Clienții Raiffeisen Bank din România nu și-au putut primi salariile la timp
Dimensiune font:
Clienții români ai Raiffeisen Bank sunt obișnuiți să aibă salariile creditate pe carduri în data de 15 a fiecărei luni, dar în decembrie 2022 ceva nu a mers bine. În mod remarcabil, atunci când angajatorii transferau fonduri în conturile angajaților lor, plata efectivă nu a avut loc. Cufundați în procesele lor de muncă, lucrătorii nu au acordat atenție faptului că cardul lor nu a fost creditat cu salariile până la sfârșitul zilei de lucru. Cu toate acestea, seara, Departamentul de servicii pentru clienți a fost copleșit de apeluri telefonice, deoarece oamenii au cerut o explicație a ceea ce s-a întâmplat. Reprezentanții Raiffeisen Bank au contactat ulterior presa și au explicat că motivul incidentului a fost problemele cu rețeaua de mesagerie SWIFT, care este o componentă importantă a sistemului global de plăți.
Reprezentanții Raiffeisen Bank au asigurat clienții că vor rezolva problema în cel mai scurt timp posibil. De asemenea, au asigurat că toate tranzacțiile online efectuate cu utilizarea cardurilor de credit și de debit vor fi efectuate în mod normal. Asta înseamnă că clienții români ai băncii ar putea face achiziții online, plăți cu cardul în magazine offline și, de asemenea, plasa pariuri online pe evenimente sportive pe site-uri precum https://mrbit.ro/ro/betting . A doua zi, pe 16 decembrie, Raiffeisen Bank a anunțat că a reușit să remedieze problema. Așadar, în decembrie, mulți români și-au primit salariile cu o întârziere de o zi care nu a fost atât de critică.
"În ceea ce privește problemele cu SWIFT, am reușit să rezolvăm problema cât mai curând posibil. În ciuda faptului că există o întârziere uriașă în sistem pentru 15 decembrie, multe dintre tranzacții au fost deja procesate de sistemul nostru bancar. Îi asigurăm pe toți clienții noștri că procesarea tuturor tranzacțiilor rămase va fi finalizată până la sfârșitul acestei zile", au declarat reprezentanții băncii pe 16 decembrie. Raiffeisen Bank și-a cerut scuze clienților săi și a promis că va rezolva probleme similare cât mai repede posibil dacă vor apărea în viitor.
Reamintim că SWIFT este un sistem global prin care trec aproape toate tranzacțiile financiare. Funcția cheie a SWIFT este de a asigura schimbul de mesaje între instituțiile bancare pentru plăți internaționale. Conectând peste 11.000 de instituții financiare care operează în peste 200 de țări din întreaga lume, SWIFT a furnizat aproximativ 50% din toate plățile transfrontaliere începând cu 2018. Sistemul a fost criticat în mod repetat pentru ineficiența sa. În special, potrivit UK Financial Times, multe plăți trec adesea prin mai multe instituții financiare înainte de a ajunge la destinația finală. Acest lucru face ca tranzacțiile de plată să fie destul de costisitoare, consumatoare de timp și netransparente.
Ca răspuns la critici, SWIFT a introdus Global Payments Innovation, un serviciu online îmbunătățit despre care SWIFT spune că oferă o procesare mai rapidă a tranzacțiilor. În ciuda introducerii GPI, rețeaua SWIFT se confruntă cu erori ocazionale, așa cum au experimentat clienții români ai Raiffeisen Bank pe 15 decembrie 2022, când erau scadente plățile salariale.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau