Milano nu renunță la Săptămâna Modei. Industria modei, a doua ca mărime din Italia, a pierdut 29 de miliarde de dolari în acest an
Dimensiune font:
În contextul în care Londra a anunţat că va anula „Săptămâna Modei” din debutul anului 2021, Milano a confirmat că va organiza cele două ediţii ale sale, programate în ianuarie şi februarie, cu o platformă digitală bogată în evenimente, informează AFP.
„Confirmăm datele din calendarul nostru. Aceste show-uri vor deveni mai degrabă digitale sau mai degrabă în format fizic în funcţie de evoluţia pandemiei”, a declarat Carlo Capasa, preşedintele Camerei italiene de modă, cu ocazia celei de-a 25-a ediţii a Summitului Pambianco, difuzată online.
Următoarea ediţie a Săptămânii Modei de la Milano, dedicată colecţiilor masculine de toamnă-iarnă pentru sezonul 2021-2022, este programată în perioada 15-19 ianuarie, iar ediţia dedicată colecţiilor feminine va avea loc în perioada 23 februarie - 1 martie.
În schimb, la Londra, British Fashion Council a anulat apropiata sa ediţie masculină din luna ianuarie, din cauza pandemiei de COVID-19, a Brexitului şi a unei dorinţe a organizatorilor de a regândi formatul acestui eveniment. Ediţia următoare, dedicată în mod tradiţional colecţiilor feminine, este programată în perioada 19-23 februarie, iar creatorii de modă masculină au fost încurajaţi să participe.
Din cauza pandemiei, la fel ca şi alte evenimente „Săptămâna Modei”, Milano a adoptat începând din această vară un format digital de desfăşurare, care include doar câteva prezentări de modă în format fizic ale unui număr restrâns de case.
Carlo Capasa a subliniat că precedenta Săptămână a Modei de la Milano, o ediţie supranumită „figitală”, organizată în septembrie 2020 - în timpul căreia au fost prezentate 156 de colecţii prin defilări şi un spaţiu de tip show-room (cu 300 de mărci participante) - a generat „45 de milioane de vizualizări, un record absolut şi incredibil, care au făcut din Milano prima platformă consacrată Săptămânii Modei din lume prin prisma vizionărilor online”.
„A fost o operaţiune de rezistenţă italiană”, s-a felicitat el, „dar sentimentul de atinge şi simte din modă este de neînlocuit, iar noi sperăm să revenim în curând la prezentări în format fizic”.
Moda este a doua industrie manufacturieră din Italia şi a fost, la fel ca întregul sector pe plan mondial, grav afectată de consecinţele generate de pandemia de coronavirus.
Potrivit unei anchete realizate de Confindustria Moda, principala organizaţie patronală din acest sector, industria modei italiene a pierdut 29 de miliarde de dolari - în termeni care ţin de cifra de afaceri - în primele nouă luni ale anului 2020. În al treilea trimestru, companiile de modă din Italia au înregistrat o scădere de 27% a veniturilor - după scăderi de 39% în al doilea trimestru şi de 36% în primul trimestru -, a anunţat preşedintele acestei organizaţii, Cirillo Coffen Marcolin.
În condiţiile în care Italia realizează 41% din producţia europeană de modă şi accesorii, devansând cu mult Germania (aproape 12%) şi Franţa (8%), şi peste 60% din producţia de articole de lux la nivel mondial, Carlo Capasa a cerut Guvernului italian să ia măsuri specifice de ajutorare a acestui sector de activitate.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau