Cine e Emil Savin zis Farmazon, denunțătorul lui Dumitru Buzatu: rege local al asfaltului, omul de casă al președintelui CJ Vaslui / De ce s-au certat / Firmele controlate de Savin au contracte cu statul de peste 90 de milioane de euro

0000 breaking-news  07.jp0

Dimensiune font:

| 24-09-2023 16:49

Emil Savin zis Farmazon este omul de afaceri care l-a denunțat pe baronul PSD de Vaslui, Dumitru Buzatu, potrivit referatului cu propunerea de arestare preventivă consultat de G4media.ro.


 


Savin a primit calitatea de colaborator cu identitate reală și a fost de acord să poarte tehnică de înregistrare audio-video la întâlnirile cu șeful CJ Vaslui.

Emil Savin zis Farmazon este un rege local al asfaltului. Controlează firmele Transmir și Soragmin care derulează zeci de contracte din bani publici în județul Vaslui, inclusiv cu CJ Vaslui, instituția condusă de Dumitru Buzatu. Potrivit Libertatea, Savin era omul de casă al șefului CJ Vaslui. Pe vremea lui Ceaușescu, Farmazon ar fi fost șoferul unui președinte de CAP.

De altfel, una dintre firmele controlate de Savin, Soragmin, este cea care a asfaltat două loturi ale drumului Bârlad-Codăiești, pentru care Buzatu a cerut șpagă. Contractul dintre firma Soragmin și CJ Vaslui a fost semnat în 2019 și e în valoare de peste 80 de milioane de lei, adică peste 16 milioane de euro din fonduri comunitare.

Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, firma Soragmin este deținută de o altă firmă, Salcia SRL. La rândul ei, firma Salcia este deținută de surorile Cristina Mădălina Șelaru (fostă Savin) și Stela Mirabela Popică (fostă Savin). Cele două asociate sunt fiicele lui Emil Savin zis Farmazon. Potrivit referatului DNA, Savin este director administrativ la firma controlată prin fetele sale.


Cristina Mădălina Șelaru (fostă Savin) este căsătorită cu Cornel Șelaru, condamnat definitiv în iunie 2018 la 16 ani de închisoare pentru omor. În 2014, bărbatul a trecut cu maşina peste un cioban, pe care l-a urmărit prin lanul de porumb, omorându-l cu sânge rece pentru că păştea oile pe pământul său.

Cealaltă asociată și fiică a lui Farmazon, Stela Mirabela Popică (fostă Savin), este căsătorită cu Eduard Popică, fost prefect și consilier județean, actual deputat PSD. Cei doi au fost cununați de către deputatul PSD Adrian Solomon.

De ce s-a certat Savin cu Buzatu


Potrivit referatului DNA consultat de G4media.ro, Savin s-a răcit cu Buzatu pe fondul neplății de către CJ Vaslui, încă din 2021, a facturilor de aproape 3 milioane de euro ale constructorului Soragmin.

Potrivit DNA, în 2021, firma controlată de Savin realizase asfaltarea drumului în proporție de 80%. CJ Vaslui a angajat o firmă de consultanță tehnică reprezentată de expertul Radu Judele care a constatat inițial că grosimea statului de asfalt turnat de firma lui Savin nu era cea conformă, nu avea 6 cm peste tot. Prin urmare, CJ Vaslui nu i-a mai achitat firmei lui Savin facturi de aproape 3 milioane de euro.

Potrivit DNA, în iunie 2022 și februarie 2023, expertul i-a cerut mită peste 700.000 de lui Savin ca sa își ”îndulcească” propria expertiză și să intervină la decidenții CJ Vaslui să îi deblocheze plățile de 3 miloane de euro. În martie și aprilie acest an, expertul Radu Judele chiar ar fi primit acesti bani, potrivit DNA. De altfel, expertul a fost arestat și el fiind acuzat de luare de mită și trafic de influență.

Odată rezolvată problema expertizei, firma lui Savin mai avea doar un pas: să își ia banii restanți de la CJ Vaslui. Aici – potrivit DNA – intervine șeful CJ, Dumitru Buzatu, care îi dă de înțeles lui Savin că îi deblochează plăți de peste 12 milioane de lei dacă îi dă un comision de 10 la sută.

”Începând cu luna mai 2023 am fost contactat de mai multe ori de Buzatu Dumitru care mi-a promis că se va implica în diferendul pe care societatea pe care o reprezint îl are cu autoritatea contractantă CJ Vaslui privind decontarea unei sume de bani pentru lucrările pe care le-am efectuat pe lot 1 și 2 a Drumului Strategic din jud. Vaslui”, a declarat Emil Savin la DNA, potrivit referatului de arestare preventivă consultat de G4media.ro.

”CJ Vaslui a întârziat plată timp de aprox. 2 ani de zile fără justificare. Buzatu Dumitru a început să mă contacteze mai des și să-mi explice diligențele pe care le-a făcut pentru a-mi debloca suma de bani, aprx. 13.000.000-15.000.000 lei.

Acesta mi-a spus în perioada mai-septembrie 2023 că a întreprins diligențe pe lângă funcționarii competenți din cadrul CJ Vaslui, Caragață Valeriu și Toma Cătălin, dar și pe lângă Koti, managerul de proiect, pentru a urgenta întocmirea documentației care a stat la baza decontării sumei de bani către SC Soragmin SRL.


Precizez că m-am întâlnit în perioada mai-septembrie 2023 de mai multe ori cu numitul Buzatu Dumitru, respectiv la CJ Vaslui sau la Primăria Ștefan cel Mare, unde acesta mi-a spus că mai întâi trebuie “să mă rezolve cu banii” și apoi vom mai vorbi și “că va veni ulterior la baltă, la un pescuit, la un pahar de vin”.

Prin acțiunile sale numitul Buzatu Dumitru mi-a dat de înțeles că acesta pretinde un procent de minim 10% din suma pe care CJ Vaslui urmează să o deconteze către SC Soragmin SRL ca urmare a întervențiilor sale, urmând să vină la ferma mea din localitatea Cârja, unde dețin și un lac de agrement.

Acesta mi-a spus în perioada mai-septembrie 2023 de mai multe ori că va veni “la pescuit la mine”, înțelegând că dorește să discute aspect legate de efectuarea plății. A fost o dată și m-a asigurat din nou că va întreprinde diligențe să facă plata și apoi va veni să stăm de vorbă.

Menționez că Buzatu Dumitru îmi spunea mereu că va face plata, înțelegând că acesta este cel care coordonează întreaga activitate în cadrul CJ Vaslui. De asemenea am observat că din momentul în care acesta mi-a spus că se va implica în efectuarea plății, funcționarii din CJ Vaslui responsabili cu efectuarea plății au făcut demersurile aceste acțiuni deși timp de cel puțin doi ani de zile nu au făcut nimic în această privință. Suma pe care trebuie să o primesc de la CJ Vaslui este una mare iar faptul că CJ Vaslui nu a decontat această sumă a pus o mare presiune pe mine și societățile mele, fiind foarte aproape de a declara falimentul acestora deoarece nu mai aveam surse de finanțare.

În urma interacțiunii cu Buzatu Dumitru, a dinamicii evenimentelor și a demersurilor întreprinse de acesta mi-am dat seama că fără intervenția președintelui CJ Vaslui decontarea sumei de bani, restantă de mai mulți ani, nu ar fi posibilă. Numitul Buzatu Dumitru mi-a transmis de mai multe ori că CJ Vaslui va efectua cît de curând decontarea sumei de bani restante față de SC Soragmin SRL. În cele din urmă, la mijlocul lunii septembrie 2023, CJ Vaslui a decontat către SC Soargmin SRL suma de bani aferentă lucrărilor de pe lot 1 și 2 a Drumului Strategic.


La data de 18.09.2023 Buruiană Ioan m-a contactat telefonic și mi-a transmis că ar dori să vină la pescuit împreună cu Buzatu Dumitru la ferma mea din localitatea Cârja. Totodată Buruiană Ioan mi-a transmis că Buzatu Dumitru are o treabă cu mine și am stabilit că la data de 22.03.2023 îi voi primi pe aceștia pe lacul fermei mele din loc. Cârja.

Acțiunea numitului Buruiană Ioan mi-au dat de înțeles că cel dintâi este un mesager trimis de Buzatu Dumitru și că acesta dorește să-i remit un procent de 10% din suma pe care CJ Vaslui a decontat-o către SC Soragmin SRL”, a explicat Savin la DNA, potrivit documentului consultat de G4media.ro.

Ce contracte are Emil Savin zis Farmazon cu statul

Potrivit SEAP (platforma de achiziții cu statul), firma Soragmin controlată de Savin are contracte cu statul de aproape 50 de milioane de euro, în ultimii 5 ani. Două contracte de 20 de milioane de euro sunt semnate chiar cu CJ Vaslui, instituția condusă de Dumitru Buzatu.

Cealaltă firmă controlată de Emil Savin este Transmir SRL din Sălcioara, județul Vaslui. Compania este deținută de Simona-Ionela Savin (42 de ani). În iulie acest an, din firmă a ieșit acționarul Stela Mirabela Popică, una dintre fiicele lui Emil Savin.


Potrivit SEAP, Transmir are contracte cu statul, în ultimii 5 ani, în valoare peste 40 de milioane de euro. E vorba de contracte pentru lucrări de construcții și asfaltare încheiate cu Compania Națională de Investiții, cu primăria Vaslui sau cu primării de comune din județul Vaslui. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
An dificil: urmează tăieri salariale și posibile concedieri într-un sector strategic din România
12/01/2025 10:57

Restructurarea este cuvantul de ordine in 2025, iar IT-iştii sunt primii pe listă. De la prosecco la birou şi salarii de mii de euro acum corporatiştii vor trebui să infrunte realitatea tăierilor de sala ...

Dragoș Damian: 'A trebuit să vină un ungur la Finanțe să ne spună să cumpăram ceva Fabricat în România'
12/01/2025 10:44

Ne spune Ministrul Finantelor la inceputul anului 2025, un an greu, că „dacă 18 milioane de romani nu suntem atenti ca in momentul in care punem mana pe un produs, acel produs să fie romanesc, să fie prod ...

Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernanță Digitală Specifică Acvității Instutului de Medicină Legală Iași”
12/01/2025 10:00

 Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernantă Digitală Specifică Acvitătii Instutului de Medicină Legală Iasi”

Mii de români rămân fără locuri de muncă
11/01/2025 13:00

Anul debutează cu concedieri masive in fabricile din Romania. Mii de romani au fost deja lăsati fără locuri de muncă, iar alte cateva sute vor fi concediati in cursul acestei luni. Semnalele sunt ingrijor ...

Alimentele de bază se vor scumpi. Mâncarea va deveni un lux
11/01/2025 12:30

Romanii se pregătesc pentru noi scumpiri la alimente. Specialistii avertizează că preturile vor creste semnificativ in următoarele luni. Situatia economică globală si costurile de productie tot mai mari s ...

Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernanță Digitală Specifică Acvității Instutului de Medicină Legală Iași”
11/01/2025 10:00

 Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernantă Digitală Specifică Acvitătii Instutului de Medicină Legală Iasi”

COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată” Comuna Golaiesti, județul Iasi
10/01/2025 12:47

 COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată” Comuna Golaiesti, judetul Iasi

Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernanță Digitală Specifică Acvității Instutului de Medicină Legală Iași”
10/01/2025 09:19

 Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernantă Digitală Specifică Acvitătii Instutului de Medicină Legală Iasi”

Gaura din buget a fost uriașă în 2024 - Ministrul Finanțelor anunță un 'an al solidarității'
10/01/2025 00:07

Romania a incheiat anul 2024 cu un deficit de 8,6%, iar anul 2025 o să insemne o incadrare intr-un deficit de sapte la sută, spune, joi, ministrul de Finante, Tanczos Barna. Tanczos Barna a declarat, joi sea ...

Ministrul Educației nu exclude majorarea salariilor profesorilor: Cu o condiție majoră
10/01/2025 00:04

Ministrul Educatiei nu exclude o posibilă majorare a salariilor din sistemul de Invătămant. Daniel David precizează că nu se pune problema unor indexări la inceput de an, ci că e nevoie de răbdare si o ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei