Italienii vor realiza primii 21 de kilometri ai autostrăzii
Dimensiune font:
Compania de Drumuri vrea să semneze cu un Impresa Pizarotti primul contract scos la licitație după respingerea contestațiilor. Italienii au mai lucrat în România, la 17 km pe A10 Sebeș - Alba Iulia.
Primul contract scos la licitație de pe viitoarea autostradă a Moldovei A7 va fi semnat cu italienii de la Impresa Pizarotti, care între 2014 și 2021 au lucrat la 17 km pe A10 Sebeș - Alba Iulia, anunță Compania de Drumuri, după ce singura contestație depusă a fost respinsă de CNSC. „Joi, 26.05.2022, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația formulată de către Nurol Insaat ve Ticaret AS împotriva rezultatului procedurii comunicat de CNAIR SA, în data de 18.04.2022, operatorilor economici participanți la procedura de atribuire a contractului de achiziție pentru execuția lucrărilor de construcție a lotului 1, Ploiești – Buzău”, anunță CNAIR.
Astfel, CNAIR anunță că „va iniția procedurile pentru semnarea contractului” pentru execuția primilor 21 de km ai autostrăzii A7 spre Moldova, de la Ploiești (Dumbrava) la Mizil cu Asocierea Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – Pizzarotti S.A. – Retter Project Management SRL.
Oferta câștigătoare este în valoare de 1.468.550.055,22 Lei fără TVA, cu un termen de execuție de 20 de luni și o perioadă de garanție de 10 ani.
Asocierea italo-română a fost declarată câștigătoare în urmă cu o lună, după ce inițial fusese calificat câștigător un alt ofertant, ulterior descalificat.
Lungimea acestui lot este de 21 km și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 m.
Impresa Pizzarotti a mai construit și alte tronsoane de autostradă în România, precum A10 Sebeș - Alba Iulia Nord (17 km - 2014-2021) sau A3 București - Moara Vlăsiei (13 km - 2007-2012). Pe celelalte două loturi de la Ploiești la Buzău sunt următorii câștigători: Lotul 2 Mizil-Pietroasele - Asocierea Coni-Trace (România-Bulgaria), Lotul 3 Pietroasele - Buzău - Asocierea Drum Asfalt-Ilgaz-OPR-Obras-Trameco.
„Coloana Vertebrală” a Moldovei - salvarea față de criminalul drum E85
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și proiectul care ar trebui să absoarbă cel mai mult din alocările României din PNRR. Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret. Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România. Ana POP
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau