Costurile ridicate ale vieții îi împiedică pe tineri să se căsătorească
Dimensiune font:
Preocupările privind costul de viață și evoluția economică influențează deciziile generațiilor de români Millennials și Z. Ca urmare, ei amână sau renunță la achiziționarea unei case sau la fondarea unei familii
Principalele motive de îngrijorare pentru românii din generațiile Millennials și Z sunt costul în creștere al vieții cotidiene (pentru 44% din Millennials și 33% din Generația Z) și tendințele economice (pentru 27% din Millennials și 22% din Generația Z), potrivit studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2023, efectuat în 44 de țări, inclusiv România.
În aceste circumstanțe, tinerii amână sau anulează planuri personale, cum ar fi cumpărarea unei noi case (63% din Millennials și 60% din Generația Z) și crearea unei familii (33% din Millennials și 48% din Generația Z), precum și cele profesionale, cum ar fi solicitarea unei majorări salariale sau a unei promovări (48% din Millennials și 47% din Generația Z) sau schimbarea locului de muncă (47% din Millennials și 46% din Generația Z).
Educația și dezvoltarea abilităților personale și profesionale completează topul preocupărilor tinerilor români (pentru 20% din Millennials și 35% din Generația Z). La nivel mondial, costul de viață rămâne principalul motiv de îngrijorare pentru tinerele generații (pentru 42% din Millennials și 35% din Generația Z), urmat de schimbările climatice (23% din Millennials și 21% din Generația Z) și rata șomajului (20% din Millennials și 22% din Generația Z).
De asemenea, 58% din Millennials și 38% din Generația Z din România declară că trăiesc de la un salariu la altul și se tem că nu își vor putea acoperi cheltuielile lunare, astfel încât optează pentru un al doilea job, fie part-time, fie full-time (33% din Millennials și 38% din Generația Z), pentru a obține un venit suplimentar (43% din Millennials și 31% din Generația Z).
„Studiul arată că îngrijorările tinerilor s-au schimbat puțin comparativ cu anul trecut. Încă sunt preocupați de costul de viață zilnic, dar au devenit și interesați de oportunitățile de dezvoltare, ceea ce subliniază dorința lor de a evolua, de a rămâne relevanți pentru piața muncii, dar și de a-și asigura opțiuni extinse pentru locuri de muncă și de a obține venituri suplimentare în contextul economic actual. În fața acestei presiuni profesionale și financiare, însă, apare epuizarea. Studiul confirmă acest lucru, numărul celor care se simt extenuați (burnout) din cauza volumului de muncă și a presiunilor la locul de muncă a crescut în ultimul an, de la 42% la 50% în rândul Millennials și de la 42% la 59% în rândul Generației Z din România. În plus, angajații români din generațiile Millennials și Z continuă să fie foarte interesați de inițiativele legate de sănătatea mentală”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Deloitte România.
Potrivit studiului, procentul de români care sunt stresați sau anxioși majoritatea timpului este mai mic în rândul Millennials (35% din români comparativ cu 39% la nivel global) și mai mare în rândul Generației Z (52% din români comparativ cu 46% la nivel global).
Teona SOARE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau