Ofensiva asistaților social

Dimensiune font:

| 01-02-2022 12:17

Fiecare al patrulea român trăieşte în sărăcie, riscul acesta pândind încă o treime din populaţia ţării!

Sărăcia afectează puternic populaţia, însă face mici „excepţii”, în funcţie de grupa de vârstă şi de capacitatea de muncă de care dispun românii. Evident, cea mai afectată categorie o reprezintă tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 24 ani, cu un nivel al sărăciei mult sub cel al adulţilor. Totodată, pensionarii sunt afectați într-o mare măsură de sărăcie, un sfert dintre aceşti trăind chiar sub limita decenţei.

La nivel naţional, 159.123 români încasau, la 1 ianuarie 2022, ajutor social. Un calcul simplu ne arată că, cu cei 35.920 asistaţi social aflaţi în plată (22,57%), Regiunea de Dezvoltare Nord-Est (judeţele Iaşi, Suceava, Botoşani, Bacău, Neamţ şi Vaslui) conduce detaşat în topul sărăciei naţionale.

Practic, din primele 8 judeţe ale acestui top, 5 sunt din Moldova, cu judeţul Bacău pe poziţia a doua!

Mult mai elocvent, 8 din primele 10 localităţi româneşti  cu cei mai mulţi asistaţi social sunt din zona Moldovei, lider fiind comuna Valea Moldovei, cu 518 dosare de ajutor social.

Din judeţul Iaşi, în topul naţional a intrat comuna Lungani, pe poziţia a opta, cu 440 asistaţi social.

Judeţul  Bacău are 11 comune cu peste 200 asistaţi social

Bacăul a devenit, în ultimii ani, pol al sărăciei din zona Moldovei. La 31 decembrie anul trecut, 8.879 băcăuani încasau ajutor social de la stat, numărul acestora fiind în creştere faţă de luna precedentă, însă în scădere cu mai bine de 1.000 de persoane faţă de decembrie 2018, când erau înregistrate 9.880 persoane. În total, aceste persoane încasează, lunar, 2,35 milioane lei.

Practic, zeci de comune din județ contabilizează, lunar, sute de persoane care trăiesc doar din mila statului, recordul fiind înregistrat la Horgești – 413 persoane cu dosar la legea venitului minim garantat. Urmează alte zece comune cu peste 200 de asistați, numărul acestora fiind în creștere: Moinești - 332, Stănișești – 321, Ungureni – 311, Dărmănești – 301, Lipova – 255, Răchitoasa – 252, Poduri – 248, Pârjol – 231, Buhuși – 230, Blăgești – 218. La polul opus, cele mai puține cazuri sunt consemnate în Mărgineni – 7, Măgura – 8, Iţeşti şi Slănic Moldova - câte 9, Traian – 10.

În municipiul Bacău , la 1 ianuarie 2022 erau în plată la Legea venitului minim garantat 146 de persoane.

Suceava dă „campioana” naţională la asistaţi social

Scăderea nivelului de trai se remarcă şi în judeţul Suceava, unde statisticile au consemnat, la finalul anului trecut, cele mai multe noi dosare de ajutor social din ţară - de la 6.080 în noiembrie, la 6.243 în decembrie. Creşterea este însă mult mai mare (+428 ), dacă ar fi să ne raportăm la luna august a anului trecut, când statisticile indicau 5.815 persoane dependente de ajutorul social! Lunar, cei 6.243 asistaţi suceveni încasează 1,88 milioane lei.

De remarcat faptul că judeţul Suceava dă „campioana” naţională la asistaţi social – comuna Vadu Moldovei, cu 518 persoane la 1 ianuarie 2022, plasând în „top 10” şi comuna Dolhasca, care, cu 447 asistaţi, ocupă poziţia a 7-a! După Valea Moldovei şi Dolhasca, în nedoritul top judeţean se situează comunele Pătrăuţi – 269 persoane, Baia – 244, Păltinoasa – 205, Arbore – 200. De remarcat faptul că judeţul raportează, lună de lună, două comune cu „zero asistaţi” – Botoşana şi Dărmăneşti. Alături de acestea alte câteva comune au sub 10 dosare în plată: Coşna – 1, Gălăneşti – 3, Siminicea şi Fântânele – câte 4, Hârtop şi Breaza – câte 5.

În municipiul Suceava, doar 81 de persoane încasează ajutor social.

Dezinteres total din partea autorităţilor, la Iaşi

Iaşul reprezintă un caz aparte, fie doar şi pentru simplul fapt că în comuna Lungani au fost anulate, în iunie  2019, peste 90 la sută dintre dosarele de ajutor social, considerate ilegale, însă numărul acestora a ajuns, din nou, la cifre de neimaginat. Aşadar, de la 10 dosare înregistrate în iunie 2019 (416 cu o lună înainte), la Lungani s-a ajuns astăzi la 440 dosare de ajutor social, iar numărul creşte de la lună la lună, sub privirile dezinteresate ale autorităţilor!

În momentul de faţă, topul sărăciei din judeţul Iaşi este completat de comuna Mironeasa – 283 cazuri, municipiul Iaşi – 257, Ţibăneşti – 233, Sireţel – 170, Popeşti – 163.

La polul opus, două comune nu au asistaţi social – Andrieşeni şi Ţuţora, dosare puţine aflându-se, lunar, în plată la Vlădeni – 2, Plugari – 3, Valea Lupului – 5, Costuleni, Bârnova, Oţeleni, Roşcani – câte 6, Leţcani – 7, Strunga - 8.

În total, cei 6.062 asistaţi ieşeni încasează lunar 1,62 milioane lei, ceea ce reprezintă o medie de 268,34 lei de persoană.

Numărul asistaţilor este în creştere faţă de luna august 2021, când erau în plată 5.888 ieşeni, însă a scăzut simţitor faţă de decembrie 2018, lună în care se înregistrau 6.857 dosare de ajutor social.

Comuna vasluiană Voineşti, locul secund în topul sărăciei din România

Considerat multă vreme pol al sărăciei din Uniunea Europeană, judeţul Vaslui a scăpat de această „etichetă”, în principal datorită exodului unei însemnate părţi a populaţiei în alte state europene, dar şi a sărăciei accentuate care a cuprins judeţul vecin, Bacău.

În prima zi din acest an, 7.316 vasluieni încasau 1,96 milioane lei în concept de venit minim garantat, cu 1.064 mai puţini faţă de decembrie 2018.  

Totuşi, cu 459 de dosare de ajutor social întocmite în decembrie 2021, comuna vasluiană Voineşti s-a plasat pe locul al doilea în topul sărăciei din România. Urmează, în judeţ, comunele Băceşti – 281, Pungeşti – 246, Gârceni – 237, Dragomireşti – 230, Iana – 207, municipiul Bârlad – 186, Puieşti – 178, Oseşti – 171, Ivăneşti – 166, municipiul Vaslui – 124.

Între comunele cu foarte puţine cazuri se află Viişoara – 6, Blăgeşti – 9, Găgeşti – 13, Muntenii de Sus şi Fruntişeni – câte 18.

Asistaţii social din Neamţ încasează, lunar, 1,24 milioane lei

Judeţul Neamţ a înregistrat, în ultimii trei ani, o scădere accentuată a numărului de dosare aflate în plată la Legea privind venitul minim garantat. Dacă în decembrie 2018 se înregistrau 5.595 asistaţi social, numărul acestora a scăzut până la 4.714 la 1 ianuarie 2022. Cu toate acestea, din august 2021 şi până în prezent cifrele au consemnat o uşoară creştere, evidentă an de an în perioadele de toamnă şi iarnă.

La această dată, nemţenii cu probleme de venit minim garantat încasează lunar 1,24 milioane lei, reprezentând o medie de 264,10 lei de persoană.

În topul judeţean al sărăciei se află comunele Oniceni – 259 dosare de ajutor social, Răuceşti -243, Pipirig – 217. La polul opus, comuna Dumbrava Roşie – doar 2 dosare, Mărgineni – 4, Zăneşti – 5, Timişeşti – 6.

Municipiul Piatra-Neamţ are în plată 180 de asistaţi social.

Municipiul Botoşani adună cei mai mulţi asistaţi

Judeţul Botoşani consemnează, an de an, scăderi importante în privinţa dosarelor de ajutor social. Dacă în decembrie 2018 erau în plată 3.550 botoşăneni, numărul asistaţilor a scăzut la 2.696 în momentul de faţă, aceştia încasând, lunar, 671 mii lei.

La această dată, cele mai mari probleme se înregistrează chiar în municipiul reşedinţă de judeţ, cu 229 asistaţi social, nedoritul clasament fiind completat de comuna Hudeşti – 154 dosare, municipiul Dorohoi – 128, şi oraşul Ştefăneşti – 125.

Unităţile administrativ-teritoriale cu cele mai puţine dosare sunt Gorbăneşti – 2, Mitoc -3, Răuseni şi Dersca – câte 4, Mihăileni – 5, Lunca şi Roma – câte 7, Unteni  - 8.


Potrivit datelor Ministerul Muncii și Protecției Sociale, în decembrie 2021 s-a plătit ajutor social pentru 159.123 asistaţi, judeţele cu cele mai multe persoane în plată fiind Dolj -10.013, Bacău – 8.879, Buzău – 7.819, Tulcea – 7.395, Vaslui – 7.316, Galaţi – 6.949, Suceava – 6.243, Iaşi – 6.062. În total, statul a plătit asistaţilor social, într-o singură lună, 41.428.016 lei!

Venitul minim garantat (VMG), este unul din cele mai importante programe de promovare a incluziunii sociale şi de combatere a sărăciei.

Actul normativ care reglementează acest program este Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu completările şi modificările ulterioare. Potrivit acestei legi, venitul minim garantat se asigură prin acordarea unui ajutor social lunar, care se calculează ca diferenţă între nivelul venitului minim garantat prevăzut de lege şi venitul net lunar al familiei sau al persoanei singure.

Beneficiile de asistență socială reprezintă, potrivit legii, o formă de suplimentare sau de substituire a veniturilor individuale/familiale obținute din muncă, în vederea asigurării unui nivel de trai minimal, precum și o formă de sprijin în scopul promovării incluziunii sociale și creșterii calității vieții anumitor categorii de persoane ale căror drepturi sociale sunt prevăzute expres de lege.
Daniel BACIU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Piața muncii din România s-a rupt în două. Specialiștii în AI încasează euro, ospătarii numără lei
27/03/2025 13:02

  Piata muncii din Romania a devenit un teren de contrasturi puternice, unde unii isi incasează salariul in euro, iar altii abia isi drămuiesc leii. În 2025, discrepantele salariale nu mai sunt ...

Cerere ciudată la o primărie din Bistrița. O casieră a cerut scutire medicală pe motiv că nu suportă oamenii
27/03/2025 12:36

O casierită din Primăria Bistrita a cerut scutire medicală de la munca sa. Sustine că nu suportă să lucreze cu bani si cu oameni, motiv pentru care ar trebui transferată intr-un alt post. Situatia a fost ...

REGES Online înlocuiește REVISAL: Platforma digitală obligatorie pentru evidența salariaților
27/03/2025 12:23

REGES Online, noua platformă informatică dezvoltată de Guvern pentru gestionarea digitală a relatiilor de muncă, va inlocui in totalitate sistemul REVISAL. Decizia vine ca parte a angajamentelor asumate de ...

Modificare, astăzi, pentru toți salariații din România. Dispare Revisal/ Angajatorii au 6 luni la dispoziție pentru schimbare
27/03/2025 11:35

Guvernul aprobă, astăzi, un proiect de hotărare privind evidenta salariatilor. Noul program se numeste REGES-ONLINE si va inlocui complet Revisal. ”Scopul acestui proiect de hotărare a Guvernului ...

România, sancționată din cauza pensiilor speciale: CE va suspenda parțial fondurile europene
27/03/2025 10:37

Comisia Europeană a emis marţi o evaluare preliminară a jaloanelor pe care trebuia să le indeplinească Romania pentru a-i fi avizată cererea de plată nr. 3, constatand că jalonul privind reducerea chelt ...

Adrian Negrescu:Romania - soluţiile pentru ieşirea din criză
26/03/2025 19:45

Economistul arată că, pentru a reporni economia, in primul rand, trebuie reduse cheltuielile, de la „investiţiile de sute de milioane in stadioane la salariile de zeci de mii de euro din companiile de stat ...

Romania:Creşterea cheltuielilor cu aproape 20% şi adâncirea deficitului bugetar
26/03/2025 19:32

Economistul Adrian Negrescu menţionează că datele preliminarii privind execuţia bugetară după primele două luni din 2025 indică o continuare a creşterii cheltuielilor cu aproape 20% faţă de anul ante ...

Economist: 'România se îndreaptă către stagflaţie. E cel mai prost scenariu, demn de o ţară aflată în război'
26/03/2025 19:09

Economia romanească a intrat intr-o zonă extrem de periculoasă, cu o activitate tot mai redusă pe majoritatea ramurilor economice şi cu o inflaţie care rămane printre cele mai mari din UE, cu creşteri d ...

Ministrul Finanţelor: Primele două luni arată reducerea cu 5% a cheltuielilor de funcţionare la nivelul bugetului de stat
26/03/2025 15:38

Primele două luni din 2025 arată o reducere a cheltuielilor de funcţionare de 5% la nivelul bugetului de stat şi de aproape 4% la nivelul autorităţilor locale, a declarat, miercuri, ministrul Finanţelor, ...

Turismul în România. Soluția de un euro care poate aduce 30 de milioane anual
26/03/2025 15:27

Romania se află la o răscruce in ceea ce priveste viitorul turismului: detine resurse naturale spectaculoase, patrimoniu cultural bogat si o diversitate turistică remarcabilă, dar rămane cu un pas in urmă ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei