Ce trebuie să facă datornicii la stat pentru a beneficia de amnistia fiscală. Ordinul publicat de Ministerul Finanțelor

000000   05500

Dimensiune font:

| 13-09-2024 20:20

 Ordinul care stabileşte procedura de anulare a unor obligaţii bugetare reglementate prin amnistia fiscală a fost publicat de Ministerul Finanţelor.

Noua amnistie fiscală, care a fost stabilită prin OUG 107/2024, vizează atât persoanele juridice, cât şi persoanele fizice. Aceasta constă în anularea accesoriilor - în esenţă, dobânzi şi penalităţi - cu condiţia plăţii principalului, reprezentat de obligaţiile bugetare restante la 31 august 2024, până la 25 noiembrie 2024.

Contribuabilii români, persoane fizice şi juridice, cu restanţe la plata obligaţiilor către stat pot beneficia de o nouă amnistie fiscală, adoptată de autorităţi prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 107/2024 care prevede, totodată, şi o serie de alte facilităţi. Scopul declarat este creşterea veniturilor la bugetul de stat.

Autorităţile susţin că, din valoarea creanţelor bugetare curente de 175 de miliarde de lei, un total de 71,8 miliarde de lei ar putea face obiectul unor facilităţi fiscale, de care ar beneficia 330.735 de contribuabili persoane juridice şi peste 848.700 de contribuabili persoane fizice.

Conform acestei noi amnistii, debitorii pot obţine anularea tuturor obligaţiilor accesorii (dobânzile şi penalităţile) aferente obligaţiilor bugetare principale restante la 31 august 2024, dacă îndeplinesc unele condiţii ce vizează stingerea debitului principal, stingerea obligaţiilor principale şi accesorii cu termene de plată cuprinse între 1 septembrie 2024 şi data depunerii cererii de anulare, depunerea cererii de anulare şi transmiterea la timp a declaraţiilor fiscale. 

”Ministerul Finanţelor a finalizat legislaţia subsecventă a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar în anul 2024, publicată în Monitorul Oficial nr.905 şi intrată în vigoare în 6 septembrie 2024. Ordinul de ministru care stabileşte procedura de aprobare, referatul şi anexele sunt publicate la rubrica Transparenţă decizională”, informează ministerul.

Toţi contribuabilii care au datorii restante la data de 31 august 2024 (persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii liberale, unităţi administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti ori instituţii publice) pot beneficia de facilităţile fiscale de anulare a dobânzilor, penalităţilor, accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale stabilite prin OUG 107/2024. Scopul acestor măsuri este acela de a veni în sprijinul contribuabililor, având în vedere faptul că mediul de afaceri se confruntă cu o lipsă temporară de lichidităţi, de a susţine conformarea voluntară la plată, sens în care, prin măsurile adoptate de impulsionare a achitării obligaţiilor fiscale/bugetare, statul se asigură, pe de o parte de faptul că volumul arieratelor scade, iar pe de altă parte, veniturile bugetare cresc astfel încât să se poată susţine cheltuielile efectuate pentru susţinerea economică.

Principalele măsuri ale OUG 107/2024

Măsura 1

Anularea dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, în cazul contribuabililor care datorează la această dată atât obligaţii bugetare accesorii, cât şi obligaţii bugetare principale.

În acest caz, pentru a beneficia de măsura anulării accesoriilor, contribuabilii trebuie să plătească obligaţiile bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv, să achite obligaţiile curente (cele născute după 1 septembrie 2024), să depună toate declaraţiile fiscale şi să depună cererea de anulare a accesoriilor până la data 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancţiunea decăderii. 

Măsura 2

Anularea dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor aferente diferenţelor de obligaţii bugetare principale declarate suplimentar de debitori prin declaraţie rectificativă, cu scadenţă anterioară datei de 31 august 2024 inclusiv.

În acest caz, contribuabilii care consideră că sunt erori în sumele declarate iniţial pot depune declaraţie rectificativă prin care să declare obligaţiile suplimentare şi pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligaţiilor declarate suplimentar dacă plătesc aceste obligaţii, precum şi obligaţiile curente (cele născute după 1 septembrie 2024), depun toate declaraţiile fiscale şi depun cererea de anulare a accesoriilor până la 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancţiunea decăderii.

Măsura 3

Anularea dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, dacă la această dată contribuabilul datorează doar accesorii, iar obligaţiile bugetare principale au fost stinse. 

În acest caz, pentru a beneficia de măsura anulării accesoriilor, contribuabilii trebuie să plătească obligaţiile curente (cele născute după 1 septembrie 2024), să depună toate declaraţiile fiscale şi cererea de anulare a accesoriilor până la 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancţiunea decăderii. Totodată, în situaţia în care dobânzile, penalităţile şi toate accesoriile aferente obligaţiilor bugetare principale principale au fost stinse după data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, respectiv după data de 6 septembrie 2024, acestea se anulează şi sunt supuse restituirii.

Măsura 4

Anularea dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisă ca urmare a controlului fiscal, care este în curs de derulare la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă.

În acest caz, contribuabilii care la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă au în derulare un control fiscal pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligaţiilor stabilite suplimentar de organul de control dacă plătesc aceste obligaţii până la termenul de plată stabilit în decizia de impunere şi dacă depun cererea de anulare a accesoriilor în termen de 90 de zile de la data comunicării deciziei de impunere, indiferent dacă acest control a fost finalizat până la data de 25 noiembrie 2024 sau ulterior acestei date. 

Măsura 5

Anularea unor obligaţii fiscale principale în cazul persoanelor fizice:

Pentru persoanele fizice care înregistrează obligaţii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, în cuantum mai mic de 5.000 lei inclusiv, achitate în procent de 50% până la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai târziu de 25 noiembrie 2024, se acordă:

- anularea unui procent de 50% din obligaţiile bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv;

- anularea dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv.

Pentru persoanele fizice care înregistrează obligaţii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, în cuantum mai mare de 5.000 lei, achitate în procent de 75% până la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai târziu de 25 noiembrie 2024, se acordă:

- anularea unui procent de 25% din obligaţiile bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv;

- anularea dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv.

În aceste cazuri, pentru a beneficia de anularea obligaţiilor bugetare principale, persoanele fizice trebuie să achite obligaţiile curente (cele realizate dupã 1 septembrie 2024), să depună toate declaraţiile fiscale şi cererea de anulare până la data 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancţiunea decăderii.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:06

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Harmanesti, cu sediul in comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi, telefon 0232.722.000, fax 0232.722.000, e-mail: harmanesti@is.e-adm.ro, cod fiscal 16570210. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata totala de 597 mp, Tarla 6, P 274/1, P 275-276, P 323/1, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului privat al Comunei Harmanesti; -teren in suprafata totala de 123 mp, Tarla 34, P 1211, 1214, 1215, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului public al Comunei Harmanesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Harmanesti nr. 36/25.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Harmanesti. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Comunei Harmanesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original si 2 exemplare copii. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 03.10.2024, ora 11.00, la sediul Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232.260.600, fax 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava, telefon 0230.539.535, fax 0230.539.543, e-mail: primaria todiresti @yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -3 parcele de teren, in suprafata totala de 2.000 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in intravilanul comunei Todiresti: -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43156, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43157, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 1.000 mp, avand nr. cadastral 43503, sat Todiresti, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Todiresti nr. 41/14.06.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei sau se pot consulta pe site-ul: www.comuna todiresti.ro, la sectiunea Monitorul Oficial Local -Hotarari. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 10.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 04.10.2024, ora 10.30, Comuna Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230.214.948, fax 0230.522.296, e-mail: trsv-arhcont @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
COMUNICAT DE PRESA „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” 13.09.2024
13/09/2024 09:00

 COMUNICAT DE PRESA „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” 13.09.2024

Transformarea competitivității IMM-urilor din România prin prisma Raportului Draghi
12/09/2024 13:20

Raportul Draghi despre competitivitatea europeană propune o serie de măsuri esentiale pentru cresterea pozitiei economice a Uniunii Europene, cu accent pe inovatie, sustenabilitate si autonomie strategică. A ...

Comunicat de presa incepere proiect ” Digitalizarea activitatii FMO INTERBUILD SRL” COD SMIS 314218
12/09/2024 13:17

 COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 314218 Data: Septembrie 2024 Digitalizarea activitatii FMO INTERBUILD SRL

O casă demonstrativă ajunge la ieșenii care vor să fie mai eficienți energetic  „Caravana ROENEF” ajunge la Iași pe 16 și 17 septembrie
12/09/2024 11:33

 Bucuresti, 12 septembrie 2024 „Caravana ROENEF”, un proiect dedicat promovării eficientei energetice in clădiri, organizat de ROENEF si ING Bank Romania, isi incepe traseul national in Iasi ...

Economistul-șef al BCR, previziune sumbră pentru România: măsura simplă care ar revitaliza economia românească
12/09/2024 09:07

Economistul-sef al BCR, Ciprian Dascălu, sustine că Romania este deja in Procedura de Deficit Excesiv, dar statul roman se comportă in continuare care si cum am fi ”un paradis fiscal”. Dascălu arată c ...

Gramul de aur, la un nou maxim
11/09/2024 17:38

* evolutia pretului este influentată de factorii externi, precum evolutia unciei si a monedei americane sau a cererii, in special cea venită din partea băncilor centrale din China, India sau Polonia, dar si ...

Inundații în Moldova
11/09/2024 12:30

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis, miercuri, avertizări Cod portocaliu şi Cod galben de viituri, valabile pană joi, pe rauri din Dobrogea, Muntenia, Transilvania şi ...

COMUNICAT DE PRESĂ Data: 09.09.2024 „Performanță în prestarea serviciilor” TRUMAN CONSULTANTS SRL
11/09/2024 09:36

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: 09.09.2024 „Performantă in prestarea serviciilor” TRUMAN CONSULTANTS SRL

Românii nu mai doresc titluri de stat
10/09/2024 23:51

* băncile si clientii acestora, locali sau străini, nu se mai inghesuie să cumpere titluri de stat romanesti, avand in vedere gradul de indatorare al Trezoreriei, solicitand, totodată, randamente mai mari p ...

Mutarea anului: Germania construiește în România cel mai mare centru de semiconductori din Europa de Sud-Est
10/09/2024 15:38

Gigantul german Infineon Technologies construieşte in Bucureşti cel mai mare centru de cercetare şi dezvoltare in semiconductori din Europa de Sud-Est. Gigantul german Infineon Technologies, lider global in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei