Femeile de afaceri din România propun soluții și direcții pentru următorii 7 ani!

revi

Dimensiune font:

| 26-09-2022 14:53


Organizația Femeilor Antreprenor din România a organizat la Iași conferința națională ”Reactivarea economică a României: soluții și direcții pentru următorii 7 ani”.
Evenimentul, care a reunit peste 120 de participanți din regiunea Nord-Est dar și din alte zone ale țării, s-a axat pe două teme de interes major pentru mediul privat: criza energetică și, respectiv, soluțiile de finanțare pentru investițiile viitoare ale companiilor.

În cadrul primului panel - ”Criza energetică: impactul asupra mediului privat, soluții pe termen scurt și mediu”, moderat de către Cristina Cremenescu, coordonatoarea departamentului ”Energie” din cadrul OFA, Otilia Nuțu (expert în energie și politici publice recunoscut la nivel internațional) a detaliat discuțiile ce au loc în această perioadă în Uniunea Europeană cu privire la setul de măsuri propuse și, respectiv, aflate încă în discuție pentru a elimina cât mai rapid dependența statelor membre de gazul rusesc. De asemenea, ea a încurajat structurile asociative ale mediului privat sa participe activ la toate discuțiile ce au loc între guvern și antreprenori în așa fel încât măsurile luate de stat să fie unele cu adevărat eficiente, să se adreseze exact cui trebuie și, pe de altă parte, să nu ducă la blocaje și mai mari pe piața de energie din România.

Ana-Maria Icătoiu, vicepreședinta OFA, a încurajat toți antreprenorii, în special pe cei care au activități de producție agricolă sau neagricolă, să apeleze cât mai rapid la experți energetici care să le realizeze analizele de funcționare și de consum de utilități, pe baza cărora să structureze proiecte de investiții care să combine eficientizarea energetică a spațiilor de producție și retehnologizarea (înlocuirea echipamentelor vechi și energofage cu unele noi, mult mai eficienta) cu independența energetică în ceea ce privește energia electrică, prin panouri fotovoltaice care să acopere integral consumul propriu. Ana-Maria Icătoiu a recomandat analizarea tuturor soluțiilor de finanțare a acestor investiții, fie că sunt granturi nerambursabile sau instrumente financiare sub formă de credite în condiții avantajoase.

Al doilea panel - ”Cum finanțăm dezvoltarea viitoare a mediului privat? Oportunități pentru perioada 2023 - 2030”, moderat de Ana-Maria Icătoiu, vorbitorii au trecut în revistă tipologiile de finanțări ce vor sta la dispoziția antreprenorilor în următorii ani.
Lara Tassan Zanin, șefa Reprezentanței Grupului Băncii Europene de Investiții (BEI) în România, a detaliat modul în care a evoluat abordarea BEI cu privire la tipurile de proiecte pe care le va finanța în perioada următoare, subliniind că, pentru a căpăta o și mai mare agilitate și reziliență în fața unor eventuale alte crize ce ar putea lovi economiile statelor membre UE, antreprenorii ar trebui să își structureze proiectele de investiții pe trei direcții esențiale: tranziția energetică de la combustibili fosili la economia verde, transformarea digitală aprofundată a activităților economice și, respectiv, inovarea de produs sau de proces.

Ramona Ivan, director al CEC Bank pentru Relația cu Instituțiile Naționale și Internaționale, a prezentat participanților oportunități concrete de finanțare a proiectelor pe care și le propun și le-a recomandat ca, de fiecare dată când trebuie să decidă ce sursă de finanțare să aleagă pentru ele, să analizeze cu atenție fiecare oportunitate, să compare costurile totale ale finanțărilor în paralel cu rapiditatea obținerii acestora pentru că, uneori, un credit bancar obținut rapid cu garanție din partea statului poate fi recuperat mult mai repede decât un grant nerambursabil pentru a cărui contractare uneori se așteaptă peste un an și jumătate.

Cristina Bodron, expert în cadrul Biroului Regional de Informații al Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, a adus vești foarte bune și extrem de așteptate de către antreprenorii participanți la conferință: se estimează că Programul Operațional Regional Nord-Est va fi aprobat în formă finală de către Comisia Europeană până la sfârșitul acestui an, urmând ca primele apeluri dedicate mediului privat să fie lansate spre finalul primului trimestru al anului 2023. De asemenea, s-a menționat faptul că POR NE va finanța atât investiții productive și inovatoare cât și proiecte privind digitalizarea IMM-urilor, iar valorile granturilor se vor situa între câteva sute de mii de euro și câteva milioane de euro. Reprezentanta ADR NE le-a recomandat antreprenorilor să urmărească atent comunicările ce vor veni din partea agenției și să participe întotdeauna activ la dezbaterile publice care vor avea lor pe marginea ghidurilor solicitanților pentru aceste apeluri.

Sesiunile de întrebări și răspunsuri au fost extrem de dinamice și au reprezentat nu doar un schimb de informații utile și concrete între vorbitorii din cele două paneluri și participanții la conferință, ci și ocazia colectării unor propuneri valoroase pe care Organizația Femeilor Antreprenor le va prelua pentru a le transmite mai departe, cu argumente, instituțiilor statului cu care are un dialog constructiv, cu scopul de a utiliza la maxim responsabilitatea reprezentării propriilor membri vizavi de sistemul public.
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

 

Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iași, șos. Aleea Nicolina, nr, 82, jud. Iași, tel: 0232-243.864; fax: 0232-212.231, e-mail: iasi@insolventa.ro, prin asociat coordonator Mititelu Corneliu, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. Starmod S.A. Suceava cu sediul social în mun. Suceava, str. Universității, nr. 29, jud. Suceava, nr. înregistrare în Registrul Comerţului J33/69/1991 , C.U.I. RO3177717, numită potrivit Sentinţei Civile nr. 19 din data de 25.01.2022, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9819/86/2010**, invită toți agenții economici interesați ca, până la data de 11.11.2022, ora 16:00, să depună o ofertă financiară și o ofertă tehnică pentru efectuarea lucrărilor cadastrale de reglementare a situațiilor tehnico-cadastrale pentru bunurile imobile din patrimoniul societății Starmod S.A. Suceava. Condiții de formă: Ofertele vor fi depuse la sediul lichidatorului judiciar MANAGEMENT REORGANIZARE LICHIDARE IAȘI S.P.R.L., din Iași, str. Aleea Nicolina, nr. 82, într-un plic închis şi sigilat prin aplicarea ștampilei ofertantului, ce va conţine documentele de participare mai jos menţionate. Plicul va menţiona în mod obligatoriu şi limitativ: numele/denumirea ofertantului, adresa domiciliului/sediului social al ofertantului, precum şi menţiunea „ofertă servicii cadastrale, a nu se deschide înainte de data de 11.11.2022, ora 16.00”. Solicităm ca oferta financiară să conţină următoarele elemente obligatorii: -Preț (va fi exprimat în lei, fără T.V.A.); -Acordul expres al ofertantului ca plata prețului să se efectueze în conformitate cu dispozițiile Legii 85/2006, pe măsură ce se vor obține fonduri din valorificari de active din patrimoniul societății debitoare. Solicităm ca oferta tehnică să conţină următoarele elemente obligatorii: -Termen de execuţie; -Lista serviciilor cadastrale ce vor fi prestate pentru reglementarea situațiilor tehnico-cadastrale pentru bunurile imobile din patrimoniul societății Starmod S.A. Suceava. -Certificatul de atestare din care reiese că ofertantul este calificat şi atestat în vederea efectuării de operațiuni/servicii cadastrale. Va fi descalificată automat orice ofertă care nu conţine toate documentele sus-menţionate. Pentru cuantificarea preţului de executare a lucrării, accesul în incinta societăţii debitoare se face cu programare (48 de ore) şi este condiţionat de semnarea unui Protocol de vizitare a acesteia care cuprinde clauze de confidenţialitate. Pentru programare ofertanţii trebuie să-şi anunţe prin fax la 0232-243.864 sau e-mail iasi@insolventa.ro intenţia de vizitare. Relații suplimentare se pot obține de la: -tel. 0232-243.864 0755.132.473 -fax: 0232-212.231 -email: secretariat@insolventa.ro
VANZARE TEREN SI CONSTRUCTII PIATA NEAMT str. Piata Garii, nr.7, loc. Piatra Neamt, jud. Neamt. Subscrisa BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. desemnata in calitate de administrator judiciar al debitoarei PERLA INVEST S.R.L., in reorganizare, prin Incheierea de sedinta nr. 236 din data de 19.04.2016, pronuntata in Dosarul nr. 2699/103/2015/a4, de Tribunalul Neamt – Sectia a II-a Civila, de Contencios Administrativ si Fiscal, organizeaza in data de 23.11.2022, ora 13:00, la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., din Bucuresti, Str. Invingatorilor nr. 24, Victory Business Center, Et. 4, Sector 3, sedinta de licitatie publica cu strigare pentru vanzarea, in bloc, a proprietatii imobiliare compuse din: -teren intravilan, in suprafata de 1.000 mp, inscris in CF nr.54618 a Mun.Piatra Neamt, avand nr. cadastral 54618; -constructie in suprafata utila de 567,46 mp, inscrisa in CF nr.54618-C1-U1 a Mun. Piatra Neamt, avand nr. cadastral 54618-C1-U1; -constructie in suprafata utila de 1.707,65 mp, inscrisa in CF nr.54618-C1-U2 a Mun. Piatra Neamt, avand nr.cadastral 54618-C1-U2 situate in Mun. Patra Neamt, str. Piata Garii, nr.7, jud. Neamt. Pretul de pornire al sedintei de licitatie 1.379.000 EUR, exclusiv TVA. Detalierea componentei acelor blocuri de active poate fi solicitata administratorului judiciar la adresa de e-mail business.restructuring@bdo.ro. Ofertantii care doresc sa participe la licitatie trebuie sa depuna la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., cel tarziu cu o zi lucratoare inaintea sedintei de licitatie publica la care doresc sa participe, personal sau prin curier, ora 17:00, toate documentele specificate in cuprinsul Caietului de sarcini, ce poate fi achizitionat de la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. pentru suma de 1.000 Lei, exclusiv TVA. Plata Caietului de sarcini se va realiza prin transfer bancar in contul unic de insolventa al societatii PERLA INVEST S.R.L., pe baza facturii comunicate de catre administratorul judiciar. Pentru informatii suplimentare va rugam sa ne contactati la numarul 021.319.94.76 sau e-mail business.restructuring@bdo.ro.
Peste 5 miliarde de oameni vor muri de sete
30/11/2022 17:16

Circa 3,6 miliarde de persoane se confruntă in prezent cu un acces insuficient la apă cel puţin o lună pe an, a avertizat Organizaţia Meteorologică Mondială (OMM) in raportul său pe 2021 privind Starea ...

Crescătorii de animale care vor tăia porci vor trebui să facă și examenul trichineloscopic
30/11/2022 12:59

Specialiştii indeamnă persoanele care sacrifică porci in gospodăriile proprii să facă examenul pentru trichineloză al cărnii. Analiza poate fi realizată in laboratoarele veterinare din zona de domicil ...

 Află cum poți obține online un împrumut direct din confortul casei tale
30/11/2022 09:00

Oamenii s-au obisnuit să creadă că obtinerea unui imprumut presupune birocratie si eforturi, multe acte si drumuri de făcut, pentru fiecare semnătură sau document, iar perspectiva de a beneficia de un cre ...

Alertă în Germania! Figurină Moș Crăciun din ciocolată, pline cu otrăvuri!
30/11/2022 07:45

Crăciunul este aproape si semne sunt peste tot, nu doar in pietele de Crăciun care s-au deschis in multe locuri din Germania, ci si in supermarketuri si discountere, unde pe rafturi au apărut fugurinele Mos ...

Guvernul va îngheța pensiile de serviciu pentru 5 categorii de pensionari
29/11/2022 22:02

Cinci tipuri de pensii de serviciu (pensii speciale, in denumire populară) nu se vor indexa cu rata inflatiei, astfel că nu vor beneficia de niciun fel de crestere anul viitor, potrivit unui proiect de Ordona ...

Ordonanța trenuleț: Salariile bugetarilor vor crește cu 10%, punctul de pensie se majorează cu 12,5%/ Ajutoare pentru pensionarii cu venituri sub 3.000 lei
29/11/2022 18:43

 Salariile bugetarilor vor creste cu 10% de anul viitor, faţă de nivelul acordat pentru luna decembrie 2022, potrivit proiectului Ordonantei trenulet ce urmează a se aplica din 2023. Ministerul Finan ...

Asociația Grupul de Acțiune Locală Regiunea Rediu-Prăjeni – Lansare apeluri de selecție din fonduri FEADR pentru măsurile M5 și M7 din cadrul  Strategiei de Dezvoltare Locală a Asociației GAL Regiunea Rediu-Prăjeni 2014-2020
29/11/2022 17:05

 COMUNICAT DE PRESĂ Lansare apeluri de selectie din fonduri FEADR pentru măsurile M5 si M7 din cadrul Strategiei de Dezvoltare Locală a Asociatiei GAL Regiunea Rediu-Prăjeni 2014-2020

 COMUNICAT DE PRESĂ FLAVISEM CORPORATION S.R.L.
29/11/2022 16:00

 COMUNICAT DE PRESĂ FLAVISEM CORPORATION S.R.L.

Cel mai mare dosar anchetat de Parchetul European / Operațiunea Admiral: Grupuri de crimă organizată răspândite în 22 state, inclusiv în România, acuzate de o fraudă la TVA estimată la 2,2 miliarde de euro
29/11/2022 14:08

Parchetul European, in cooperare cu agentiile de aplicare a legii din 14 state membre ale UE, a desfăsurat, marti, măsuri de investigare simultane, inclusiv peste 200 de perchezitii, in legătură cu o schem ...

Fermierii pot depune cereri pentru finanțarea schemei de ajutor
29/11/2022 12:45

Cererile de acord pentru finanţare aferente schemei de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată in agricultură pentru anul 2023 pot fi depuse in cursul lunii decembrie, a anunţat, marţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei