Lucrul în echipă: cum ne recăpătăm încrederea în clădirile de birouri

Echipa-la-birou-bucurandu-se

Dimensiune font:

| 07-06-2022 11:30

După doi ani în care o mare parte dintre angajați au lucrat de la distanță, multe companii își fac acum planuri pentru a readuce forța de muncă înapoi la birouri.

Însă, dinamica socială s-a modificat, iar efectele acestor modificări se vor propaga mulți ani de-acum încolo. Astfel, în ceea ce îi privește pe angajați, aceștia, deși nerăbdători să-și reîntâlnească colegii, au și așteptări diferite în legătură cu revenirea la birou.

Există, totuși, un aspect extrem de important ce justifică revenirea la birou a angajaților: lucrul în echipă. Ideea de a fi parte dintr-un colectiv este înrădăcinată în înțelepciunea convențională a mersului la job. Și oricât de multe opțiuni ne oferă tehnologia în ziua de astăzi, interacțiunea fizică ce contribuie la formarea unui colectiv sudat și omogen nu poate fi înlocuită de comunicarea virtuală, oricât de avansată ar fi aceasta.

De aceea, revenirea la birou reprezintă o etapă firească după o perioadă dificilă. Însă nu oricum și nu în aceleași condiții. Mediul de lucru trebuie să se adapteze noilor realități sociale, cu toate provocările sale.

Iată ce trebuie să urmărească angajatorii pentru ca, odată cu revenirea la birouri, lucrul în echipă să se desfășoare în condiții optime.
Adaptarea spațiului de lucru la contextul actual
Angajatorii care iau în considerare redeschiderea birourilor ar trebui să se asigure că spațiul de lucru va fi adaptat contextului social actual. Este important să monitorizeze îndeaproape schimbările necesare și să țină cont de siguranța și bunăstarea angajaților odată cu revenirea acestora la birouri.

Caracteristicile și dotările spațiului unde își desfășoară activitatea influențează comportamentul angajaților atunci când au de ales între munca la birou și cea remote. Astfel, putem identifica două categorii de angajați: o categorie care intenționează să se reîntoarcă la birou și una care preferă să lucreze de acasă. Poziționarea acestora are legătură cu mediul de lucru de la birou, mai exact cu modul în care le sunt împlinite nevoile de siguranță, relaxare și de socializare la birou.

Inovațiile pe care le propun proiectele noi din zona de real estate, mai ales YUNITY Park, oferă angajaților ceea ce își doresc: birouri unde să aibă opțiuni de socializare și interacțiune atât la job, cât și în timpul liber, o tendință tot mai vizibilă și la nivel global. . Fondatorul Genesis Property, Liviu Tudor promovează prin intermediul conceptului YUNITYPark soluții integrate pentru angajați de a-și petrece timpul la job într-un mod plăcut și eficient.

Unii angajați s-ar putea simți anxioși în legătură cu revenirea la locul de muncă. Din perspectiva angajatorului, acest lucru înseamnă că va fi nevoie de măsuri speciale de siguranță și igienă pentru a se asigura că angajații se simt confortabil odată ce revin la birou.
Importanța feedback-ului de la angajați
După o perioadă atât de lungă în care ideea de colectiv s-a rezumat la conversații pe Zoom, companiile încep să revină la programul de lucru normal, la birouri. Majoritatea angajatorilor au înțeles că ascultarea activă a doleanțelor angajaților este esențială, în special în timpul unei crize, sporind atenția asupra cerințelor angajaților privind mediul de lucru.

În contextul actual, angajatorii se află într-un moment în care sunt nevoiți să adapteze condițiile de lucru la dinamică socială actuală, iar pentru aceasta au nevoie de feedback de la angajați.

Prin dialog, angajatorii pot ajuta compania în trei moduri esențiale. În primul rând, vor obține idei și perspective valoroase despre mediul de lucru și așteptările angajaților. Întrebându-i despre preocupările și dorințele lor, vor putea construi o strategie de revenire adaptată nevoilor lor.

În al doilea rând, ascultarea construiește încredere, sprijin și siguranță psihologică. Atunci când angajații știu că vocea lor contează, este mai probabil ca ei să fie implicați. În cele din urmă, conversațiile colective pot fi încurajatoare, mai ales după luni de muncă la distanță și izolare socială. Prin dialog, liderii, managerii și angajații pot învăța unii de la alții și pot construi un sentiment mai puternic de comunitate.

Este de datoria angajatorilor să colecteze mai întâi feedback de la angajați cu privire la ceea ce contează cel mai mult pentru ei. Menținerea comunicării cu privire la planurile de redeschidere este, de asemenea, vitală. Angajații trebuie să simtă că sunt ținuți la curent atunci când vine vorba de decizii care îi vor afecta în mod direct. Pentru a fi eficientă, comunicarea din partea conducerii trebuie să fie empatică și să țină cont de circumstanțe.
Creșterea potențialului de inovare în condiții optime
Lucrul în echipă este esențial pentru succesul unei companii. Însă, lucrul în echipă desfășurat sub forma interacțiunii fizice, la birou, încurajează dezvoltarea personală, crește satisfacția profesională și reduce stresul. Oamenii sunt mai predispuși să își asume riscuri calculate care duc la inovare dacă au sprijinul unei echipe în spatele lor.

Însă, ca urmare a provocărilor ultimilor doi ani, chiar și în situațiile în care munca remote nu a fost posibilă, protocoalele de distanțare socială au avut implicații semnificative asupra procedurilor de la locul de muncă, unele exemple fiind sistemele de plată contactless, înmulțirea serviciilor virtuale, mai mult spațiu fizic între lucrători și programe de lucru modificate pentru a limita contactul dintre angajați. Pentru unele companii acest lucru a însemnat accelerarea implementării proceselor automatizate.

În condițiile în care munca de la distanță oferă posibilitatea de a schimba stilul de viață și de a lucra din destinații diverse, pentru ca munca la birou să concureze cu beneficiile oferite de munca remote este nevoie ca spațiul de lucru să ofere mai multe posibilități de relaxare și dezvoltare angajaților.

Spațiile de birouri trebuie să ajungă acolo unde oamenii doresc să fie și să funcționeze mai mult decât ca un simplu spațiu de lucru, ci o alegere a unui stil de viață. Un loc în care să mergi nu doar pentru a lucra, ci și pentru a cunoaște noi oameni cu interese comune, pentru a forma legături cu alții prin activități legate de stilul de viață. Iar pentru a realiza acest lucru biroul trebuie să dispună de facilități precum spații verzi, parcări, zone de relaxare, birouri moderne sau acces rapid la servicii și mijloace de transport, facilități ce înlesnesc socializarea, dezvoltarea profesională, confortul fizic și psihic.

În concluzie, adevărata magie a muncii în echipă este că aduce beneficii care merg mai departe de creșterea profitului companiei. După trei ani de pandemie, angajații sunt nerăbdători să revină la birouri, însă în condiții de siguranță și într-un mediu care să le ofere și opțiuni inovatoare de relaxare și socializare.

Sursă foto: Shutterstock.com

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 4.250 mp, situat in extravilanul satului Razboieni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62548, Carte funciara 62548; -teren in suprafata de 3.080 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 61364, Carte funciara 61364; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 89/27.07.2023. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
COMUNICAT DE PRESĂ. Creșterea gradului de digitalizare în cadrul AXA FARM S.R.L.
07/11/2024 14:05

 COMUNICAT DE PRESĂ. Cresterea gradului de digitalizare in cadrul AXA FARM S.R.L.

COMUNICAT DE PRESA. “Dezvoltarea si eficientizarea capacitatii de productie a mobilei de bucatarie a societatii Bucurosii SRL”, cod Smis 313658
07/11/2024 13:43

 COMUNICAT DE PRESA. “Dezvoltarea si eficientizarea capacitatii de productie a mobilei de bucatarie a societatii Bucurosii SRL”, cod Smis 313658

2024, cel mai cald an din istorie
07/11/2024 12:00

Anul 2024 va fi aproape sigur cel mai cald an inregistrat vreodată, a declarat joi Serviciul Copernicus privind Schimbările Climatice (C3S) al Uniunii Europene. Datele au fost făcute publice inaintea summitu ...

Abatoarele din Europa, cucerite de români
07/11/2024 11:04

Măcelarii romani sunt apreciati astăzi in abatoare din intreaga Europă, lucrand, in număr de mai multe mii, in cadrul celor mai mari fabrici din industria cărnii, in tări precum Germania, Austria, Italia, ...

Lansarea proiectului: GRUSMAN EUROLOGISTICS SRL
07/11/2024 10:37

 Lansarea proiectului: GRUSMAN EUROLOGISTICS SRL

COMUNICAT DE PRESA “Dezvoltarea societatii INFRACONCEPT SRL”, cod Smis 317175
07/11/2024 10:18

 COMUNICAT DE PRESA “Dezvoltarea societatii INFRACONCEPT SRL”, cod Smis 317175

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” KAMA CUTTING SRL,
07/11/2024 09:00

„PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”  KAMA CUTTING SRL,

Lansarea proiectului: SC ANGELA INTERNATIONAL SRL
07/11/2024 09:00

 Lansarea proiectului: SC ANGELA INTERNATIONAL SRL 

 COMUNICAT DE PRESA. Investiţii pentru digitalizarea companiei CAMBRIDGE STAR SRL. Lansarea proiectului
07/11/2024 09:00

  COMUNICAT DE PRESA. Investiţii pentru digitalizarea companiei CAMBRIDGE STAR SRL. Lansarea proiectului

Dolarul a crescut cu peste 6 bani
06/11/2024 22:08

Victoria lui Donald Trump la alegerile prezidentiale din Statele Unite si recastigarea de către republicani a Senatului american au determinat aprecierea dolarului si a criptomonedelor. Rămane de văzut cum ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei