Lucrul în echipă: cum ne recăpătăm încrederea în clădirile de birouri

Echipa-la-birou-bucurandu-se

Dimensiune font:

| 07-06-2022 11:30

După doi ani în care o mare parte dintre angajați au lucrat de la distanță, multe companii își fac acum planuri pentru a readuce forța de muncă înapoi la birouri.

Însă, dinamica socială s-a modificat, iar efectele acestor modificări se vor propaga mulți ani de-acum încolo. Astfel, în ceea ce îi privește pe angajați, aceștia, deși nerăbdători să-și reîntâlnească colegii, au și așteptări diferite în legătură cu revenirea la birou.

Există, totuși, un aspect extrem de important ce justifică revenirea la birou a angajaților: lucrul în echipă. Ideea de a fi parte dintr-un colectiv este înrădăcinată în înțelepciunea convențională a mersului la job. Și oricât de multe opțiuni ne oferă tehnologia în ziua de astăzi, interacțiunea fizică ce contribuie la formarea unui colectiv sudat și omogen nu poate fi înlocuită de comunicarea virtuală, oricât de avansată ar fi aceasta.

De aceea, revenirea la birou reprezintă o etapă firească după o perioadă dificilă. Însă nu oricum și nu în aceleași condiții. Mediul de lucru trebuie să se adapteze noilor realități sociale, cu toate provocările sale.

Iată ce trebuie să urmărească angajatorii pentru ca, odată cu revenirea la birouri, lucrul în echipă să se desfășoare în condiții optime.
Adaptarea spațiului de lucru la contextul actual
Angajatorii care iau în considerare redeschiderea birourilor ar trebui să se asigure că spațiul de lucru va fi adaptat contextului social actual. Este important să monitorizeze îndeaproape schimbările necesare și să țină cont de siguranța și bunăstarea angajaților odată cu revenirea acestora la birouri.

Caracteristicile și dotările spațiului unde își desfășoară activitatea influențează comportamentul angajaților atunci când au de ales între munca la birou și cea remote. Astfel, putem identifica două categorii de angajați: o categorie care intenționează să se reîntoarcă la birou și una care preferă să lucreze de acasă. Poziționarea acestora are legătură cu mediul de lucru de la birou, mai exact cu modul în care le sunt împlinite nevoile de siguranță, relaxare și de socializare la birou.

Inovațiile pe care le propun proiectele noi din zona de real estate, mai ales YUNITY Park, oferă angajaților ceea ce își doresc: birouri unde să aibă opțiuni de socializare și interacțiune atât la job, cât și în timpul liber, o tendință tot mai vizibilă și la nivel global. . Fondatorul Genesis Property, Liviu Tudor promovează prin intermediul conceptului YUNITYPark soluții integrate pentru angajați de a-și petrece timpul la job într-un mod plăcut și eficient.

Unii angajați s-ar putea simți anxioși în legătură cu revenirea la locul de muncă. Din perspectiva angajatorului, acest lucru înseamnă că va fi nevoie de măsuri speciale de siguranță și igienă pentru a se asigura că angajații se simt confortabil odată ce revin la birou.
Importanța feedback-ului de la angajați
După o perioadă atât de lungă în care ideea de colectiv s-a rezumat la conversații pe Zoom, companiile încep să revină la programul de lucru normal, la birouri. Majoritatea angajatorilor au înțeles că ascultarea activă a doleanțelor angajaților este esențială, în special în timpul unei crize, sporind atenția asupra cerințelor angajaților privind mediul de lucru.

În contextul actual, angajatorii se află într-un moment în care sunt nevoiți să adapteze condițiile de lucru la dinamică socială actuală, iar pentru aceasta au nevoie de feedback de la angajați.

Prin dialog, angajatorii pot ajuta compania în trei moduri esențiale. În primul rând, vor obține idei și perspective valoroase despre mediul de lucru și așteptările angajaților. Întrebându-i despre preocupările și dorințele lor, vor putea construi o strategie de revenire adaptată nevoilor lor.

În al doilea rând, ascultarea construiește încredere, sprijin și siguranță psihologică. Atunci când angajații știu că vocea lor contează, este mai probabil ca ei să fie implicați. În cele din urmă, conversațiile colective pot fi încurajatoare, mai ales după luni de muncă la distanță și izolare socială. Prin dialog, liderii, managerii și angajații pot învăța unii de la alții și pot construi un sentiment mai puternic de comunitate.

Este de datoria angajatorilor să colecteze mai întâi feedback de la angajați cu privire la ceea ce contează cel mai mult pentru ei. Menținerea comunicării cu privire la planurile de redeschidere este, de asemenea, vitală. Angajații trebuie să simtă că sunt ținuți la curent atunci când vine vorba de decizii care îi vor afecta în mod direct. Pentru a fi eficientă, comunicarea din partea conducerii trebuie să fie empatică și să țină cont de circumstanțe.
Creșterea potențialului de inovare în condiții optime
Lucrul în echipă este esențial pentru succesul unei companii. Însă, lucrul în echipă desfășurat sub forma interacțiunii fizice, la birou, încurajează dezvoltarea personală, crește satisfacția profesională și reduce stresul. Oamenii sunt mai predispuși să își asume riscuri calculate care duc la inovare dacă au sprijinul unei echipe în spatele lor.

Însă, ca urmare a provocărilor ultimilor doi ani, chiar și în situațiile în care munca remote nu a fost posibilă, protocoalele de distanțare socială au avut implicații semnificative asupra procedurilor de la locul de muncă, unele exemple fiind sistemele de plată contactless, înmulțirea serviciilor virtuale, mai mult spațiu fizic între lucrători și programe de lucru modificate pentru a limita contactul dintre angajați. Pentru unele companii acest lucru a însemnat accelerarea implementării proceselor automatizate.

În condițiile în care munca de la distanță oferă posibilitatea de a schimba stilul de viață și de a lucra din destinații diverse, pentru ca munca la birou să concureze cu beneficiile oferite de munca remote este nevoie ca spațiul de lucru să ofere mai multe posibilități de relaxare și dezvoltare angajaților.

Spațiile de birouri trebuie să ajungă acolo unde oamenii doresc să fie și să funcționeze mai mult decât ca un simplu spațiu de lucru, ci o alegere a unui stil de viață. Un loc în care să mergi nu doar pentru a lucra, ci și pentru a cunoaște noi oameni cu interese comune, pentru a forma legături cu alții prin activități legate de stilul de viață. Iar pentru a realiza acest lucru biroul trebuie să dispună de facilități precum spații verzi, parcări, zone de relaxare, birouri moderne sau acces rapid la servicii și mijloace de transport, facilități ce înlesnesc socializarea, dezvoltarea profesională, confortul fizic și psihic.

În concluzie, adevărata magie a muncii în echipă este că aduce beneficii care merg mai departe de creșterea profitului companiei. După trei ani de pandemie, angajații sunt nerăbdători să revină la birouri, însă în condiții de siguranță și într-un mediu care să le ofere și opțiuni inovatoare de relaxare și socializare.

Sursă foto: Shutterstock.com

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Viața la limită. România are cei mai săraci angajați din UE
24/11/2024 15:48

Romania detine un record trist in Uniunea Europeană: cel mai mare risc de sărăcie in randul salariatilor. Peste o treime din forta de muncă activă trăieste din salariul minim, iar pentru multi, acesta nu ...

Companiile germane din România se pregătesc de concedieri
24/11/2024 12:38

 Companiile germane din Romania anticipează o inrăutăţire a situaţiei economice, vor să reducă investitiile si se pregătesc de concedieri, arată chestionarul de conjunctură al Camerei de Comert ...

Taxă nouă pentru cei care stau la bloc
24/11/2024 11:27

 Iarna aceasta a venit la pachet cu un scandal de proportii. Primele facturi de sezon au inclus „taxa de teavă” si pentru cei cu centrale de apartament. Măsura, luată de Autoritatea National ...

Gastronomia sustenabilă. Cum restaurantele ecologice transformă masa într-o lecție de responsabilitate
22/11/2024 12:45

Sub lumina caldă a unei seri de toamnă, un restaurant cochet din centrul orasului atrage atentia nu printr-un lux orbitor, ci printr-o simplitate elegantă. Lemnul reciclat al meselor, iluminatul cu LED-uri, ...

Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank! Banca a fost amendată după ce mai mulți clienți s-au trezit cu bani retrași, credite și conturi nesolicitate
22/11/2024 12:33

  Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank. Banca a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajatii săi au folosit datele confidentiale ale clientilor. Un client a reclamat că că in numele lui ...

Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei