Cine e Emil Savin zis Farmazon, denunțătorul lui Dumitru Buzatu: rege local al asfaltului, omul de casă al președintelui CJ Vaslui / De ce s-au certat / Firmele controlate de Savin au contracte cu statul de peste 90 de milioane de euro

0000 breaking-news  07.jp0

Dimensiune font:

| 24-09-2023 16:49

Emil Savin zis Farmazon este omul de afaceri care l-a denunțat pe baronul PSD de Vaslui, Dumitru Buzatu, potrivit referatului cu propunerea de arestare preventivă consultat de G4media.ro.


 


Savin a primit calitatea de colaborator cu identitate reală și a fost de acord să poarte tehnică de înregistrare audio-video la întâlnirile cu șeful CJ Vaslui.

Emil Savin zis Farmazon este un rege local al asfaltului. Controlează firmele Transmir și Soragmin care derulează zeci de contracte din bani publici în județul Vaslui, inclusiv cu CJ Vaslui, instituția condusă de Dumitru Buzatu. Potrivit Libertatea, Savin era omul de casă al șefului CJ Vaslui. Pe vremea lui Ceaușescu, Farmazon ar fi fost șoferul unui președinte de CAP.

De altfel, una dintre firmele controlate de Savin, Soragmin, este cea care a asfaltat două loturi ale drumului Bârlad-Codăiești, pentru care Buzatu a cerut șpagă. Contractul dintre firma Soragmin și CJ Vaslui a fost semnat în 2019 și e în valoare de peste 80 de milioane de lei, adică peste 16 milioane de euro din fonduri comunitare.

Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, firma Soragmin este deținută de o altă firmă, Salcia SRL. La rândul ei, firma Salcia este deținută de surorile Cristina Mădălina Șelaru (fostă Savin) și Stela Mirabela Popică (fostă Savin). Cele două asociate sunt fiicele lui Emil Savin zis Farmazon. Potrivit referatului DNA, Savin este director administrativ la firma controlată prin fetele sale.


Cristina Mădălina Șelaru (fostă Savin) este căsătorită cu Cornel Șelaru, condamnat definitiv în iunie 2018 la 16 ani de închisoare pentru omor. În 2014, bărbatul a trecut cu maşina peste un cioban, pe care l-a urmărit prin lanul de porumb, omorându-l cu sânge rece pentru că păştea oile pe pământul său.

Cealaltă asociată și fiică a lui Farmazon, Stela Mirabela Popică (fostă Savin), este căsătorită cu Eduard Popică, fost prefect și consilier județean, actual deputat PSD. Cei doi au fost cununați de către deputatul PSD Adrian Solomon.

De ce s-a certat Savin cu Buzatu


Potrivit referatului DNA consultat de G4media.ro, Savin s-a răcit cu Buzatu pe fondul neplății de către CJ Vaslui, încă din 2021, a facturilor de aproape 3 milioane de euro ale constructorului Soragmin.

Potrivit DNA, în 2021, firma controlată de Savin realizase asfaltarea drumului în proporție de 80%. CJ Vaslui a angajat o firmă de consultanță tehnică reprezentată de expertul Radu Judele care a constatat inițial că grosimea statului de asfalt turnat de firma lui Savin nu era cea conformă, nu avea 6 cm peste tot. Prin urmare, CJ Vaslui nu i-a mai achitat firmei lui Savin facturi de aproape 3 milioane de euro.

Potrivit DNA, în iunie 2022 și februarie 2023, expertul i-a cerut mită peste 700.000 de lui Savin ca sa își ”îndulcească” propria expertiză și să intervină la decidenții CJ Vaslui să îi deblocheze plățile de 3 miloane de euro. În martie și aprilie acest an, expertul Radu Judele chiar ar fi primit acesti bani, potrivit DNA. De altfel, expertul a fost arestat și el fiind acuzat de luare de mită și trafic de influență.

Odată rezolvată problema expertizei, firma lui Savin mai avea doar un pas: să își ia banii restanți de la CJ Vaslui. Aici – potrivit DNA – intervine șeful CJ, Dumitru Buzatu, care îi dă de înțeles lui Savin că îi deblochează plăți de peste 12 milioane de lei dacă îi dă un comision de 10 la sută.

”Începând cu luna mai 2023 am fost contactat de mai multe ori de Buzatu Dumitru care mi-a promis că se va implica în diferendul pe care societatea pe care o reprezint îl are cu autoritatea contractantă CJ Vaslui privind decontarea unei sume de bani pentru lucrările pe care le-am efectuat pe lot 1 și 2 a Drumului Strategic din jud. Vaslui”, a declarat Emil Savin la DNA, potrivit referatului de arestare preventivă consultat de G4media.ro.

”CJ Vaslui a întârziat plată timp de aprox. 2 ani de zile fără justificare. Buzatu Dumitru a început să mă contacteze mai des și să-mi explice diligențele pe care le-a făcut pentru a-mi debloca suma de bani, aprx. 13.000.000-15.000.000 lei.

Acesta mi-a spus în perioada mai-septembrie 2023 că a întreprins diligențe pe lângă funcționarii competenți din cadrul CJ Vaslui, Caragață Valeriu și Toma Cătălin, dar și pe lângă Koti, managerul de proiect, pentru a urgenta întocmirea documentației care a stat la baza decontării sumei de bani către SC Soragmin SRL.


Precizez că m-am întâlnit în perioada mai-septembrie 2023 de mai multe ori cu numitul Buzatu Dumitru, respectiv la CJ Vaslui sau la Primăria Ștefan cel Mare, unde acesta mi-a spus că mai întâi trebuie “să mă rezolve cu banii” și apoi vom mai vorbi și “că va veni ulterior la baltă, la un pescuit, la un pahar de vin”.

Prin acțiunile sale numitul Buzatu Dumitru mi-a dat de înțeles că acesta pretinde un procent de minim 10% din suma pe care CJ Vaslui urmează să o deconteze către SC Soragmin SRL ca urmare a întervențiilor sale, urmând să vină la ferma mea din localitatea Cârja, unde dețin și un lac de agrement.

Acesta mi-a spus în perioada mai-septembrie 2023 de mai multe ori că va veni “la pescuit la mine”, înțelegând că dorește să discute aspect legate de efectuarea plății. A fost o dată și m-a asigurat din nou că va întreprinde diligențe să facă plata și apoi va veni să stăm de vorbă.

Menționez că Buzatu Dumitru îmi spunea mereu că va face plata, înțelegând că acesta este cel care coordonează întreaga activitate în cadrul CJ Vaslui. De asemenea am observat că din momentul în care acesta mi-a spus că se va implica în efectuarea plății, funcționarii din CJ Vaslui responsabili cu efectuarea plății au făcut demersurile aceste acțiuni deși timp de cel puțin doi ani de zile nu au făcut nimic în această privință. Suma pe care trebuie să o primesc de la CJ Vaslui este una mare iar faptul că CJ Vaslui nu a decontat această sumă a pus o mare presiune pe mine și societățile mele, fiind foarte aproape de a declara falimentul acestora deoarece nu mai aveam surse de finanțare.

În urma interacțiunii cu Buzatu Dumitru, a dinamicii evenimentelor și a demersurilor întreprinse de acesta mi-am dat seama că fără intervenția președintelui CJ Vaslui decontarea sumei de bani, restantă de mai mulți ani, nu ar fi posibilă. Numitul Buzatu Dumitru mi-a transmis de mai multe ori că CJ Vaslui va efectua cît de curând decontarea sumei de bani restante față de SC Soragmin SRL. În cele din urmă, la mijlocul lunii septembrie 2023, CJ Vaslui a decontat către SC Soargmin SRL suma de bani aferentă lucrărilor de pe lot 1 și 2 a Drumului Strategic.


La data de 18.09.2023 Buruiană Ioan m-a contactat telefonic și mi-a transmis că ar dori să vină la pescuit împreună cu Buzatu Dumitru la ferma mea din localitatea Cârja. Totodată Buruiană Ioan mi-a transmis că Buzatu Dumitru are o treabă cu mine și am stabilit că la data de 22.03.2023 îi voi primi pe aceștia pe lacul fermei mele din loc. Cârja.

Acțiunea numitului Buruiană Ioan mi-au dat de înțeles că cel dintâi este un mesager trimis de Buzatu Dumitru și că acesta dorește să-i remit un procent de 10% din suma pe care CJ Vaslui a decontat-o către SC Soragmin SRL”, a explicat Savin la DNA, potrivit documentului consultat de G4media.ro.

Ce contracte are Emil Savin zis Farmazon cu statul

Potrivit SEAP (platforma de achiziții cu statul), firma Soragmin controlată de Savin are contracte cu statul de aproape 50 de milioane de euro, în ultimii 5 ani. Două contracte de 20 de milioane de euro sunt semnate chiar cu CJ Vaslui, instituția condusă de Dumitru Buzatu.

Cealaltă firmă controlată de Emil Savin este Transmir SRL din Sălcioara, județul Vaslui. Compania este deținută de Simona-Ionela Savin (42 de ani). În iulie acest an, din firmă a ieșit acționarul Stela Mirabela Popică, una dintre fiicele lui Emil Savin.


Potrivit SEAP, Transmir are contracte cu statul, în ultimii 5 ani, în valoare peste 40 de milioane de euro. E vorba de contracte pentru lucrări de construcții și asfaltare încheiate cu Compania Națională de Investiții, cu primăria Vaslui sau cu primării de comune din județul Vaslui. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:49

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
COMUNICAT DE PRESĂ. INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VEST  ARIN POINT S.R.L.  SMIS 314566
28/11/2024 13:59

 COMUNICAT DE PRESĂ. INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VEST  ARIN POINT S.R.L.  SMIS 314566

COMUNICAT DE PRESĂ . INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA CENTRULUI MEDICAL SFÂNTA ELENA SRL SMIS 314631
28/11/2024 13:45

COMUNICAT DE PRESĂ . INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA CENTRULUI MEDICAL SFÂNTA ELENA SRL SMIS 314631  

 COMUNICAT DE PRESĂ. ÎINCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VST CONCEPTUAL S.R.L. SMIS 314548
28/11/2024 11:40

COMUNICAT DE PRESĂ. ÎINCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VST CONCEPTUAL S.R.L. SMIS 314548

INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS S.R.L.
28/11/2024 09:00

 INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS S.R.L.

România are nevoie de două decenii pentru a readuce industria la nivelul anilor '80!
28/11/2024 07:45

 Romania incearcă să revină la industrializare, ceea ce ii va lua aproape 20 de ani ca să ajungă acolo unde era acum 50 de ani, iar industria nucleară nu o faci „de azi pe maine”, conside ...

Piaţa muncii provoacă îngrijorare în capitala Moldovei
28/11/2024 06:13

După cum am anticipat, această perioadă de alegeri prezidenţiale şi parlamentare afectează negativ piaţa muncii. Cel puţin la Iaşi, contractarea a devenit ingrijorătoare, trendul negativ se menţine, ...

Prețul lemnului de foc se apropie de 500 lei/mc
28/11/2024 06:10

Depozitele de lemn apartinand Romsilva Iasi sunt aprovizionate constant cu material lemnos pentru incălzirea locuintelor, cererea fiind una ridicată, odată cu intrarea in iarnă. În acest moment, Roms ...

Puterea de cumpărare din România. Analist: Inflația a diluat creșterea pensiilor și salariilor
28/11/2024 01:27

Majorarea pensiilor si salariului minim pare să nu fie satisfăcătoare, mai ales că, unii seniori incă nu beneficiază de ultimele recalculări. Analistul economic Adrian Negrescu a spus că inflatia, afla ...

Expert în energie: Reindustrializarea României va lua aproape 20 de ani ca să ajungă acolo unde era acum 50 de ani!
28/11/2024 01:22

Romania astăzi incearcă să revină la industrializare, ceea ce ii va lua aproape 20 de ani ca să ajungă acolo unde era acum 50 de ani, iar industria nucleară nu o faci de azi pe maine, a afirmat, miercuri ...

Dacă ANAF-ul ar colecta mâine corect, poimâine am fi într-o recesiune gravă - avertismentul economistului-șef ING Bank
28/11/2024 01:20

Valentin Tătaru, economist-şef al ING Bank Romania, a declarat miercuri, intr-o conferinţă, că producţia industrială din Romania a revenit la nivelul anului 2014, iar in loc să inregistrăm o recuperare ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei