Mahindra se extinde pe piaţa din India, printr-o tranzacţie de 33 milioane de dolari
Dimensiune font:
Grupul indian Mahindra & Mahindra va achiziţiona participaţia deţinută de Navistar International Corp la societatea mixtă deţinută de cele două companii auto în India, o tranzacţie de 33 milioane de dolari care va ajuta producătorul american de camioane Navistar, care se confruntă cu probleme financiare, transmite Reuters.
Mahindra Navistar, înfiinţată în 2005, nu a reuşit să obţină o cotă de piaţă importantă pe piaţa competitivă a vehiculelor comerciale din India, unde Tata Motors şi Ashok Leyland controlează aproximativ 70%.
'În timp ce piaţa indiană nu s-a extins aşa cum ne aşteptam şi dificultăţile din industria auto vor continua în viitorul apropiat, încă vedem perspective de creştere a pieţei din India', se arată într-o declaraţia lui Troy Clarke, preşedintele Navistar.
Mahindra Navistar a vândut 7.904 vehicule în primele opt luni ale anului financiar 2012 care a început în aprilie, având o cotă de piaţă de 1,5% din piaţa vehiculelor comerciale din India. Mahindra şi Navistar au şi o societate mixtă care produce motoare în India.
Navistar a luat măsuri de reducere a costurilor şi renunţarea la unele active, intenţionând să facă economii de până la 175 milioane de dolari în 2013, pentru a-şi revigora afacerile.
Mahindra & Mahindra este cel mai mare producător de SUV-uri şi vehicule utilitare din India.
Tranzacţia trebuie aprobată de autorităţile din India şi ar urma să fie finalizată în 2013.
India este o piaţă auto importantă, care promite o creştere susţinută cu preţuri reduse. Deocamdată grupul japonez Suzuki Motor Corp controlează piaţa din India graţie modelelor oferite de subsidiara sa Maruti, care costă mai puţin de 250.000 de rupii (5.600 de dolari sau 3.550 de euro) şi reprezintă aproape un milion din cele 2,6 milioane de autovehicule înmatriculate anual în India. De asemenea, grupul sud-coreean Hyundai a intrat şi el puternic pe piaţa din India cu modelul Eon care costă 300.000 de rupii (4.300 de euro). Însă modelul original de Logan nu i-a sedus pe consumatorii din India, astfel că anul trecut Renault a trebuit să renunţe la joint venture-ul cu Mahindra&Mahindra.
AGERPRES
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau