Economia pe scurt

default

Dimensiune font:

| 24-10-2013 04:22

Cele mai importante ştiri economice prezentate pe scurt de cotidianul Evenimentul Regional al Moldovei.

Noul Cod Silvic, dezbătut de Parlament

Noul Cod Silvic se află în dezbatere în regim de urgenţă în Parlament, iar Comisia pentru Administraţie a avizat, deja, forma propusă de Departamentul pentru Ape, Păduri şi Piscicultură, a declarat, miercuri, ministrul delegat, Lucia Varga. „Am început dezbaterile la Codul Silvic în regim de urgenţă. În Comisia pentru Administraţie a trecut cu aviz favorabil. Comisia Juridică a amânat cu o săptămână discuţiile, pentru a clarifica o serie de detalii tehnice. Marţea viitoare va fi prima dezbatere, mare, în Comisia de Agricultură, care întocmeşte raportul. Este cea mai importantă, pentru că celelalte comisii dau doar avize”, a explicat Varga. Ministrul delegat a precizat, totodată, că se lucrează la armonizarea legislaţiei româneşti cu Regulamentul 995 din 2010 al Uniunii Europene, care stabileşte obligaţiile ce revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn. Potrivit Regulamentului, operatorii ar trebui să acţioneze cu prudenţă în cadrul unui sistem de măsuri şi de proceduri, pentru a reduce la maximum riscul privind introducerea pe piaţa internă a lemnului recoltat în mod ilegal şi a produselor din lemn derivate din acesta. (Dana Chiru)

 

Agricultorii deţin 10% din exporturile în Israel

Agricultura deţine 10% din totalul exporturilor realizate în Israel, în condiţiile în care, numai în primele opt luni din acest an, exporturile totale ale României în această ţară au totalizat 215 milioane de dolari, a declarat ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, care se află în aceste zile într-o vizită oficială în Israel. „Am avut o scurtă discuţie cu ministrul israelian al Economiei, dar şi cu cel al Energiei, ambii fiind prezenţi la deschiderea oficială a târgului WATEC 2013. Ei sunt foarte practici şi de fiecare dată vor să vadă cum putem să îmbunătăţim colaborarea şi care sunt produsele româneşti care pot fi exportate. Există potenţial pe acest segment, mai ales că anul trecut am exportat în total, în Israel, produse de 160 de milioane de dolari, iar anul acesta, numai pe 8 luni, am ajuns la 215 milioane de dolari. Din totalul exporturilor în Israel agricultura are în jur de 10%”, a declarat Constantin. El a reiterat în cadrul discuţiilor cu oficialii israelieni interesul părţii române de a organiza cât mai curând următoarea şedinţă comună de Guvern româno-israeliană. (Alina

Stan)

 

Romtelecom şi Cosmote, furnizori pentru Bancpost

Romtelecom a parafat, recent, cu Bancpost, un contract pentru furnizarea de servicii telecom integrate băncii, până în anul 2015, în parteneriat cu Cosmote România, potrivit unui comunicat de presă al companiei de telecomunicaţii. Romtelecom va livra pentru Bancpost servicii de comunicaţii electronice (reţea VPN cu peste 800 puncte de prezenţă, cu viteze garantate de peste 10Mbps) şi telefonie IP (IPTEL integrate cu serviciul SIP Trunk, pentru peste 4.000 de telefoane IP cu numere non-geografice).
Pe de altă parte, Cosmote România va completa gama cu servicii de telefonie mobilă şi date pe telefoanele mobile. Parteneriatul dintre Romtelecom şi Bancpost datează din anul 2006, când serviciile livrate erau Managed Office Automation (mentenanţă pentru calculatoarele portabile, cât şi cele de tip desktop) şi Fax Server (migrarea de la liniile de fax clasice TDM la soluţia de fax server IP). În 2013, compania a început să livreze către Bancpost echipamente Managed Core Equipment - servere, echipamente de stocare, şi mentenanţă pentru întreaga infrastructură de reţea a băncii, inclusiv echipamentele pe care se bazează sistemul bancar de bază.
(Dana Chiru)

 

Venituri în creştere pentru Orange România

Compania telecom Orange România a înregistrat în primele nouă luni din acest an venituri de 690 de milioane de euro, în creştere cu 0,7% faţă de perioada similară a anului trecut, operatorul raportând un număr de 10.383.481 de clienţi, la 30 septembrie 2013, potrivit datelor anunţate miercuri de companie. În trimestrul al treilea din acest an, veniturile operatorului au fost de 241 de milioane de euro, în creştere de 3,2% faţă de trimestrul al treilea din 2012, în baza comparabilă. „La 30 septembrie 2013, Orange România avea 10.383.481 clienţi, cu 183.000 mai mulţi decât în urmă cu trei luni. Noul serviciu Orange TV, cu cele mai multe canale HD pe televizor, disponibil şi pe laptop, tabletă şi smartphone prin Orange TV Go, ofertele cu trafic de date inclus în toate abonamentele şi opţiunile PrePay, împreună cu noile servicii şi aplicaţii, dar şi atenţia acordată modului de interacţiune cu clienţii, au avut o contribuţie importantă în atragerea unui număr mai mare de utilizatori ai serviciilor Orange”, se arată într-un comunicat al Orange România. (Alina Stan)

 

Oltchim şi-a dublat cifra de afaceri

Cifra de afaceri a Oltchim Râmnicu Vâlcea s-a dublat în septembrie faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut iar pierderile totale s-au redus cu 11,9 milioane euro, informează un comunicat emis de către RomInsolv SPRL, în consorţiu cu BDO Business Restructuring SPRL, administratorii judiciari ai societăţii. „Combinatul chimic Oltchim Râmnicu Vâlcea a înregistrat în luna septembrie cele mai bune rezultate financiare lunare din ultimul an. Cifra de afaceri a companiei s-a dublat în această lună faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 11,43 milioane euro, faţă de 5,6 milioane euro în septembrie 2012. Pierderea din exploatare s-a diminuat în luna septembrie cu 7,9 milioane euro iar pierderea totală cu 11,9 milioane euro”, se precizează în comunicatul citat. (Dana Chiru)

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei