce mai mulți clienți s-au trezit cu bani retrași, credite și conturi nesolicitate
22/11/2024 12:33

  Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank. Banca a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajatii săi au folosit datele confidentiale ale clientilor. Un client a reclamat că că in numele lui ...

Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
20/11/2024 09:00

 DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei