Fondurile de pensii private din România ating noi maxime istorice

asf01

Dimensiune font:

| 09-10-2024 13:45

Sistemul de pensii private din România a demonstrat o reziliență remarcabilă și a atins borne importante în acest an, contribuind semnificativ la sustenabilitatea piețelor financiare. Activele fondurilor de pensii private au depășit pragul de 30 de miliarde de euro, cu o pondere de peste 9% în PIB, iar numărul participanților a trecut de 9 milioane de persoane.  

Valoarea activelor totale ale fondurilor de pensii din România – pensiile administrate privat și pensiile facultative - a ajuns la 153,96 miliarde de lei (aproape 31 de miliarde de euro) la finalul lunii august 2024, în creștere cu 29,5% față de aceeași perioadă a anului precedent și cu 17% comparativ cu finalul anului 2023, atingând astfel un nou maxim istoric.

Ponderea activelor fondurilor de pensii private în Produsul Intern Brut (PIB) a crescut până la 9,2%, ceea ce relevă rolul vital al acestora pe piețele financiare locale, fiind o sursă importantă de economisire pe termen lung.

„Judecând după evoluția din ultima perioadă, putem spune că sistemul de pensii private din România se află în cel mai bun moment de la lansarea acestuia în anul 2008. Apreciez că, în acest ritm, activele sistemului vor depăși 10% din PIB, pe termen scurt, și vor marca o dublare comparativ cu finalul anului 2023, pe termen mediu“, a declarat Daniel Armeanu, Vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară și coordonator al sectorului de pensii private.

Creșterea activelor totale ale fondurilor de pensii private dincolo de borna de 30 de miliarde de euro a fost determinată, pe de-o parte, de optimizarea activității investiționale și, pe de altă parte, de majorarea cotei de contribuție de la 3,75% la 4,75% din venitul brut pentru Pilonul II (pensiile administrate privat), aplicabilă de la începutul acestui an. De asemenea, performanța acțiunilor listate la Bursa de Valori București, cu un randament de aproape 37% în ultimul an, a constituit un factor-cheie în evoluția sistemului de pensii private.

Conform Raportului Pension Markets in Focus 2023, realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), fondurile de pensii private din România au înregistrat o creștere semnificativă a valorii activelor, țara noastră ocupând locul 7 în rândul celor 71 de state analizate.

O nouă bornă a fost depășită și în ceea ce privește numărul de participanți la sistemul de pensii private, respectiv 9,01 milioane de persoane la finalul lunii august 2024. Evoluția a fost determinată de creșterea semnificativă de 145.730 de participanți la Pilonul II și de 102.610 de participanți la Pilonul III (pensiile facultative). Avansul de 15% înregistrat de numărul participanților la fondurile de pensii facultative față de aceeași perioadă a anului precedent reliefează preocuparea tot mai mare a românilor față de diversificarea surselor de economisire pentru perioada ulterioară pensionării.

Într-un context economic și demografic plin de provocări, sistemul de pensii private din România a demonstrat o reziliență și o performanță remarcabile. Nivelurile de rentabilitate consemnate de fondurile de pensii Pilonul II și Pilonul III le-au depășit pe cele din perioada anterioară pandemiei de COVID-19, cu o rată medie ponderată de 7,2% la finalul lunii august 2024.  

Fondurile de pensii private au investit preponderent în titluri de stat româneşti (66,13%), acţiuni (24,63%) şi obligaţiuni corporative (4,04%). Peste 94% din totalul activelor sunt investite în instrumente emise în România, contribuind la finanţarea proiectelor de dezvoltare naţională. Astfel, fondurile de pensii private au devenit principalii investitori instituţionali din România, susţinând pe termen lung necesarul de finanţare a statului şi contribuind la dezvoltarea sustenabilă a pieţei de capital.

„În contextul aderării României la OCDE, evaluarea derulată în iunie 2024 la sediul organizației din Paris a scos în evidență progresele semnificative înregistrate de România în alinierea la standardele internaționale în ceea ce privește reglementarea sistemului de pensii private. Această evaluare a inclus o analiză detaliată a modului în care practicile şi politicile României se aliniază la Recomandarea OCDE privind principiile-cheie referitoare la reglementarea pensiilor private şi la Recomandarea privind buna proiectare a planurilor de pensii cu contribuţii definite. Astfel, creşterea procentului de contributivitate la Pilonul II la 4,75% şi revizuirea cadrului legislativ aferent investiţiilor au fost paşi importanţi în acest proces. Aceste măsuri au fost apreciate de OCDE, reflectând angajamentul României de a se alinia la cele mai bune practici internaţionale“, a mai declarat Vicepreședintele ASF.

În continuare, Autoritatea de Supraveghere Financiară urmăreşte susţinerea reformei sistemului de pensii şi alinierea legislaţiei la standardele OCDE. Printre obiectivele strategice se numără menţinerea rolului complementar al Pilonului II, creşterea inclusivităţii şi diversificarea opţiunilor de investiţii ale fondurilor de pensii private. De asemenea, ASF acordă o importanță deosebită elaborării legislaţiei pentru faza de decumulare a fondurilor de pensii private, asigurând astfel o tranziţie lină şi eficientă către perioada de pensionare.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

Loto. Rezultatele tragerilor de joi, 21 noiembrie 2024
21/11/2024 20:31

 NOROC PENTRU TOTI ROMÂNII! LOTO: La tragerea Joker s-a castigat un premiu de categoria a III-a in valoare de 57.368,97 de lei. Biletul norocos au fost jucat la o agentie din Bacau.   ...

Ford anunţă concedieri masive în Europa, invocând pierderi semnificative şi cererea scăzută pentru vehicule electrice
21/11/2024 11:26

 Ford a anunţat miercuri că va reduce aproximativ 14% din forţa sa de muncă in Europa, echivalentul a 4.000 de locuri de muncă, din cauza pierderilor semnificative inregistrate in ultimii ani, transmi ...

Gigantul Amazon, cu mii de angajați la Iași, pregătește concedierea în România a sute de IT-iști
21/11/2024 11:20

 Compania Amazon, care are la Iasi cateva mii de angajati, se pregăteste de concedierea a sute de persoane din diviziile sale din Romania. „După o analiză atentă, am anuntat că analizăm optiune ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

ONE TRADING COMPANY SRL – Digitalizarea activitatii ONE TRADING COMPANY SRL
21/11/2024 09:40

 COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 316299 Data: Noiembrie 2024 Digitalizarea activitatii ONE TRADING COMPANY SRL Beneficiar: ONE TRADING COMPANY SRL

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
20/11/2024 09:00

 DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei