Românii vor mânca, de Paște, aproape 300 de milioane de ouă

1oua1

Dimensiune font:

| 26-04-2021 08:45

 

Preţul ouălor la poarta fermei în România este cel mai mic din Uniunea Europeană, respectiv 0,31 lei/ou, comparativ cu nivelul înregistrat în perioada similară a anului trecut

 

Vânzările de ouă în perioada Sărbătorilor Pascale cresc cu aproximativ 50% faţă de o lună obişnuită, până la circa 290 de milioane de ouă, ceea ce înseamnă că un român consumă, în medie, aproximativ 15 ouă produse în fermele avicole din România, susţine preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van.
Acestea a precizat că datele privind producţia, vânzările şi consumul sunt doar cele consemnate în industria avicolă din România şi nu includ oferta provenită din gospodării. „Producţia de ouă consum realizată în primele două luni ale anului 2021 a înregistrat o creştere cu circa 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020, arată datele Ministerului Agriculturii. Conform experienţei din anii anteriori, fermierii îşi fac propriile strategii de piaţă pentru a asigura eventualele creşteri de cerere, însă în săptămânile dinaintea Sărbătorilor Pascale, de regulă, vânzările cresc la ouă de consum cu circa 50% faţă de o luna obişnuită ceea ce presupune o majorare a producţiei la circa 280 - 290 milioane de ouă din ferme organizate, adică, în medie, 15 ouă pe cap de locuitor pentru Sărbătorile Pascale”a declarat Ilie Van.
Acesta susţine că în ferme organizate erau circa 8,7 milioane de găini, citând tot datele datelor statistice ale Ministerului Agriculturii, cu un potenţial de producţie anual de 2,35 miliarde de ouă. Astfel, într-o lună obişnuită industria avicolă din România produce în jur de 195 de milioane de ouă.
În ceea ce priveşte preţul ouălor, şeful UCPR afirmă că în continuare preţul ouălor la poarta fermei în România este cel mai mic din Uniunea Europeană, respectiv 0,31 lei/ou, comparativ cu nivelul înregistrat în perioada similară a anului trecut. „Conform Observatorului Preţurilor UE, preţurile la poarta fermei, atât la carnea de pasăre cât şi la ouă consum, sunt cele mai mici din Uniunea Europeană. Astfel, în săptămâna 14 din anul 2020 preţul la poarta fermei la ouăle de consum era de 0,30 lei/ou, iar în săptămâna 14 a anului 2021 acesta era de 0,31 lei/ou. După cum se vede din evoluţia preţurilor la poarta fermei există ofertă suficientă în perioada premergătoare sărbătorilor pascale”, a adăugat Van.
Potrivit sursei citate, în primele două luni ale acestui an, producţia carnea de pasăre obţinută din industria avicolă a înregistrat o reducere cu circa 9% faţă de anul 2020, iar preţul în săptămâna 14 din anul 2021 era uşor mai mare, respectiv 6,99 lei/kg carcasă, faţă de 6,96 lei/kg carcasă în aceeaşi perioadă din 2020.
Datele statistice arată că un român mănâncă, în medie, 240 - 250 de ouă anual, reprezentând un consum lunar de 20 până la 22 de ouă, atât din producţia industrială avicolă cât şi din gospodăriile ţărăneşti, însă în luna în care se sărbătoreşte Paştele consumul pe locuitor „sare” la circa 30 de ouă. Marian CAZACU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:43

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Rezultate Loto 6 din 49, din 16 iunie: premiu uriaș pus în joc
16/06/2024 19:52

Duminica, 16 iunie, au loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 si Super Noroc, dupa ce la tragerile loto de joi, 13 iunie, Loteria Romana a acordat peste 17.300 de castiguri in valoare to ...

Din 16 iunie, plata cu cardul devine posibilă la toți comercianții
16/06/2024 17:50

Legea 406/2023 care reglementează cardurile bancare si plata cu cardul la comercianti, continand prevederi si pentru avansuri cash din magazine, intră in vigoare duminică, 16 iunie, conform Adevărul. &bdqu ...

UBER NORD-EST SRL Iaşi (CUI/CIF: 40638882) a intrat direct în faliment, la solicitarea Fiscului, conform deciziei pronunţate de Tribunalul
16/06/2024 13:53

  UBER NORD-EST SRL Iaşi (CUI/CIF: 40638882) a intrat direct in faliment, la solicitarea Fiscului, conform deciziei pronunţate de Tribunalul Iaşi pe data de 8 noiembrie 2023&hel ...

Grindina, combătută în România cu patru tehnologii
16/06/2024 10:30

Romania este singura ţară care a incercat cu succes patru tehnologii pentru combaterea grindinei şi stimularea precipitaţiilor, unele fiind deja folosite sau in curs de implementare pentru combaterea secete ...

Șefii de la eMag nu mai pot ascunde adevărul! Cifrele înregistrate de faimoasa platformă online sunt pe un trend ascendent
15/06/2024 22:08

Platforma eMag a reusit, de-a lungul anilor, să ajungă in topul preferintelor romanilor. Numai in ultimii ani, s-a dublat numărul antreprenorilor care aleg să vandă produsele prin platforma eMag. Potrivit ...

Milionarul Fan Courier a spus cât ar cere pentru „copilul” său. Firma de curierat are un profit uluitor, dar plătește o avere către statul român
15/06/2024 21:55

In spatele succesului Fan Courier stau 3 vecini de la tară care au avut un vis: Felix, Adrian si Neculai. Numele firmei in sine este un acronim din prenumele lor. După 27 de ani, au ajuns să cunoască un rea ...

COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată” Comuna Aroneanu,
14/06/2024 09:18

COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată” Comuna Aroneanu,

Agenția de rating Fitch laudă România: Riscurile sunt echilibrate, dar va fi nevoie de măsuri de ajustare fiscală
14/06/2024 08:57

Agentia de evaluare Fitch consideră că riscurile la adresa ratingului Romaniei sunt in mare parte echilibrate. Un analist al acestei organizatii a declarat că un avantaj al tării noastre constituie nivelul ...

Ministrul Finanţelor, întâlnire cu vicepreşedintele Băncii Mondiale / S-a discutat despre reformele sistemului fiscal
13/06/2024 21:17

Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, s-a intalnit cu vicepreşedintele Băncii Mondiale pentru Europa şi Asia Centrală, Antonella Bassani, cu cre a discutat despre reformele sistemului fiscal şi progresele ...

În România ar putea fi introdus salariul minim european
13/06/2024 14:38

A fost pus in dezbatere publică proiectul privind introducerea salariului minim european in Romania – a anunţat premierul Marcel Ciolacu, amintind că alegerile au trecut şi că trebuie să revenim la ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei