Ți-ai vaccinat AFACEREA împotriva efectelor COVID 19?

descărcare

Dimensiune font:

| 08-10-2020 15:39


    La începerea pandemiei de Covid 19, statul a decis amânarea la plată a datoriilor către buget până pe data de 25 octombrie 2020.
    Față de proximitatea datei de 25 octombrie 2020, autoritățile încearcă să ia noi măsuri, sens în care a fost aprobată de Senat o inițiativă legislativă care a fost trimisă către Camera Deputaților ca și for decizional, inițiativă legislativă care prevede încă o amânare a scadenței datoriilor către buget până la data de 25.01.2021. Sperăm ca această inițiativă să se și concretizeze.
    Asistăm acum la cel de-al doilea val de Covid 19, despre care nu știm cât va dura sau care vor fi efectele sale. În aceste împrejurări, contribuabilii se pot regăsi în una dintre următoarele categorii:
Și-au achitat deja datoriile la stat;
Nu și-au achitat datoriile la stat, dar se străduiesc să o facă;
Nu și-au achitat datoriile la stat și nici nu au de gând să o facă.

Pentru cei care se regăsesc în prima categorie, „A”, noi recomandăm o analiză serioasă a afacerii, cu luarea celor mai prudente măsuri pentru depășirea perioadei pe care o traversăm, dar mai ales a perioadei care urmează.
Pentru cei care se regăsesc în categoria „B” este cel mai dificil. Majoritatea dintre aceștia au primit deja adrese cu situația obligațiilor neachitate ori alte notificări prin care li se solicită clarificarea situației fiscale în termen de 5 zile, precum și comunicarea mai multor documente.

Unul dintre documentele solicitate de organele fiscale este reprezentat de Lista actualizată a clienților neîncasați
O astfel de solicitare nu îi afectează pe cei din categoria „C”. Pentru cei din categoria „B” însă, ea poate avea efecte neașteptate, la care puțini se gândesc. În baza acestei liste, anticipăm că imediat ce datoriile vor deveni scadente, organele fiscale vor înființa popriri asupra tuturor sumelor pe care contribuabilul le-ar avea de încasat de la terți. Acest demers va conduce, cel mai probabil, la recuperarea de către organele fiscale a datoriilor, însă pentru cei din categoria „B” va produce o serie de efecte nefaste, cum ar fi:
Pierderea credibilității în piață;
Haos în conducerea firmei, întrucât vor plana reale incertitudini asupra sumelor rămase de încasat și nu se va mai ști dacă eventualele încasări vor putea acoperi eventualele Bilete la Ordin emise de societate sau alte promisiuni la plată. Evident că acest haos poate conduce la pierderea credibilității societăților și, mai mult, poate conduce la incidente bancare;
Reticența clienților câștigați cu greu, în timp, de a mai încheia noi contracte, precum și scepticismul acestora privind contractele în derulare;
Dificultăți în contractarea de credite comerciale, întrucât partenerii lor contractuali nu vor dori să își asume riscul de a nu-și mai recupera banii.
Din păcate, procedurile interne ale organelor fiscale sunt unele foarte anevoiase, astfel încât, chiar dacă datoria scadentă se recuperează, organele fiscale nu desființează popririle, ci contribuabilul trebuie să depună diligențe pentru a obține ridicarea popririlor, existând chiar riscul ca organul fiscal să încaseze din popriri o sumă mai mare decât cea datorată – situație în care contribuabilul va trebui să ceară banii înapoi de la stat, și este de notorietate că un astfel de demers este unul sisific.

Printre documentele solicitate de organele fiscale se numără și Rulajele conturilor „casă” și „bănci”, precum și o declarație pe propria răspundere privind conturile bancare
Pentru cei mai puțin „norocoși”, aceasta înseamnă poprire pe cont imediat după data de 25 octombrie 2020 și până la achitarea integrală a sumei. Poprirea pe cont atrage după sine și o serie de alte efecte neprevăzute: imposibilitatea de achitare a utilităților, a materiilor prime strict necesare continuării activității, a combustibililor, imposibilitatea de a contracta servicii de la terți fără de care activitatea nu ar putea continua, incidente bancare ș.a.m.d.
Insistăm pe faptul că, după achitarea datoriilor către stat, contribuabilul trebuie să solicite de îndată organului fiscal să ridice toate popririle înființate, altminteri existând riscul ca organul fiscal să încaseze sume în plus, pentru a căror rambursare contribuabilul ar trebui să depună eforturi considerabile.
De regulă, dupa astfel de „șocuri”, societățile au nevoie de cel puțin 30 de zile pentru a reintra în circuitul normal.

Organele fiscale mai solicită și Situația bunurilor mobile și imobile aflate în patrimoniul societății, precum și documentele care atestă dreptul de proprietate asupra acestora
Această solicitare vine să explice de ce majoritatea societăților mici și mijlocii sunt decapitalizate, nu au niciun fel de bunuri mobile sau imobile, activitățile comerciale desfășurându-se cu bunuri închiriate de la persoanele fizice aflate în conducerea sau în acționariatul societății.
Iarăși, această solicitare nu pare să îi afecteze pe cei din categoria „C”, însă este o măsură cam drastică pentru cei aflați în situația „B”. Oricum cei din categoria „C” probabil că, imediat după ce datoriile vor deveni scadente, își vor declara incapacitatea de plată și vor face demersuri pentru intrarea societății direct în faliment, însă cei din situația „B” (situație în care, de altfel, pot ajunge oricând și cei din categoria „A”) merită totuși o șansă.
O societate cu capital social adecvat, cu bunuri mobile și imobile, cu afaceri viabile în derulare, are mai multe șanse de dezvoltare, are mai multă credibilitate și mai multe oportunități (acces la leasing-uri, la fonduri europene, la credite bancare etc.).
    Până vor apărea reglementări clare pentru sprijinirea societăților care se confruntă cu dificultăți generate de Covid 19, scăderea vânzărilor / veniturilor, schimbarea comportamentului clientului, anul agricol dezastruos care va avea repercusiuni în zootehnie și, implicit, în întreaga industrie alimentară, siguranța alimentară, a transportului de persoane, industria „ospitalității”, alimentația publică, serviciile, industria textilă și de încălțăminte, domeniul imobiliarelor ș.a.m.d., toate societățile ar trebui să își facă o analiză serioasă a afacerii și, împreună cu specialiștii, să decidă care sunt cele mai bune măsuri de protecție a afacerii pentru perioada următoare.
    La fel ca și un vaccin antigripal, o astfel de analiză trebuie să fie făcută imediat, pentru a evita ajungerea în executare silită imediat după 25.10.2020 și pentru a vă menține afacerea pe un traseu rectiliniu sau , de ce nu, pe un trend ascendent.
Prevenția și măsurile optime implementate la momentul potrivit ne pot ajuta să depășim cu bine această perioadă atipică, pentru care nu am fost pregătiți la școală.
Până atunci, atenție la sănătatea personală și „AFACERI CU SUCCES”!

Cu stimă,
Corneliu Mititelu – practician în insolvență și asociat coordonator
la Management Reorganizare Lichidare S.P.R.L.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Viața la limită. România are cei mai săraci angajați din UE
24/11/2024 15:48

Romania detine un record trist in Uniunea Europeană: cel mai mare risc de sărăcie in randul salariatilor. Peste o treime din forta de muncă activă trăieste din salariul minim, iar pentru multi, acesta nu ...

Companiile germane din România se pregătesc de concedieri
24/11/2024 12:38

 Companiile germane din Romania anticipează o inrăutăţire a situaţiei economice, vor să reducă investitiile si se pregătesc de concedieri, arată chestionarul de conjunctură al Camerei de Comert ...

Taxă nouă pentru cei care stau la bloc
24/11/2024 11:27

 Iarna aceasta a venit la pachet cu un scandal de proportii. Primele facturi de sezon au inclus „taxa de teavă” si pentru cei cu centrale de apartament. Măsura, luată de Autoritatea National ...

Gastronomia sustenabilă. Cum restaurantele ecologice transformă masa într-o lecție de responsabilitate
22/11/2024 12:45

Sub lumina caldă a unei seri de toamnă, un restaurant cochet din centrul orasului atrage atentia nu printr-un lux orbitor, ci printr-o simplitate elegantă. Lemnul reciclat al meselor, iluminatul cu LED-uri, ...

Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank! Banca a fost amendată după ce mai mulți clienți s-au trezit cu bani retrași, credite și conturi nesolicitate
22/11/2024 12:33

  Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank. Banca a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajatii săi au folosit datele confidentiale ale clientilor. Un client a reclamat că că in numele lui ...

Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei