ROENEF, alături de ING Bank România și autorități locale, lansează un proiect național dedicat promovării eficienței energetice în clădiri Evenimente organizate în Iași, Constanța, Brașov, Oradea, Cluj-Napoca, Timișoara

KV general(1)

Dimensiune font:

| 10-09-2024 11:53

 

 Evenimente organizate în Iași, Constanța, Brașov, Oradea, Cluj-Napoca, Timișoara

 

București, 09 septembrie 2024

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF) anunță lansarea „Caravanei ROENEF”, un proiect destinat promovării eficienței energetice în clădiri și creșterii gradului de informare, la nivelul populației, cu privire la beneficiile pe care le aduce eficiența energetică în locuințe, atât din punct de vedere economic, cât și din punctul de vedere al mediului și sănătății.

Eficiența energetică în clădiri nu mai este doar un fenomen abstract, ci reprezintă un instrument viabil de creștere a calității vieții și de protejare a mediului înconjurător. Creșterea eficienței energetice aduce beneficii directe celor care aleg să construiască sau să renoveze la standarde nZEB, reducând costurile de consum și impactul asupra mediului. În plus, pentru a îndeplini cerinţele directivei EPBD revizuite, adoptată în aprilie 2024 de Parlamentul European, cu termene limită pentru 2030, respectiv 2050, rata de renovare energetică în Romania ar trebui să se tripleze”, a declarat Mihai Moia, director executiv ROENEF.

Sprijinit de ING Bank România ca partener și sponsor principal şi implementat în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României, proiectul aduce în prim-plan soluții de ultimă  generație pentru creșterea eficienței energetice în clădiri, printr-o serie de evenimente organizate în șase orașe din România: Iași (16-17 septembrie), Constanța (19-20 septembrie), Brașov (26-27 septembrie), Oradea (30 septembrie-1 octombrie), Cluj-Napoca (3-4 octombrie), Timișoara (10-11 octombrie). Fiecare eveniment va beneficia de sprijinul autorităților locale, precum și al altor entități, precum universitățile și asociaţiile profesionale din domeniu. Toate acestea, în contextul în care, conform Uniunii Europene, clădirile sunt responsabile pentru aproximativ 40% din consumul total de energie în UE și 36% din emisiile de gaze cu efect de seră din energie. 

Majoritatea renovărilor făcute de persoanele fizice asupra imobilelor pe care le dețin sunt determinate mai degrabă de alte evenimente, cum ar fi mutarea într-o casă mai mare, schimbarea destinației unei camere etc. Un lucru îmbucurător este, totuși, că 83% dintre proprietari (conform unui studiu Ipsos pentru ING) au luat odată cu renovarea și măsuri pentru îmbunătățirea eficienței energetice a locuințelor lor în ultimii 3 ani. Ei au indicat, însă, că dincolo de câteva măsuri de bază pentru reducerea consumului, încă nu știu tot ce ar putea face pentru facturi mai mici și consum mai puțin poluant. În doar unul din 5 imobile s-a reușit reducerea semnificativă a consumului de kwh necesari pentru încălzirea și iluminatul casei cu mai mult de 60%.

 

Noi, ING Bank România, suntem încă o dată alături de clienții noștri și de societate în tranziția către o economie verde. Este o mare nevoie să susținem demersurile legate de o mai bună utilizare a energiei prin oferirea de practici, soluții și surse de finanțare avantajoase. De aceea, ne-am implicat împreună cu partenerii noștri, ROENEF, în construcția programului Caravana Eficienței Energetice - servicii integrate care vizează întregul proces pe care proprietarii de locuințe sau clădiri ar trebui să îl parcurgă pentru o mai bună eficiență energetică. Dincolo de a facilita astfel de inițiative, punem la dispoziția clienților persoane fizice soluții precum credite ipotecare și de nevoi personale (eco-loans) cu dobândă redusă pentru achiziția de locuințe sau produse cu impact redus asupra mediului: panouri solare și fotovoltaice, mașini cu emisii de carbon sub 50gCO2/km, pompe de căldură, boilere, convectoare, colectoare și instalații auxiliare, unități de stocare a energiei termice și electrice produsă din surse regenerabile și multe altele, a declarat Iulia Rusu, Business Strategy Lead la ING Bank România.

 

Caravana ROENEF își propune să atragă un public variat, de la persoane fizice interesate de construcția sau renovarea caselor la standarde nZEB, dezvoltatori imobiliari, constructori, proiectanți, auditori energetici, până la reprezentanți ai autorităților și instituțiilor publice locale ori jurnaliști interesați de aprofundarea noțiunilor despre domeniu.

O casă demonstrativă, eficientă energetic va tranzita cele 6 orașe

Principala atracție a Caravanei va fi casa demonstrativă nZEB, expusă în fiecare dintre cele șase orașe, respectiv prezentarea soluțiilor ce intră în componența ei. Totodată, participanții vor avea ocazia de a participa la seminare și workshop-uri dedicate soluțiilor de eficientizare energetică – ce vor include și discuții tehnice aplicate, dedicate specialiștilor -, pot asista la prezentarea unor exemple de bune practici în domeniu și vor avea oportunitatea de a afla care sunt soluțiile de finanțare dedicate, atât publice (finanțări, ajutoare etc.), cât și private (instrumente bancare dedicate proiectelor de creștere a eficienței energetice în clădiri).

Printre tehnologiile și soluțiile de eficiență energetică ce vor fi expuse se numără: tâmplăria și sistemele vitrate, jaluzelele și sistemele de umbrire, pompele de căldură aer-aer, sistemele de termoizolație interioară și exterioară, sistemele inteligente de control și monitorizare, fațadele ventilate, panourile fotovoltaice cu soluții de stocare, încălzirea în pardoseală și sistemele de iluminat inteligent etc..

Principalii speakeri ai evenimentelor, pe lângă reprezentanți ai autorităților locale, vor fi Mihai Moia - director executiv ROENEF, Sergiu Petrea - arhitect și integrator al sistemelor casei demonstrative nZEB, precum și reprezentanți ai Asociațiilor auditorilor energetici din România.

Partenerii principali ai proiectului includ companii de renume precum Alukonigstahl, Aluprof România, Daikin, Danfoss, Knauf Insulation, Peri România, Rockwool, Saint Gobain, Schneider Electric, Signify, Somfy, Ursa România, Velux și Fibran. Aceștia au furnizat soluțiile și echipamentele de înaltă eficiență energetică implementate în casa demonstrativă nZEB. Totodată, Caravana a beneficiat și de sprijinul altor parteneri institutionali precum: Glulam, Equitone, Energypro Dezvoltare, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Vată Minerală din România și Asociația Municipiilor din România.

Participarea la eveniment este gratuită pentru publicul larg.

 

###

Despre ROENEF

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri – ROENEF  reprezintă o asociație non-profit, apolitică, formată din companii multinaționale precum Saint-Gobain, Rockwool, Knauf Insulation, Signify, Danfoss, VELUX Romania,  Alukonigstahl, URSA, SOMFY, Schneider Electric, ALUPROF, DAIKIN şi PERI. Asociația ROENEF are ca obiectiv promovarea și susținerea unui cadru legislativ favorabil creșterii eficienței energetice în clădiri în vederea atingerii obiectivelor naționale și europene privind neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon, eficiența energetică și energia din surse regenerabile.  

Despre ING Bank România

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,7 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.

Societatea este în tranziție către o economie cu emisii de carbon reduse. La fel și clienții noștri, la fel și ING. Finanțăm deja multe activități sustenabile, dar în continuare finanțăm mai multe care nu sunt. Vezi progresul nostru de până acum pe ing.com/climate.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
BNR nu are motive să scadă rata de referință
14/01/2025 21:38

Miercurea aceasta, urmează să se desfăsoare prima sedintă de politică monetară a BNR. În piată nu se asteaptă o modificare a ratei de referintă la 6,5% si a celei pentru facilitatea de depozit la ...

După 1 aprilie, facturile la energie electrică vor fi de 13 ori mai mari!
14/01/2025 21:36

* „ANRE nu doar că nu face ceea ce ar trebui să facă o astfel de Autoritate din Energie, in perspectiva reliberalizării pietei de energie, dar pe platforma acesteia se găsesc oferte bune, dar care au ...

Trei proiecte din Iași, pe lista scurtă a CNI pentru finanțare în 2025
14/01/2025 18:49

 Compania Natională de Investitii (CNI) va finanta proiecte in anul 2025 in baza unor criterii de prioritizare a investitiilor, criterii care vor fi aprobate prin hotărare de guvern. ...

De ce acte ai nevoie pentru a îți recompartimenta apartamentul?
14/01/2025 18:43

 Probabil cu totii visăm să locuim intr-un apartament pe care să-l putem personaliza după propriile gusturi. Recompartimentarea unei locuinte reprezintă o modalitate excelentă de a optimiza spatiul p ...

 Falimentul Euroins schimbă din nou regulile jocului în asigurări
14/01/2025 15:14

Autoritatea europeană de supraveghere pentru asigurări si pensii (EIOPA) a recomandat FSC - agentia bulgară de supraveghere financiară, să isi schimbe normele, in urma falimentului Euroins. Potrivit unui ...

Bugetarii câștigă o nouă zi liberă. Minivacanță de 1 Mai, prelungită până pe 4 mai
14/01/2025 14:20

Guvernul a decis să acorde o nouă zi liberă pentru angajatii din sistemul bugetar, astfel incat acestia să se bucure de o minivacantă prelungită in perioada 1-4 mai 2025. Potrivit Hotărarii nr. 2 din 10 ...

Angajații din IT, în fața unor mari schimbări pe piață. Sectorul tehnologic a intrat într-un iureș al concedierilor
14/01/2025 13:28

Sectorul tehnologiei informatiilor si al comunicatiilor este renumit pentru cele mai mari salarii medii din Romania. După ani consecutivi de cresteri si de extindere a numărului de angajati, 2023 si 2024 au a ...

Economist, despre datoria externă în creştere a României: prosperitatea clamată de politicieni a fost indusă artificial cu perfuzii financiare din împrumuturi
14/01/2025 13:16

Economistul Adrian Negrescu consideră că problema in ceea ce priveşte datoria externă in creştere a Romaniei nu o reprezintă imprumuturile in sine, ci cu ce dobandă şi, mai ales, la ce sunt folosiţi ba ...

BNR anunță cifrele dezmățului politic: Deficitul de cont curent a crescu cu șapte miliarde de euro, în 2024
14/01/2025 08:41

BNR dă cifrele care devăluie dezmătul făcut de politicienii din Romania in 2024. Deficitul de cont curent a crescut cu sapte miliarde de euro. Deficitul de cont curent a ajuns in perioada ianuarie-noiembrie ...

Statul aspiră leii de la bănci și populație
13/01/2025 21:39

Cresterea deficitului bugetar la o valoare estimată de 8,6%, conform declaratiilor făcute de Tanczos Barna, ministrul Finantelor, si dorinta guvernului de a-l reduce la finalul anului la 7%, a determinat Trez ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei