Premierul Ciolacu: Coaliția de guvernare va decide dacă scade plafonul la microîntreprinderi sau renunță la o parte din banii din PNRR

14_11zon

Dimensiune font:

| 23-08-2024 10:02

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat joi după o discuție cu șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, că actuala coaliție de guvernare PSD-PNL va decide dacă scade plafonul la microîntreprinderi sau renunță la o parte din banii din PNRR. Această scădere a plafonului, care înseamnă o creștere de facto a impozitării acestor microîntreprinderi, apare ca jalon în PNRR.

El a spus că nu știe în acest moment care ar fi suma la care România va trebui să renunțe în cazul în care decide să nu scadă acest plafon pentru microîntreprinderi.

”Din cele 76 de jaloane pentru cererea de plată 3 au mai rămas 4 în discuții cu Comisia Europeană. Dânșii mai consideră și alte 2 jaloane, RAPPS și AMEPIP. Mai sunt 4 discuții. Una este jalonul 206 – astăzi la ora 13 o să fie discuție pe acest jalon și pe deficit ministrul Boloș, mare parte din acest jalon a fost îndeplinit, rămânând o singură solicitare a Comisiei Europene – reducerea plafonului la microîntreprinderi. În funcție de calculele Comisiei, se impune o decizie politică în coaliției de guvernare: dacă vom îndeplini jalonul în acest moment sau într-o anumită proiecție de timp, sau își asumă politic coaliția să renunțăm la o parte din suma din Cererea de plată 3 și nu facem reducerea de plafon la microîntreprinderi. Cât ne costă, nu avem o sumă exactă. Guvernul a închis 99% din solicitările privind microîntreprinderile, ultima solicitare fiind cererea de reducere a plafonului. Și aici intră discuțiile tehnice între specialiștii din Finanțe și Comisia Europeană”, a declarat Marcel Ciolacu.

Guvernul s-a angajat în 2021 să reducă de la 1 milioan de euro pragul prin care o companie se încadrează în categoria microîntreprinderilor, care beneficiază de o taxare foarte avantajoasă. În 2023, coaliția PSD-PNL a redus la 500.000 de euro plafonul cifrei de afaceri pentru încadrarea la plata impozitului pe venitul microîntreprinderii.

Comisia Europeană consideră că actualul plafon de 500.000 de euro este în continuare prea ridicat, nu respectă recomandările Băncii Mondiale, și cere scăderea valorii până la finalul acestui an. Discuțiile sunt pentru o reducere la 60.000 de euro sau la 100.o00 de euro, potrivit Economedia.

Anul trecut, coaliția PSD-PNL a decis scăderea pragului de încadrare la impozitul pe venitul microîntreprinderilor, de la 1 million de euro la 500.000 de euro. Astfel, IMM-urile care au cifra de afaceri între 500.000 de euro și un milion de euro nu mai plătesc impozit de 1% din cifra de afaceri, ci 16% din profit.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:14

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pancesti, cu sediul in sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt, cod postal 617366, telefon 0233.764.766, fax 0371.600.700, e-mail: primariapancesti@gmail.com, cod fiscal 16404200. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiul in suprafata totala de 50,70 mp, avand ca destinatie de farmacie, situat in satul Pancesti, Str. Principala, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pancesti, judetul Neamt, compus din: 1 incapere –Oficina =16,25 mp, 1 incapere –Depozit =9,80 mp, 1 incapere –Receptura =6,80 mp, 1 incapere -Birou =6,00 mp, 1 incapere -Grup sanitar =2,50 mp, 1 incapere –Hol =4,05 mp, 1 incapere –Laborator =5,30 mp, conform caietului de sarcini, H.C.L. Pancesti nr. 33/29.07.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, care se achita numerar la Casieria institutiei Comunei Pancesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 14.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate -unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 11.00, in Sala de sedinte a Comunei Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, Bulevardul Republicii nr. 16, judetul Neamt, cod postal 610005, telefon 0233.212.294, fax 0233.216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon 0722.214.562, fax 0232/296.770, e-mail: primaria.letcani@yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 977 mp, Tarlaua 28, Parcela 3P (parcela 805/1), avand CF nr. 65415, nr. cadastral 65415, situat in intravilanul satului Letcani, F.N., apartinand domeniului public al Comunei Letcani, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 69/25.07.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura al Comunei Letcani, din satul Letcani, Str. Principala nr. 156, comuna Letcani, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 2 exemplare, 1 exemplar original si 1 exemplar copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 09.00, la sediul Comunei Letcani, din comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, Str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilanul satului Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.08.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 12.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Demararea proiectului „DIGITALIZAREA INTREPRINDERII S.C. STRUCTURAL VISION S.R.L”
23/08/2024 13:06

Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Demararea proiectului „DIGITALIZAREA INTREPRINDERII S.C. STRUCTURAL VISION S.R.L”  

Comunicat de presa - Înființarea a 2 centre de colectare prin aport voluntar în Municipiul Suceava, Cod proiect: C3I1A0122000162, Beneficiar: UAT Municipiul Suceava Municipiul Suceava
23/08/2024 10:40

Comunicat de presa - Înfiintarea a 2 centre de colectare prin aport voluntar in Municipiul Suceava, Cod proiect: C3I1A0122000162, Beneficiar: UAT Municipiul Suceava Municipiul Suceava

ANUNȚ DE PRESĂ Data: 23.08.2024 Anunț de presă lansare proiect ,,Dezvoltarea capacităților tehnice ale SC AUTO DABSTERS SRL’’
23/08/2024 09:00

 ANUNT DE PRESĂ Data: 23.08.2024 Anunt de presă lansare proiect ,,Dezvoltarea capacitătilor tehnice ale SC AUTO DABSTERS SRL’’

ANUNȚ DE PRESĂ Data: 23.08.2024 Anunț de presă lansare proiect ,, Dezvoltarea de noi servicii în cadrul INNOVATIVE CARGO DELIVERY SRL’’
23/08/2024 09:00

 ANUNT DE PRESĂ Data: 23.08.2024 Anunt de presă lansare proiect ,, Dezvoltarea de noi servicii in cadrul INNOVATIVE CARGO DELIVERY SRL’’

COMUNICAT PRESA AUGUST 2024 „REABILITAREA, MODERNIZAREA ȘI ECHIPAREA INFRASTRUCTURII EDUCAȚIONALE PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC LA COLEGIUL TEHNIC ALEXANDRU IOAN CUZA ȘI ADAPTAREA SISTEMULUI DE EDUCAȚIE LA EVOLUȚIA TEHNOLOGICĂ” COD SMIS 3
23/08/2024 09:00

COMUNICAT PRESA AUGUST 2024 „REABILITAREA, MODERNIZAREA SI ECHIPAREA INFRASTRUCTURII EDUCATIONALE PENTRU ÎNVĂTĂMÂNTUL PROFESIONAL SI TEHNIC LA COLEGIUL TEHNIC ALEXANDRU IOAN CUZA S ...

Statul se împrumută la foc automat
23/08/2024 05:41

Chiar dacă datoria publică se ridică la 821 de miliarde de lei, echivalentul a peste 52% din PIB, Trezoreria Statului se imprumută constant la costuri mai ridicate, ceea ce face ca dobanzile plătite să fi ...

LOTO 6 din 49 din 22 august 2024. Ce numere au fost extrase la LOTO 6/49, Joker și Loto 5/40
22/08/2024 21:59

 Joi, 22 august, au avut loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 si Super Noroc. Numerele castigătoare LOTO de joi, 22 august 2024: Loto 6/49: 21, 40, 37, 9, 2, 5 Noroc: 7 4 4 0 ...

Comunicat presa „REABILITAREA, MODERNIZAREA ȘI ECHIPAREA INFRASTRUCTURII EDUCAȚIONALE PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC LA COLEGIUL TEHNIC ALEXANDRU IOAN CUZA ȘI ADAPTAREA SISTEMULUI DE EDUCAȚIE LA EVOLUȚIA TEHNOLOGICĂ” COD SMIS 317839
22/08/2024 10:57

COMUNICAT PRESA AUGUST 2024 „REABILITAREA, MODERNIZAREA SI ECHIPAREA INFRASTRUCTURII EDUCATIONALE PENTRU ÎNVĂTĂMÂNTUL PROFESIONAL SI TEHNIC LA COLEGIUL TEHNIC ALEXANDRU IOAN CUZA S ...

Caniculă în 15 județe!
22/08/2024 10:54

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis avertizări Cod galben şi Cod portocaliu de caniculă, ce vizează 15 judeţe şi Municipiul Bucureşti, pe parcursul zilelor de joi şi vineri. Potrivi ...

Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” August 2024 S.C. RODOTEX S.R.L
22/08/2024 09:00

 Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” August 2024 S.C. RODOTEX S.R.L

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei