Economia pe scurt

default

Dimensiune font:

| 31-10-2013 07:37

Tone de carne de pasăre retrase de pe piaţă * 200 de milioane de euro pentru pomicultură *
Interes mare pentru oferta Romgaz * Se ia în calcul lărgirea bazei de impozitare*
Investiţie într-o fabrică a Coca-Cola de la Ploieşti

Tone de carne de pasăre retrase de pe piaţă
O cantitate de peste 7.300 kg de carne a fost retrasă de la comercializare din magazinele din Bucureşti, a anunţat preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, Vladimir Mănăstireanu. „Vizavi de carnea care ar fi provenit de la Avicola Călărași, până la ora aceasta, am realizat verificări, iar conducerea supermarketului Selgros a decis să retragă toată carnea care provine de la acel producător (...) Până la acest moment, circa 7.352 kg de carne de pasăre a fost retrasă din Bucureşti. Sperăm ca, undeva pe marţea viitoare, să avem rezultatele analizelor acestor loturi“, a menţionat Mănăstireanu, citat de Agerpres. Potrivit şefului ANSVSA, Selgros nu a informat autoritatea sanitară veterinară despre carnea de pasăre retrasă de la comercializare. Selgros a anunţat, miercuri, că a retras din magazinele sale toate produsele livrate de Avicola Călăraşi, din cauza aspectului şi calităţii necorespunzătoare, şi a decis stoparea oricăror livrări viitoare de marfă până la clarificarea situaţiei. În luna septembrie, compania Selgros a refuzat în mai multe magazine livrări de la furnizorul Avicola Călăraşi din cauza aspectului şi calităţii necorespunzătoare.

200 de milioane de euro pentru pomicultură
În noul Program Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020 vor fi alocate sume importante pentru pomicultură. „Pomicultura, un program important pentru noi, va avea o alocare financiară importantă de aproximativ 200 de milioane euro în perioada 2014—2020. Este o discuţie în momentul de faţă vizavi de măsurile pe care le implementăm şi cu siguranţă nu vor mai fi 24 de măsuri, ci doar 13 măsuri pe care vrem să le aplicăm în PNDR, cu accent important pe tinerii fermieri, pe agricultura ecologică, pe modernizarea satului românesc şi pe ceea ce înseamnă elementul nou de gestionare a riscurilor din agricultură“, a declarat ministrul Agriculturii, Daniel Constantin. Acesta a precizat că România se află în plin proces de elaborare al noului PNDR. „Sperăm ca România să recupereze din paşii pierduţi şi să intrăm în grupul ţărilor care vor fi printre primele care depun noul program. Acum intervine partea cea mai grea, ca fiecare stat membru să implementeze măsurile pe care le consideră utile pentru fermierii din ţara lor. Vrem să definitivăm în această perioadă toate aceste măsuri agreate cu fermierii şi să le implementăm din 2014“, a spus Constantin.

Interes mare pentru oferta Romgaz
Cererea din oferta publică pentru Romgaz a depăşit toate aşteptările. Până marţi erau depuse ordine ferme în valoare de 1,8 miliarde de lei din partea investitorilor de retail, a anunţat Lucian Anghel, preşedintele Bursei de Valori Bucureşti. „Oferta Romgaz a depăşit toate aşteptările, nimeni n-a crezut că va exista o asemenea cerere în România. Erau estimări că piaţa locală poate atrage maximum 200 de milioane de euro. Până marţi, doar pe segmentul persoanelor fizice subscrierile erau de 1,8 miliarde de lei. Scriem istorie în momentul de faţă“, a spus Anghel, citat de Agerpres. El a precizat că efectele benefice ale succesului Romgaz pe bursă se vor vedea peste 5-10 ani. „În acest moment, piaţa de capital arată aşa pentru că nu s-au luat măsuri acum 5-10 ani“, a afirmat şeful BVB. Oferta publică iniţială prin care statul vrea să vândă 15% din acţiunile Romgaz a început pe 22 octombrie şi este planificată să se încheie pe 31 octombrie 2013. Preţul orientativ de vânzare a fost stabilit între 24 şi 32 de lei pe acţiune.

Se ia în calcul lărgirea bazei de impozitare
Potrivit ministrului Bugetului, Liviu Voinea, Guvernul ia în calcul eliminarea excepţiilor de taxare a unor categorii de venituri, pentru a umple golul care exista „în scenariul de baza“ pentru bugetul pe anul viitor între venituri şi cheltuieli, dar şi o nouă modalitate de calculare a accizelor. „Scenariul de bază nu cuprinde în acest moment o creştere de taxe care afectează salariul de baza. Dar în scenariul de bază exista un gol intre venituri şi cheltuieli care trebuie umplut. Trebuie luate măsuri, dar preferăm măsuri de natura eliminării excepţiilor care sunt în codul fiscal. Sunt mulţi care sunt exceptaţi“, a declarat Voinea într-un interviu acordat unui cotidian central. El a evitat să precizeze măsurile concrete avute în vedere. Ministrul a fost întrebat dacă susţine introducerea „taxei Fenechiu“, fostul ministru al Transporturilor propunând suplimentarea cu 10 eurocenţi la litru a accizei pentru combustibil, pentru finanţarea construcţiei de autostrăzi. „Rămâne de văzut. Ce nu mi se pare mie în regulă la accize este altceva: şi anume aceasta determinare a nivelului la 1 octombrie. Nu este niciun motiv plauzibil pentru care accizele sunt legate de cursul de schimb de la 1 octombrie“, a mai spus Voinea.

Investiţie într-o fabrică a Coca-Cola de la Ploieşti
Coca-Cola a lansat miercuri o noua linie antiseptică pentru îmbutelierea Cappy Pulp la Ploieşti. Investiţia gigantului din industria de răcoritoare se ridică la 22 de milioane de euro şi a creat în jur de 40 de locuri de muncă. La inaugurare au participat Muhtar Kent, preşedinte şi CEO al The Coca-Cola Company şi Dimitris Lois, CEO al Coca-Cola HBC, dar şi premierul României Victor Ponta. Compania americană a demarat investiţiile în România din 1991, iar în prezent are 1.800 de angajaţi. Coca-Cola HBC deţine în România trei fabrici de îmbuteliere pentru produsele din portofoliul Coca-Cola şi le distribuie printr-o reţea de 20 de depozite şi centre de distribuţie. Cappy Pulpy este produs pe piaţa din România în 2 arome şi mai este comercializat în Bulgaria, Ungaria, Croaţia, Cehia şi Slovacia.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:14

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei