Fondurile de pensii private din România ating noi maxime istorice

asf01

Dimensiune font:

| 09-10-2024 13:45

Sistemul de pensii private din România a demonstrat o reziliență remarcabilă și a atins borne importante în acest an, contribuind semnificativ la sustenabilitatea piețelor financiare. Activele fondurilor de pensii private au depășit pragul de 30 de miliarde de euro, cu o pondere de peste 9% în PIB, iar numărul participanților a trecut de 9 milioane de persoane.  

Valoarea activelor totale ale fondurilor de pensii din România – pensiile administrate privat și pensiile facultative - a ajuns la 153,96 miliarde de lei (aproape 31 de miliarde de euro) la finalul lunii august 2024, în creștere cu 29,5% față de aceeași perioadă a anului precedent și cu 17% comparativ cu finalul anului 2023, atingând astfel un nou maxim istoric.

Ponderea activelor fondurilor de pensii private în Produsul Intern Brut (PIB) a crescut până la 9,2%, ceea ce relevă rolul vital al acestora pe piețele financiare locale, fiind o sursă importantă de economisire pe termen lung.

„Judecând după evoluția din ultima perioadă, putem spune că sistemul de pensii private din România se află în cel mai bun moment de la lansarea acestuia în anul 2008. Apreciez că, în acest ritm, activele sistemului vor depăși 10% din PIB, pe termen scurt, și vor marca o dublare comparativ cu finalul anului 2023, pe termen mediu“, a declarat Daniel Armeanu, Vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară și coordonator al sectorului de pensii private.

Creșterea activelor totale ale fondurilor de pensii private dincolo de borna de 30 de miliarde de euro a fost determinată, pe de-o parte, de optimizarea activității investiționale și, pe de altă parte, de majorarea cotei de contribuție de la 3,75% la 4,75% din venitul brut pentru Pilonul II (pensiile administrate privat), aplicabilă de la începutul acestui an. De asemenea, performanța acțiunilor listate la Bursa de Valori București, cu un randament de aproape 37% în ultimul an, a constituit un factor-cheie în evoluția sistemului de pensii private.

Conform Raportului Pension Markets in Focus 2023, realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), fondurile de pensii private din România au înregistrat o creștere semnificativă a valorii activelor, țara noastră ocupând locul 7 în rândul celor 71 de state analizate.

O nouă bornă a fost depășită și în ceea ce privește numărul de participanți la sistemul de pensii private, respectiv 9,01 milioane de persoane la finalul lunii august 2024. Evoluția a fost determinată de creșterea semnificativă de 145.730 de participanți la Pilonul II și de 102.610 de participanți la Pilonul III (pensiile facultative). Avansul de 15% înregistrat de numărul participanților la fondurile de pensii facultative față de aceeași perioadă a anului precedent reliefează preocuparea tot mai mare a românilor față de diversificarea surselor de economisire pentru perioada ulterioară pensionării.

Într-un context economic și demografic plin de provocări, sistemul de pensii private din România a demonstrat o reziliență și o performanță remarcabile. Nivelurile de rentabilitate consemnate de fondurile de pensii Pilonul II și Pilonul III le-au depășit pe cele din perioada anterioară pandemiei de COVID-19, cu o rată medie ponderată de 7,2% la finalul lunii august 2024.  

Fondurile de pensii private au investit preponderent în titluri de stat româneşti (66,13%), acţiuni (24,63%) şi obligaţiuni corporative (4,04%). Peste 94% din totalul activelor sunt investite în instrumente emise în România, contribuind la finanţarea proiectelor de dezvoltare naţională. Astfel, fondurile de pensii private au devenit principalii investitori instituţionali din România, susţinând pe termen lung necesarul de finanţare a statului şi contribuind la dezvoltarea sustenabilă a pieţei de capital.

„În contextul aderării României la OCDE, evaluarea derulată în iunie 2024 la sediul organizației din Paris a scos în evidență progresele semnificative înregistrate de România în alinierea la standardele internaționale în ceea ce privește reglementarea sistemului de pensii private. Această evaluare a inclus o analiză detaliată a modului în care practicile şi politicile României se aliniază la Recomandarea OCDE privind principiile-cheie referitoare la reglementarea pensiilor private şi la Recomandarea privind buna proiectare a planurilor de pensii cu contribuţii definite. Astfel, creşterea procentului de contributivitate la Pilonul II la 4,75% şi revizuirea cadrului legislativ aferent investiţiilor au fost paşi importanţi în acest proces. Aceste măsuri au fost apreciate de OCDE, reflectând angajamentul României de a se alinia la cele mai bune practici internaţionale“, a mai declarat Vicepreședintele ASF.

În continuare, Autoritatea de Supraveghere Financiară urmăreşte susţinerea reformei sistemului de pensii şi alinierea legislaţiei la standardele OCDE. Printre obiectivele strategice se numără menţinerea rolului complementar al Pilonului II, creşterea inclusivităţii şi diversificarea opţiunilor de investiţii ale fondurilor de pensii private. De asemenea, ASF acordă o importanță deosebită elaborării legislaţiei pentru faza de decumulare a fondurilor de pensii private, asigurând astfel o tranziţie lină şi eficientă către perioada de pensionare.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Comunicat de presă  -ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT- ,,CONSTRUIRE ȘI DOTARE CENTRU COMUNITAR INTEGRAT ÎN COMUNA BUTEA, JUDEȚUL IAȘI
09/10/2024 14:24

 Comunicat de presă. -ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT- ,,CONSTRUIRE SI DOTARE CENTRU COMUNITAR INTEGRAT ÎN COMUNA BUTEA, JUDETUL IASI", prin P.N.R.R/2022/C12/MS/I1.4 – Centre comunitare i ...

Hipermarketul din România care a introdus cel mai așteptat sistem pentru returnarea ambalajelor SGR. Nu mai trebuie să stai la coadă și să introduci câte o sticlă în aparat pentru cei 50 de bani
09/10/2024 13:14

Hipermarketul din Romania care a introdus cel mai asteptat sistem pentru returnarea ambalajelor SGR. De acum incolo, romanii nu vor mai sta la coadă pentru a-si primi garantia de 50 de bani. Unul dintre cele ...

Percheziții în 12 județe privind corupția
09/10/2024 11:39

Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie efectuează, miercuri, percheziţii in Bucureşti şi alte 12 judeţe intr-un dosar privind fapte de corupţie comise in perioada 2023 - 2024. Potrivit unui comun ...

PNRR, SC MAJUTEX SRL: „Accelerarea sustenabilitatii SC MAJUTEX SRL: Investitii pentru eficienta energetica in productie”
09/10/2024 10:10

 Iasi - 16 SEPTEMBRIE 2024 Comunicat de presă “PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Titlu proiect: „ACCELERAREA SUSTENABILITATII SC MAJUTEX SRL: INVESTITII PENTRU EFI ...

Lansarea proiectului:     SC SAM IDEAS S.R.L., in calitate de Beneficiar, implementeaza proiectul “Digitalizarea societatii SAM IDEAS S.R.L.”, cod Smis 313150
08/10/2024 14:05

 Lansarea proiectului: SC SAM IDEAS S.R.L., in calitate de Beneficiar, implementeaza proiectul “Digitalizarea societatii SAM IDEAS S.R.L.”, cod Smis 313150

VIDEO Se construiește cea mai importantă autostradă din istoria României: Încep lucrările pe cel mai greu tronson
08/10/2024 13:01

  Documentatia pentru primul lot al sectiunii montane Sărăteni-Pipirig de pe traseul Autostrăzii ,,Unirii”-A8, transmisă la ANAP Compania Natională de Investitii Rutiere a transmis, as ...

INDECO, Beneficiar, în parteneriat cu ASOCIAȚIA ASCEND, anunță lansarea proiectului “LIDER – Lideri Implicați în Dezvoltarea Economiei sociale în mediul Rural
08/10/2024 08:59

Comunicat de lansare a proiectului  LIDER – Lideri Implicati in Dezvoltarea Economiei sociale in mediul Rural  ASOCIATIA PENTRU INTEGRARE SI DEZVOLTARE COMUNITARĂ - INDECO, in calitate de Ben ...

Euro s-a apropiat la 0,13 bani de maximul istoric
07/10/2024 21:11

Leul a avut un inceput de săptămană usor negativ fată de euro, dolar si francul elvetian, in conditiile in care nivelul ridicat al aversiunii fată de risc stimulează plasamentele in moneda americană, con ...

Ghidul amnistiei fiscale, publicat de ANAF. Condițiile și termenul limită pentru „ștergerea” datoriilor la stat
07/10/2024 18:56

 Agentia Natională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, luni, 7 octombrie, un ghid privind amnistia fiscală de care pot beneficia, in anumite conditii, firmele si alti contribuabili. Materialul in ...

„Mai există prosperitate fără educație financiară? Economia, influențată masiv de binomul educație-incluziune financiară”
07/10/2024 13:26

* consideră Valentin Ionescu, presedintele Institutului de Studii Financiare Educatia financiară si incluziunea financiară sunt două concepte interconectate care influentează dezvoltarea economică s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei