Certificarea ISO: există și dezavantaje? Și chiar merită această certificare pentru compania ta?
Dimensiune font:
O certificare ISO aduce avantaje clare companiilor în lupta pentru noi comenzi și cote de piață. În unele industrii, precum cea auto sau în sectorul îngrijirii - este chiar și astăzi o necesitate pentru a putea opera economic. Costuri mai mici de proces, rate de eroare mai mici, o imagine mai bună și riscuri reduse sunt cele mai importante avantaje de menționat.
IsoStandard – Organism național de certificare sisteme de management: ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, ISO 45001, ISO 22000 și ISO 27001.
La fel ca în aproape orice din viață, există, desigur, unele dezavantaje care nu trebuie trecute cu vederea. Mai ales în industriile în care acest sistem de management al calității nu este obligatoriu, dar dacă este destinat să îți servească propriile obiective sau impactul extern, cu siguranță merită să cântărești posibilele dezavantaje cu avantajele.
Cu toate acestea, de regulă, acest subiect necesită sfaturi cuprinzătoare și cu experiență tehnică, astfel că poți lua în calcul următoarele informații:
Costuri ridicate de certificare
Costurile de certificare în sine sunt, desigur, cel mai evident factor de cost. Diferite organisme de certificare au metode diferite de determinare a costului certificării. Totuși se pot remarca factorii obișnuiți de influență:
# Dimensiunea companiei sau numărul de angajați
# Industria specifică
# Numărul de locații / locația locațiilor
Pentru a afla personal costurile specifice pentru certificare, te va ajuta doar o ofertă specifică din partea organismului de certificare sau experiența unui consultant care lucrează în industrie. Recertificarea certificatelor deja eliberate generează costuri mult mai mici.
Costuri inițiale ridicate sau costuri de consultanță
În perioada de pregătire pentru certificarea ISO, sunt verificate propriile procese, produse și proceduri și ajustarea acestora în caz de nevoie. În practică, acest lucru poate fi gestionat numai cu cunoștințele de specialitate (externe) adecvate. Deoarece ofertele sunt din nou foarte specifice industriei, specialiștii necesari nu sunt adesea disponibili în număr suficient pentru ca un client să se poată aștepta la concesii mari în ceea ce privește prețul. Calitatea își are și ea prețul aici.
Ținând cont de complexitatea proceselor și procedurilor existente, certificarea poate face necesară achiziționarea de software sau hardware noi. Este posibil să fie necesare noi poziții în domenii organizaționale mai mari care se ocupă de întreținerea sistemului care urmează să fie implementat.
Efort suplimentar pentru menținerea proceselor și a documentației
Oricine se angajează în managementul calității trebuie să fie conștient că va trebui să o trăiască în viitor. Acest lucru nu se poate face fără efort suplimentar, în special pentru documentare. De asemenea, schimbările în managementul calității trebuie luate în considerare cu promptitudine în multe industrii pentru a nu face față brusc probleme cu certificările ulterioare. Nu în ultimul rând, propriul management al calității ar trebui, desigur, să fie îmbunătățit constant și dezvoltat în continuare din proprie inițiativă, deoarece doar atunci poate funcționa într-adevăr economic. Deci efortul nu se termină odată cu certificarea, ci abia începe.
Aspecte demotivante
Primirea unei certificări ISO este un motiv pentru care să te bucuri pentru propria companie, dar poate, de asemenea, să ducă rapid la satisfacție și să se răspândească din nou. La urma urmei, ai o dovadă care atestă că funcționezi corect. În practică, numai managementul companiei poate contracara în mod activ acest efect, de exemplu prin promovarea continuă a înțelegerii managementului calității în companie prin educație și formare continuă.
Evită birocrația - prin sfaturi de specialitate
Modul în care sunt tratate dezavantajele unei certificări ISO obținute în viața de zi cu zi a unui sistem de management al calității este mai presus de toate o problemă de pregătire, adică consultarea anterioară. „Producția” de documente nu trebuie înțeleasă ca „doar pentru că sunt necesare”. Motivele și avantajele care stau la baza acestora trebuie să fie vândute de la început ca parte a unei culturi corporative, astfel încât să poată fi acceptate într-un stadiu incipient. Trebuie făcute, de asemenea, priorități pentru a împiedica efortul nou adăugat să înrăutățească productivitatea și flexibilitatea inexistente. Prevenirea unei birocrații de calitate să devină un scop în sine este una dintre sarcinile majore cu care trebuie să se confrunte un consultant extern pentru certificarea ISO.
IsoStandard certifică excelența în România incepând cu anul 2010. La IsoStandard vei beneficia de o echipă de auditori cu experiență în certificarea iso națională și internațională
Certificare ISO (Agentie de certificare) adresa: Șoseaua Giurgiului 1, București - Telefon 0728 522 552
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau