Drumurile proaste și transportul deficitar țin turiștii departe de România
Dimensiune font:
Ministerul Economiei, Antreprenorialului și Turismului a lansat în consultare publică Strategia națională pentru turism. Documentul, realizat în 2018, a fost actualizat anul trecut și arată mai mult care sunt probleme, decât care ar fi soluțiile concrete pentru a ca până în 2035 România să fie o „destinație turistică bine cunoscută, de înaltă calitate, disponibilă pe parcursul întregului an”, așa cum se arată în document.
„Până în 2035, România va fi o destinație turistică bine cunoscută, de înaltă calitate, disponibilă pe parcursul întregului an, valorificând unicitatea patrimoniului său cultural și natural și oferind servicii la standarde internaționale”, se arată în strategia națională pentru tursim, publicată recent în consultare publică. Realizată în 2018 și actualizată anul trecut, strategia spune că nu atragem turiștii cu bani și nici cei care vin nu sunt dispuși să dea mai mult.
De vină ar fi drumurile proaste, transportul feroviar care este nesigur și limitat, variante puține pentru deplasare cu bicicleta, lipsa informațiilor despre transport. La toate astea se adaugă și lipsa de personal calificat. Absolvenții de școli în domeniu pleacă în alte țări pe salarii mai bune.
Cu minusuri la multe capitole, cifrele din strategie sunt optimiste. Estimările arată că în 2025, România ar fi vizitată de 2,8 milioane de turiști. Adică cu 86% mai mulți față de 2022, când au fost 1,57 milioane de turiști străini.
Spre comparație, România ar urma să aibă o rată de creștere mai mare decât cea a Franței, care va ajunge în 2025 la 93,7 milioane de turiști străini, în condițiile în care găzduiește acum Mondialul de Rugby și Jocurile Olimpice de anul viitor. 40% ar fi creșterea turiștilor străini care vor vizita Franța.
Pentru 2035, autoritățile au estimat 4,6 milioane de turiști străini și încasări de aproape 3 miliarde de euro.
Clara DIMA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau