Trei sferturi dintre români vor avea pe masa de Paște mai puține bunătăți
Dimensiune font:
Masa de Paşte va fi mai puţin îmbelşugată pentru 75% dintre români, iar 83% dintre aceştia declară că vor petrece sărbătorile Pascale acasă, în familie, procent asemănător celui înregistrat în 2019.
Conform studiului realizat de Reveal Marketing Research (companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development), 24% dintre respondenţi menţionează că se vor duce în vizită la rude, iar 11% că vor călători, în ţară sau în străinătate. „Observăm că tradiţia se păstrează, cei mai mulţi dintre români urmând să îşi petreacă Paştele în familie, cu partenera/ul de viaţă (71%), copiii (52%) sau părinţii (49%). Petrecerea sărbătorii împreună cu grupul de prieteni este menţionată într-o mai mare măsură de cei tineri cu vârste cuprinse între 18-24 ani (37% vs. 24% total eşantion). Dacă ne referim la românii angajaţi (72%), descoperim că jumătate dintre aceştia (48%) vor beneficia de o vacanţă prelungită de Paşte, cu o medie de 3 zile libere suplimentare, pe lângă cele legale”, susţin autorii studiului, care şi-au propus să afle mai multe detalii despre cum se pregătesc românii în aşteptarea sărbătorilor de Paşte şi în ce măsură comportamentele şi nevoile acestora s-au schimbat comparativ cu studiul similar desfăşurat în 2019.
În ceea ce priveşte interesul pentru tradiţii şi obiceiuri de Paşte, 78% dintre români intenţionează să meargă la slujba de Înviere, iar 45% obişnuiesc să postească.
Dacă în 2019, procentul celor care voiau să meargă la biserică în noaptea de Înviere era de 83%, anul acesta 76% şi-au manifestat această intenţie, într-o manieră semnificativ mai mare femeile comparativ cu bărbaţii (81% vs. 72%).
Conform datelor studiului, 45% dintre români ţin post înainte de sărbătorile Pascale - 19% dintre aceştia postesc în Săptămâna Mare, 16% postesc doar miercurea şi vinerea, iar 10% ţin tot postul.
În toiul pregătirilor de Paşte, 64% dintre români intenţionează să cumpere cadouri celor dragi, înregistrându-se o descreştere semnificativă faţă de anul 2019, când 8 din 10 şi-au manifestat această dorinţă.
În contextul scumpirilor accentuate de la lună la lună, în ambele scenarii, românii vor avea o masă de Paşte diferită în acest an, fie că ne referim la reducerea numărului de produse cumpărate sau la alegerea celor mai mici preţuri.
Cei mai mulţi dintre români declară că vor aloca un buget similar celui de anul trecut pe produse alimentare cu ocazia sărbătorilor de Paşte (51%), în timp ce 24% vor aloca un buget mai mic.
În contextul scumpirilor accentuate de la lună la lună, în ambele scenarii, românii vor avea o masă de Paşte diferită în acest an, fie că ne referim la reducerea numărului de produse cumpărate sau la alegerea celor mai mici preţuri.
Pe de altă parte, un sfert dintre români (25%) declară că bugetul familiei alocat produselor alimentare pentru sărbătorile de Paşte va fi mai mare anul acesta prin comparaţie cu anul trecut. 36% dintre români au declarat că vor creşte bugetul cu un procent între 10% şi 20%, în timp ce 31% dintre cei intervievaţi au menţionat creşteri ale bugetelor alocate între 20% şi 30%.
Referitor la principalele categorii de produse alimentare pe care românii intenţionează să le achiziţioneze, aceştia consideră că vor aloca într-o mai mare măsură bugete mai generoase pentru legume/ zarzavaturi (31%), carne (29%), lactate/brânzeturi (27%), ouă (24%) şi băuturi alcoolice (16%). Raluca STROE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau