Industria luxului se clatină în China
Dimensiune font:
Sectorul de lux, care continuă să înregistreze venituri bune în ciuda inflației și a creșterilor globale de prețuri, este îngrijorat cu privire la apetitul consumatorilor din generația Z – Gen Z – care par a fi strâmtorați financiar și care nu își permit să cumpere astfel de produse.
Executivii marilor grupuri care vând produse de lux, mai ales în domeniul fashion, sunt îngrijorați mai ales cu privire la cumpărătorii tineri din China, nu doar pentru că această piață a fost și este locomotiva industriei de lux din ultimii ani, dar și pentru că vârsta medie a cumpărătorilor de produse high-end din cea de-a doua cea mai mare economie a lumii este cu o decadă mai mică decât vârsta medie globală, care este de 38 de ani.
Tinerii adulți din întreaga lume au fost “un factor puternic al creșterii industriei de lux în ultimii zece ani,” potrivit Gregory Boutte, chief client & digital officer al grupului Kering, care deține marca Gucci.
Cele mai recente date referitoare la economia Chinei arată săptămâna aceasta o scădere neașteptată, care a determinat Banca Centrală să intervină, în timp ce tendințele macroeconomice au un impact disproporționat asupra fondurilor care au fost formate în intervalul 1996 – 2012 și care ar fi putut fi folosite pentru intrarea în lumea luxului, potrivit Reuters.
În timp ce în America de Nord și în Europa inflația și costurile de trai crescute lovesc puternic surplusurile de venit ale consumatorilor tineri, problema în China este alta. “În SUA inflația este o problemă majoră și principalul focus al multor companii din industria de lux… În China, rata șomajului printre tineri este cea care ne alarmează în acest moment,” a spus Kenneth Chow de la firma de consultanță Oliver Wyman.
Informațiile date publicului de către guvernul Chinei pentru luna iulie arată un nivel record de 19,9% al șomajului printre tinerii chinezi de vârste cuprinse între 16 și 24 de ani. Desigur că acesta este și efectul exacerbat al multiplelor carantine impuse de China în ultimele luni, care a determinat multe companii de tehnologie să concedieze angajați sau să nu mai angajeze tineri absolvenți. “Aceasta este prima dată când mulți adulți tineri (din China) trebuie să facă față unui asemenea impact economic, iar acesta va fi un test al felului în care ei vor decide să cumpere în viitor produse de lux,” a spus Chow.
TikTok-er-ul cunoscut în SUA, Jeffrey Huang (28), care postează cu regularitate excursiile sale de shopping în magazinele Louis Vuitton și care are peste 150.000 de followeri, a spus că “Dacă se instalează recesiunea, voi cumpăra 100% mai puțin sau chiar mă voi opri din cumpărături cu totul.”
Un studiu recent al Oliver Wyman a arătat că unele mărci de lux estimează vânzări scăzute în China ca răspuns la condițiile actuale ale pieței, iar 80% dintre executivii intervievați au spus că nu așteaptă o revenire de tipul “v-shape” în acest an. Analiștii de la Oliver Wyman nu au numit public mărcile asupra cărora au făcut studiul.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau