Pizza și limonada, cele mai consumate produse pe terase
Dimensiune font:
Şase din zece români admit că deciziile de consum şi cumpărare le sunt influenţate de părerile celor apropiaţi, iar patru din zece resimt în prezent schimbări ale comportamentelor şi obiceiurilor lor sociale, pe care le atribuie perioadei Covid-19, arată un studiu de piaţă realizat de Reveal Marketing Research.
„Relaţiile cu apropiaţii echilibrează o paletă variată de nevoi din viaţa individului, contribuind în mare măsură la bunăstarea fizică şi emoţională. Conform datelor studiului Reveal Marketing Research constatăm că principalele sentimente pe care românii le asociază cu apropiaţii din vieţile lor sunt iubire (61%), respect (57%), bucurie (56%) şi siguranţă (50%). Ca tendinţă generală, generaţia Z (18-24 ani) asociază în mai mare măsură sentimentele de inspiraţie (30% vs. 21% total eşantion) şi de presiune (15% vs. 9% total eşantion) când se raportează la relaţiile cu apropiaţii, aceştia fiind într-o etapă activă de căutare şi dezvoltare a identităţii personale”, arată studiul citat.
Dacă ne referim la timpul liber al românilor, acesta este petrecut de obicei în compania apropiaţilor (62%), în special în cazul tinerilor între 25-34 ani (70%), în timp ce 26% declară că petrec timpul liber în egală măsură singuri şi în compania celorlalţi, iar 12% mai degrabă singuri. De asemenea, multe dintre aceste interacţiuni sociale implică adesea activităţi de consum în comun. Astfel, plimbările în parc (66%), preferate în special de femei (72% vs. 61% bărbaţi), cumpărăturile (63%), mersul în vizită (55%) şi ieşitul în oraş la terase, restaurante, cafenele etc. (40%) sunt principalele modalităţi de petrecere a timpului liber în afara casei. Alte activităţi, menţionate în mai mică măsură, sunt mersul la cinema (26%) sau activităţile sportive/ mersul la sală (23%).
Când ies în oraş, cei mai mulţi dintre români aleg să mănânce pizza (61%) şi să bea băuturi răcoritoare sau non-alcoolice (58%), arată studiul citat.
În spatele acestor alegeri stau trei motivaţii principale, cei mai mulţi alegând ce să consume din impuls/ poftă (28%), din obişnuinţă/ gusturi preferate (27%) sau din dorinţa de a experimenta/ de a încerca ceva nou (25%). În studiu au fost remarcate tendinţe diferite, femeile comandând mai degrabă din impuls/ poftă (34% vs. 22% bărbaţii), persoanele mature peste 55 ani preferă gusturile preferate/ cu care sunt obişnuiţi (32% vs. 27% total eşantion), iar persoanele cu veniturile cele mai mari (peste 4500 lei) sunt cele mai deschise în a încerca gusturi noi (35% vs. 25%).
Mai mult decât atât, doi din zece români declară că aleg ce să consume în funcţie de ceea ce consumă cei cu care sunt în oraş, bărbaţii fiind mai predispuşi să fie influenţaţi de alegerile şi părerile celorlalţi (23% vs. 14% în cazul femeilor).
Clara DIMA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau