Femeile de afaceri din România propun soluții și direcții pentru următorii 7 ani!

revi

Dimensiune font:

| 26-09-2022 14:53


Organizația Femeilor Antreprenor din România a organizat la Iași conferința națională ”Reactivarea economică a României: soluții și direcții pentru următorii 7 ani”.
Evenimentul, care a reunit peste 120 de participanți din regiunea Nord-Est dar și din alte zone ale țării, s-a axat pe două teme de interes major pentru mediul privat: criza energetică și, respectiv, soluțiile de finanțare pentru investițiile viitoare ale companiilor.

În cadrul primului panel - ”Criza energetică: impactul asupra mediului privat, soluții pe termen scurt și mediu”, moderat de către Cristina Cremenescu, coordonatoarea departamentului ”Energie” din cadrul OFA, Otilia Nuțu (expert în energie și politici publice recunoscut la nivel internațional) a detaliat discuțiile ce au loc în această perioadă în Uniunea Europeană cu privire la setul de măsuri propuse și, respectiv, aflate încă în discuție pentru a elimina cât mai rapid dependența statelor membre de gazul rusesc. De asemenea, ea a încurajat structurile asociative ale mediului privat sa participe activ la toate discuțiile ce au loc între guvern și antreprenori în așa fel încât măsurile luate de stat să fie unele cu adevărat eficiente, să se adreseze exact cui trebuie și, pe de altă parte, să nu ducă la blocaje și mai mari pe piața de energie din România.

Ana-Maria Icătoiu, vicepreședinta OFA, a încurajat toți antreprenorii, în special pe cei care au activități de producție agricolă sau neagricolă, să apeleze cât mai rapid la experți energetici care să le realizeze analizele de funcționare și de consum de utilități, pe baza cărora să structureze proiecte de investiții care să combine eficientizarea energetică a spațiilor de producție și retehnologizarea (înlocuirea echipamentelor vechi și energofage cu unele noi, mult mai eficienta) cu independența energetică în ceea ce privește energia electrică, prin panouri fotovoltaice care să acopere integral consumul propriu. Ana-Maria Icătoiu a recomandat analizarea tuturor soluțiilor de finanțare a acestor investiții, fie că sunt granturi nerambursabile sau instrumente financiare sub formă de credite în condiții avantajoase.

Al doilea panel - ”Cum finanțăm dezvoltarea viitoare a mediului privat? Oportunități pentru perioada 2023 - 2030”, moderat de Ana-Maria Icătoiu, vorbitorii au trecut în revistă tipologiile de finanțări ce vor sta la dispoziția antreprenorilor în următorii ani.
Lara Tassan Zanin, șefa Reprezentanței Grupului Băncii Europene de Investiții (BEI) în România, a detaliat modul în care a evoluat abordarea BEI cu privire la tipurile de proiecte pe care le va finanța în perioada următoare, subliniind că, pentru a căpăta o și mai mare agilitate și reziliență în fața unor eventuale alte crize ce ar putea lovi economiile statelor membre UE, antreprenorii ar trebui să își structureze proiectele de investiții pe trei direcții esențiale: tranziția energetică de la combustibili fosili la economia verde, transformarea digitală aprofundată a activităților economice și, respectiv, inovarea de produs sau de proces.

Ramona Ivan, director al CEC Bank pentru Relația cu Instituțiile Naționale și Internaționale, a prezentat participanților oportunități concrete de finanțare a proiectelor pe care și le propun și le-a recomandat ca, de fiecare dată când trebuie să decidă ce sursă de finanțare să aleagă pentru ele, să analizeze cu atenție fiecare oportunitate, să compare costurile totale ale finanțărilor în paralel cu rapiditatea obținerii acestora pentru că, uneori, un credit bancar obținut rapid cu garanție din partea statului poate fi recuperat mult mai repede decât un grant nerambursabil pentru a cărui contractare uneori se așteaptă peste un an și jumătate.

Cristina Bodron, expert în cadrul Biroului Regional de Informații al Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, a adus vești foarte bune și extrem de așteptate de către antreprenorii participanți la conferință: se estimează că Programul Operațional Regional Nord-Est va fi aprobat în formă finală de către Comisia Europeană până la sfârșitul acestui an, urmând ca primele apeluri dedicate mediului privat să fie lansate spre finalul primului trimestru al anului 2023. De asemenea, s-a menționat faptul că POR NE va finanța atât investiții productive și inovatoare cât și proiecte privind digitalizarea IMM-urilor, iar valorile granturilor se vor situa între câteva sute de mii de euro și câteva milioane de euro. Reprezentanta ADR NE le-a recomandat antreprenorilor să urmărească atent comunicările ce vor veni din partea agenției și să participe întotdeauna activ la dezbaterile publice care vor avea lor pe marginea ghidurilor solicitanților pentru aceste apeluri.

Sesiunile de întrebări și răspunsuri au fost extrem de dinamice și au reprezentat nu doar un schimb de informații utile și concrete între vorbitorii din cele două paneluri și participanții la conferință, ci și ocazia colectării unor propuneri valoroase pe care Organizația Femeilor Antreprenor le va prelua pentru a le transmite mai departe, cu argumente, instituțiilor statului cu care are un dialog constructiv, cu scopul de a utiliza la maxim responsabilitatea reprezentării propriilor membri vizavi de sistemul public.
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
20/11/2024 09:00

 DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850

România rămâne liderul inflației din UE
19/11/2024 18:38

De opt luni consecutive, inflatia anuală din Romania este cea mai ridicată din Uniunea Europeană. În octombrie, cresterea preturilor din UE a urcat de la 2,1% in septembrie la 2,3%, in timp ce in tara ...

Berăria H: Viziunea noastră este să creăm un district al vieții sociale din Iași/Primele detalii despre investiție
19/11/2024 17:52

  Berăria H are in lucru un master-plan pentru proiectul pe care vrea să-l deruleze la Iasi, la fosta fabrică Tigarete. În septembrie 2024, cunoscuta berărie din Bucuresti ...

Se deschid circulaţiei loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A7, sectorul Buzău - Râmnicu Sărat
19/11/2024 13:29

Miercuri incepand cu ora 16.00 se vor deschide circulaţiei loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A7, sectorul Buzău - Ramnicu Sărat, ocazie cu care Poliţia Rutieră va desfăşura activităţi specifice de moni ...

Proteste la pușcărie
19/11/2024 12:16

Angajaţii din inchisori au protestat in faţa Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, reclamand deficitul de personal şi condiţiile proaste de muncă. Preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Admini ...

3 greșeli banale care îți triplează factura la energie în sezonul rece! Ce nu trebuie să faci
19/11/2024 11:45

Sunt 3 greseli banale care iti triplează factura la energie, iar sute de mii de romani le comic. Asta in contextul in care in sezonul rece romanii tind să nu aerisească caloriferele sau să seteze termostatu ...

COMUNICAT DE PRESĂ DEMARARE PROIECT ”ȚINE PASUL,  SCHIMBĂRILE VIN!”_id MySMIS 317370
19/11/2024 09:07

 COMUNICAT DE PRESĂ DEMARARE PROIECT ”TINE PASUL, SCHIMBĂRILE VIN!”_id MySMIS 317370

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
19/11/2024 09:00

 DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850

Bonificaţie de 5% din impozit pentru microîntreprinderile bune platnice, potrivit unui proiect de lege adoptat de Camera Deputaţilor
19/11/2024 05:49

Camera Deputaţilor a adoptat, luni, proiectul de lege privind aprobarea ordonanţei de urgenţă 107/2024, stabilind, printr-un amendament, majorarea bonificaţiei de care beneficiază microintreprinderile bun ...

Indicii ROBOR și-au întrerupt tendința de creștere
18/11/2024 19:05

*  motivul? BNR nu a modificat dobanzile de politică monetară si pentru facilitatea de depozit, care au rămas la 6,50%, respectiv 5,50% * cresterea indicilor s-a reflectat in majorarea dobanzilor solici ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei