Locuințele din blocuri cu „bulină roșie” nu mai pot fi închiriate: reglementări noi la imobilele în pericol de prăbușire

Dimensiune font:

| 07-03-2024 14:44

Noi reglementări legislative, intrate în vigoare în ianuarie 2024, modifică cadrul legal aferent regimului clădirilor încadrate în prima clasă de risc seismic (Rs I), respectiv acele imobile care sunt în pericol de prăbușire în cazul unui cutremur.

Una dintre cele mai importante modificări face referire la faptul că proprietarii de apartamente din blocuri cu „bulină roșie” nu mai pot închiria locuințele către ale persoane. În caz contrar, ei riscă amenzi de până la 10.000 lei. Potrivit actului normativ, trebuie efectuate de către Primăria Iași, prin propriile organe de control. Pe raza municipiului Iași, sunt 63 de blocuri Rs I în zone precum Cantemir, Tătăraşi, Podu Roş, Centru şi Ţuţora.

 
„Se interzice închirierea sau cedarea în comodat sau folosință a spațiilor cu destinația de locuință din clădirile încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa de risc seismic RsI, începând cu data încadrării în clasa de risc seismic RsI, până la recepția la terminarea lucrărilor de intervenții realizate în scopul creșterii nivelului de siguranță la acțiuni seismice al clădirii existente”, se precizează în Legea 426/2023, intrată în vigoare pe 3 ianuarie.

Potrivit aceluiași act normativ, toate contractele care erau în desfășurare la momentul intrării în vigoare a legii sunt considerate încetate de drept în termen de 30 de zile, termen care deja este depășit.

 
Sediul Primăriei Iași, Palatul Roznovanu, este, conform unei expertive făcute la începutul anilor 2000, în clasa Rs I, iar actul normativ face referire inclusiv la clădirile care sunt în proprietate publică – în cazul sediului municipalității se aplică prevederea care interzice desfășurarea de activități de „administrație publică”, care apare expres în lege.

„Se interzic organizarea și desfășurarea de activități permanente și/sau temporare (…) care implică aglomerări de persoane, începând cu data încadrării prin raport de expertiză tehnică în clasa de risc seismic RsI a clădirii existente, până la recepția la terminarea lucrărilor de intervenții realizate în scopul creșterii nivelului de siguranță la acțiuni seismice”, se arată în lege.

Lista activităților interzise în spații publice cu altă destinație decât cea de locuință: spațiile realizate în scopul desfășurării de activități care pot implica aglomerări de persoane, precum: săli de spectacol, de expoziții, de lectură, spații pentru comerț, structuri turistice de cazare și alimentație publică și prestări de servicii, asistență socială și medicală, administrație publică și altele asemenea, indiferent dacă aceste spații sunt rezultatul concepției inițiale a clădirii ori, după caz, al unor amenajări ulterioare;


Cum răspunde Primăria: expertiza va fi refăcută

„Cu privire la Palatul Roznovanu, imobilul a beneficiat de intervenţii şi a trecut prin diferite programe de consolidare începând cu anul 1978. (…) Conform cerinţelor Legii 426/2023, Primăria Municipiului Iaşi va reface expertiza tehnică, document care va specifica exact care este situaţia Palatului Roznovanu din acest punct de vedere. În acelaşi timp, indiferent de concluziile expertizei tehnice, s-au alocat deja fonduri în Bugetul pentru anul 2024 pentru demararea construirii unui nou sediu administrativ”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei, Sebastian Buraga.

 
El a precizat că, de la momentul efectuării expertizei și până în prezent, mai multe acte legislative au schimbat normativele tehnice privind siguranţa clădirilor de risc seismic. „Pe de altă parte, există construcţii în municipiul Iaşi construite încă din secolul XVIII, care au nu au fost afectate major în urma cutremurelor din 1901, 1940, 1977, 1986, 1990 şi sunt funcţionale în prezent, situaţie în care se prezintă şi Palatul Roznovanu”, a mai spus oficialul Primăriei.

În ceea ce privește locuințele cu risc seismic Rs I gestionate de Primăriei, Buraga a susținut că au fost deja luate măsuri: Direcţia de Fond Locativ din cadrul Primăriei Municipiului Iaşi a scos din circuitul locativ 155 de spaţii de locuit: 88 de familii (305 persoane) au fost recazate, iar 67 de familii au fost evacuate.

 
„În privinţa persoanelor fizice sau juridice, asociaţii, ONG-uri, agenţi comerciali care au contract de închiere cu Primăria Municipiului Iaşi, s-a procedat la informarea acestora cu privire la noile reglementări legislative. În acest moment, după aprobarea bugetului Municipiului Iaşi în luna februarie, unde sunt alocate fonduri în acest sens, se lucrează la documentaţia privind realizarea de expertize tehnice cu privire la starea acestor imobile, relevantă în acest sens fiind expertizarea imobilelor aflate pe str. 14 Decembrie”, a declarat Sebastian Buraga. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Percheziţii la sediul central al CFR Călători şi locaţii din București și nouă județe
25/03/2025 14:16

Poliţiştii de la Secţia Regională de Poliţie Transporturi Bucureşti efectuează marţi 39 de percheziţii la sediul central al CFR Călători şi locaţii din mai multe judeţe, intr-un dosar in care se e ...

Schimbare pe piața imobiliară! Noul criteriu prin care tinerii își cumpără apartamente
25/03/2025 13:55

Schimbare pe piata imobiliară! Un sondaj recent realizat de Storia.ro analizează modul in care romanii isi percep vecinii atunci cand se mută in casă nouă si ce calităti apreciază cel mai mult la acestia ...

Lansarea proiectului: CHRIS BARBER S.R.L.
25/03/2025 11:11

 Lansarea proiectului: CHRIS BARBER S.R.L.  

„Trebuie să continuăm să atragem investitori instituționali, să încurajăm listările și să sprijinim inițiativele de educație financiară”
25/03/2025 10:33

* dialog cu Valentin Ionescu, unul dintre fostii directori generali ai Bursei de Valori Bucuresti si unul dintre brokerii prezenti in piată incă din prima zi de tranzactionare, in prezent Presedinte ISF ...

„Brokerul de la Bursă”, o nouă fraudă care îți golește contul bancar
25/03/2025 09:13

„Brokerul de la Bursă” este o nouă capcană modernă care te poate lăsa fără bani, exploatand increderea oamenilor prin promisiuni de castiguri rapide si sigure. Într-o eră in care tehno ...

Actualul sistem de pensii va dispărea. Pensia va ajunge la mai puțin de 30% din valoarea ultimului salariu!
25/03/2025 08:12

* „Greul va urma după 2035-2040, cand se va pensiona generatia decreteilor, respectiv angajatii cu varsta cuprinsă intre 40 si 55 de ani. Conform estimărilor, din cauza deficitului bugetului de pe ...

Ilie Bolojan este de părere că reducerea cheltuielilor bugetare nu mai poate fi amânată
25/03/2025 07:36

Preşedintele interimar Ilie Bolojan afirmă că excesele cele mai mari in ceea ce priveşte cheltuielile bugetare se fac in companiile de stat care de mulţi ani inregistrează pierderi semnificative. Bolojan ...

Mai mulți bani pentru Rabla
24/03/2025 16:30

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anuntat modificări semnificative pentru programul „Rabla” in 2025. Valoarea ecotichetului va fi majorată, desi suma exactă incă nu a fost stabilită. Aceast� ...

Florin Cîțu bagă bățul prin gardul lui Ciolacu: Ministerul Finanțelor a încercat să împrumute o sumă infimă și nu i-a dat nimeni
24/03/2025 16:29

Fostul premier Florin Citu spune că Romani se află intr-o stare alarmantă. Ministerul Finantelor, refuzat de investitori, afirmă fostul premier Florin Citu: „A incercat să imprumute 300 milioane lei la o ...

Comunicat de presă privind finalizarea proiectului „Românașii-mesagerii tradițiilor todireștene” Cod Proiect 151
24/03/2025 14:32

 Comunicat de presă privind finalizarea proiectului „Romanasii-mesagerii traditiilor todirestene” Cod Proiect 151

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei