Mesaj important pentru firmele din România: CCIR recomandă introducerea în contracte a două noi clauze

000000  ULTIMA-ORA-pensii-m

Dimensiune font:

| 13-02-2023 16:13

Camera de Comerţ şi Industrie a României, în parteneriat cu Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Galaţi (CCIA Galaţi), a organizat vineri, 10 februarie, seminarul "Reguli generale de avizare a existenţei cazului de forţă majoră", un subiect extrem de actual pentru mediul de afaceri care, cel puţin în ultimii ani, s-a confruntat cu o serie de provocări la nivelul desfăşurării activităţii.


CCIR avizează existenţa cazului de forţă majoră la solicitarea scrisă a companiilor. Forţa majoră atrage, după caz, încetarea de drept a valabilităţii contractelor semnate, dacă există imposibilitatea totală şi definitivă de executare a obligaţiilor asumate, respectiv suspendarea executării obligaţiilor contractuale.

Conceptul de forţă majoră este cunoscut de majoritatea sistemelor juridice, dar principiile dezvoltate în legislaţia naţională pot implica diferenţe substanţiale.

"Organizarea acestui seminar a survenit ca urmare a solicitărilor de avizare a cazurilor de forţă majoră pe care le primim la CCIA Galaţi şi care, din nefericire, au foarte multe greşeli de formulare. Există cazuri în care nu este precizată data la care a fost anunţat cazul de forţă majoră sau data la care încetează, punându-ne pe noi în imposibilitatea de a emite avizele respective. Astfel, pot apărea o serie de nemulţumiri în rândul reprezentanţilor companiilor atât vizavi de activitatea noastră, cât şi în ceea ce priveşte respectarea condiţiilor contractuale. Mă bucură astfel prezenţa la acest seminar al specialiştilor de la CCIR, cei mai în măsură să lămurească, în cadrul evenimentului de azi, toate problemele cu care mediul de afaceri gălăţean se confruntă în legătură cu clauzele de forţă majoră", a declarat preşedintele CCIA Galaţi, Ion Mocanu.

La rândul său, directorul juridic al CCIR, Elisabeta Perşinaru, a menţionat că acest seminar este un eveniment foarte important pentru mediul de afaceri, în relaţiile pe care acesta le are cu partenerii contractuali fie că vorbim de societăţi din România sau din străinătate, fie că vorbim de autorităţi publice.

"La nivelul CCIR, ne-am confruntat, mai ales pe perioada pandemiei, cu foarte multe cazuri de forţă majoră, ceea ce ne-a oferit însă şi posibilitatea de a dobândi experienţă în acest proces şi, în acelaşi timp, de a putea să identificăm care ar fi soluţiile cele mai bune pentru companii, în ceea ce priveşte introducerea clauzelor contractuale. Astfel, în cadrul acestui eveniment, vrem să vă propunem două clauze de forţă majoră pe care să le inseraţi în contractele dumneavoastră. Prima este clauza de forţă majoră recomandată de Camera de Comerţ Internaţională de la Paris, o clauză complexă care se aplică mai ales contractelor internaţionale. A doua este o clauză de forţă majoră pe care o propune Sistemul Cameral din România, pe care vă recomandăm s-o introduceţi în contractele dumneavoastră, şi pe care o vom discuta punctual ca să poată fi activată conform scopului ei", a precizat Elisabeta Perşinaru. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
Bonificaţie de 5% din impozit pentru microîntreprinderile bune platnice, potrivit unui proiect de lege adoptat de Camera Deputaţilor
19/11/2024 05:49

Camera Deputaţilor a adoptat, luni, proiectul de lege privind aprobarea ordonanţei de urgenţă 107/2024, stabilind, printr-un amendament, majorarea bonificaţiei de care beneficiază microintreprinderile bun ...

Indicii ROBOR și-au întrerupt tendința de creștere
18/11/2024 19:05

*  motivul? BNR nu a modificat dobanzile de politică monetară si pentru facilitatea de depozit, care au rămas la 6,50%, respectiv 5,50% * cresterea indicilor s-a reflectat in majorarea dobanzilor solici ...

COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 321044. Titlul proiectului: Digitalizarea activității DANEVI LOGISTIK GROUP S.R.L.
18/11/2024 16:26

COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 321044. Titlul proiectului: Digitalizarea activitătii DANEVI LOGISTIK GROUP S.R.L. 

Risipa alimentară, paradoxul luxului în mijlocul sărăciei
18/11/2024 16:22

Conform estimărilor europene, risipa alimentară costă economia Uniunii Europene aproximativ 143 de miliarde de euro anual. Romania contribuie substantial la această pierdere, cu fiecare cetătean care arunc ...

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
18/11/2024 15:51

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850 

Digitalizarea activității HAMBURGG-SPEDITIONE SRL
18/11/2024 15:45

 COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 319584 Data: Noiembrie 2024 Titlul proiectului: Digitalizarea activitătii HAMBURGG-SPEDITIONE SRL Beneficiar: HAMBURGG-SPEDITIONE SRL

Anunț tranșant din PSD despre creșterea taxelor și a TVA: Să fie limpede pentru toată lumea!
18/11/2024 15:35

TVA-ul nu va fi majorat anul viitor, sustine la RFI senatorul PSD Daniel Zamfir. El spune că dacă PSD va face viitorul Guvern, va reduce deficitul bugetar prin alte măsuri, fără să crească taxe si impozi ...

Inițiativa Buzău: Colaborarea dintre comercianți, RetuRO și autorități locale pentru succesul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR)
18/11/2024 14:48

 1. Ati decis să veniti in sprijinul micilor comercianti din judetul Buzău pentru ca acestia să isi poată indeplini obligatia legală de organizare a punctelor de returnare a ambalajelor ce fac ob ...

Drumul expres Bacău – Piatra Neamț, scos la licitație!
17/11/2024 20:16

Consiliul de Administratie al CNIR a aprobat, la sfarsitul săptămanii trecute, lansarea licitatiei pentru proiectarea si executia Drumului Expres Bacău-Piatra Neamt, o investitie de peste 6 miliarde lei (fă ...

Leul rezistă la presiunile economice și politice
17/11/2024 20:06

Banca Natională continuă să monitorizeze cu atentie piata valutară pentru a proteja cursul leu/euro, principalul său instrument in lupta cu inflatia, si pentru a evita eventualele derapaje in perioada aleg ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei