Echilibrul stabil între viaţa profesională şi cea personală, mai important decât salariul!

2munca

Dimensiune font:

| 26-01-2024 09:30

 Aproape trei sferturi dintre angajaţi au luat decizii de viaţă, precum mutarea în altă casă sau îngrijirea unui animal de companie, pe baza presupunerii că munca de acasă va deveni normalitate * 38% dintre angajați ar lua în considerare renunţarea la locul de muncă dacă angajatorul le-ar cere să petreacă mai mult timp la birou, iar 40% spun că munca de acasă nu este negociabilă pentru ei * în ciuda acestui fapt, 39% au fost rugaţi să vină la birou mai des decât în urmă cu şase luni, ceea ce arată că există o nepotrivire între ceea îşi doresc şi ceea ce primesc 

Astfel, potrivit Workmonitor România, un studiu elaborat de compania de resurse umane Randstad (cea mai mare companie de talente din lume), primii şapte cei mai importanţi factori pentru angajaţii români, în ceea ce priveşte locul de muncă (prezent sau viitor) sunt echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală - 96% (93% global), salariul - 96% (93% global), siguranţa locului de muncă - 93% (89% global), sprijinul pentru sănătatea mintală - 88% (83% global), zilele de concediu anual - 87% (83% global), asigurările de sănătate/beneficii medicale - 87% (78% global) şi flexibilitatea programului de lucru - 84% (81% global).

 

Un procent de 71% dintre angajaţi se consideră ambiţioşi în ceea ce priveşte cariera lor, iar 41% afirmă că îşi doresc să-şi asume mai multe responsabilităţi manageriale. Doar jumătate din români consideră că un rol full-time va fi formula de lucru ideală pentru ei, în viitor.

 

O treime nu se concentrează deloc pe evoluţie profesională, iar 49% sunt fericiţi să rămână într-un rol care le place, chiar dacă nu există loc pentru promovare sau dezvoltare.

Cercetarea indică faptul că, deşi nu îşi doresc neapărat o evoluţie în carieră, angajaţii sunt interesaţi să se dezvolte. Oportunităţile în acest sens nu sunt negociabile pentru talente, peste o treime spunând că nu ar accepta un loc de muncă care nu le oferă posibilitatea de a-şi actualiza cunoştinţele şi abilităţile. AI a schimbat priorităţile anterioare privind domeniile în care angajaţii sunt cei mai interesaţi să se dezvolte, iar tehnologia ocupă în acest an un loc important. Impactul existenţei oportunităţilor de învăţare într-o companie este încă o dovadă că talentele se aşteaptă la un parteneriat de la angajatorul lor: aceste oportunităţi au adesea o influenţă semnificativă asupra deciziei de a accepta un nou rol într-o organizaţie, reiese din studiul citat.

Pe de altă parte, documentul indică faptul că dezbaterea dintre angajatori şi angajaţi cu privire la întoarcerea la birou va continua în acest an.

Peste două treimi (74%) dintre angajaţi au luat decizii de viaţă, precum mutarea în altă casă sau îngrijirea unui animal de companie, pe baza presupunerii că munca de acasă va deveni normalitate.

38% dintre angajați ar lua în considerare renunţarea la locul de muncă dacă angajatorul le-ar cere să petreacă mai mult timp la birou, iar 40% spun că munca de acasă nu este negociabilă pentru ei. În ciuda acestui fapt, 39% au fost rugaţi să vină la birou mai des decât în urmă cu şase luni, ceea ce arată că există o nepotrivire între ceea îşi doresc talentele şi ceea ce primesc.  „Talentele caută parteneriate cu oameni care gândesc similar, în faţa cărora să se poată manifesta pe deplin şi alături de care să lucreze pentru a aduce schimbări pozitive. Top 5 cele mai importante aspecte pentru care românii ar pleda, în iniţiativele sau politicile de echitate şi diversitate ale unui angajator potenţial sau actual, sunt: echitatea salarială între femei şi bărbaţi - 72% (65% global); concediul de creştere a copilului pentru toţi angajaţii - 52% (45% global); forţa de muncă diversă - 48% (42% global); diversitatea experienţelor liderilor - 37% (37% global); politicile de nediscriminare (pe site / în anunţurile de angajare) - 29% (30% global)”, menţionează autorii studiului.

În ceea ce priveşte diferenţele dintre generaţii, doar un sfert (25%) dintre angajaţi simt că nu sunt înţeleşi, din cauza diferenţelor de vârstă, procent care ajunge la 34% în cazul generaţiei Z. Aproape jumătate (45%) din forţa de muncă declară că trebuie să ascundă unele lucruri despre ea la locul de muncă.

Randstad Workmonitor a fost lansat în 2003 şi acoperă acum 34 de pieţe din întreaga lume. Studiul cuprinde Europa, Asia Pacific şi America şi este realizat online, în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 şi 67 de ani, angajate cel puţin 24 de ore pe săptămână (minimum 90%) sau persoane fizice autorizate sau şomeri, dar care se gândesc să îşi caute un loc de muncă în viitor. Prezenta ediţie românească a fost realizată online, în rândul a 500 de angajaţi cu vârste cuprinse între 18 şi 67 de ani, în luna octombrie 2023. Daniel BACIU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

06:14

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Declaraţia unică trebuie depusă până pe 27 mai
07/05/2024 12:45

Romanii care au incasat anul trecut venituri suplimentare faţă de salariu, precum cele din chirii, investiţii, dobanzi sau activităţi independente, trebuie să depună Declaraţia unică pană pe 27 mai. ...

Clienții ar putea primi apă gratis în orice restaurant din România
07/05/2024 09:28

Promulgarea noii legi care prevede ca operatorii din HoReCa să ofere apă potabilă gratuit clientilor marchează un pas important spre o Romanie mai civilizată, mai sănătoasă si mai prietenoasă atat cu ...

Meserii care vor marca piața muncii în următorii ani
07/05/2024 06:48

Tehnologia digitală evoluează rapid, astfel ca deja au apărut si vor mai aparea schimbari pe piata muncii. Unele meserii se transforma, altele dispar, iar altele urmează sa le ia locul. În aceste cond ...

CFR Călători, în pragul colapsului
07/05/2024 06:39

Operatorul de stat de transport feroviar de călători estimează pentru anul 2024 pierderi de 1,026 miliarde de lei, cu 464% mai mari decat cele raportate la 31 decembrie 2023, acestea fiind determinate in pri ...

Cârciuma vedetei Dani Oțil și a lui Cătălin Lăscuț, zis regele duty-free-urilor, și-a cerut insolvența
06/05/2024 21:50

Datoriile au năpădit compania Impresso Lounge detinută de Dani Otil si Cătălin Lăscut, iar capitalurile proprii sunt negative. Compania Impresso Lounge SRL, unde actionari sunt, printre altii vedeta TV ...

Ce fabrică se va deschide în România după sărbători
06/05/2024 20:13

O nouă fabrică de componente auto se va deschide in Romania. Compania turco-spaniolă Beyçelik Gestamp va deschide fabrica in zona Argesului. Odată cu deschiderea acesteia, vor fi create noi locuri de munc ...

Datoria României a crescut cu peste 50 la sută din PIB
06/05/2024 08:57

Datoria administraţiei publice (datoria guvernamentală) a urcat, in februarie 2024, pană la 841,292 miliarde lei, de la 801,687 miliarde de lei in luna precedentă. Vorbim despre o sumă imnesă, de aproxima ...

Grindină în vestul țării! Gheața a făcut ravagii prin grădini și livezi
06/05/2024 08:15

Ploi torenţiale cu căderi de grindină s-au inregistrat, duminică, in mai multe zone din ţată, imagini cu furia naturii fiind distribuite pe reţelele ded socializare. Oamenii se plang că gradinile şi li ...

Câți pensionari are România. Pensia medie - 2.248 de lei
05/05/2024 18:43

 Un număr de 4.748.274 de pensionari era inregistrat in aprilie 2024 in Romania, cu 4.274 persoane mai puţine comparativ cu luna precedentă, iar pensia medie a fost de 2.248 de lei, conform datelor cent ...

Comisia Europeană a aprobat ajutorul de stat de 95 de milioane euro pentru TAROM
05/05/2024 16:59

Comisia Europeană a aprobat, luni, planurile Romaniei de a acorda transportatorului aerian naţional deţinut de stat, TAROM, un ajutor de restructurare in valoare de pană la 95,3 milioane euro (473,69 milioa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei