Vor să distrugă conservele în faţa marilor magazine
Dimensiune font:
* producătorii locali au anunţat măsuri dure de protest pentru a trage un semnal de alarmă * oamenii sunt nemulţumiţi de faptul că marile lanţuri de magazine cresc taxele constat pentru a accepta la raft produsele lor
Politicile dure duse de marile lanţuri de magazine au fost ieri subiect amplu de dezbatere.
Preşedintele patronatului Romconserv, Aurel Tănase, a anunţat că se iau în calcul măsuri inedite de protest. „O parte dintre membrii noştri au propus o serie de acţiuni destul de dure mergând până acolo încât să identificăm un spaţiu unde să obţinem un aviz şi să venim cu camioane de conserve pe care să le spargem pentru a atrage atenţia asupra cadrului în care aceste acţiuni se desfăşoară“, a afirmat Aurel Tănase.
Producătorii de conserve sunt nemulţumiţi de faptul că marile lanţuri de magazine au majorat taxele pe care le solicită pentru a pătrunde la rafturi şi că în fiecare an taxele cresc cu 2-3%. Mai mult, neacceptarea taxelor de către producători atrage delistarea, închiderea comenzii, neplata pe o perioadă nedeterminată.
Taxe enorme de marketing
Producătorii susţin că în urma discuţiilor cu omologii lor din ţările Uniunii Europene au aflat că în România sunt percepute cele mai mari taxe de marketing care pot ajunge până la 50% sau chiar 60%. Acestea sunt compuse din bani pentru deschiderea sau remodelarea magazinelor, revistă specială de prezentare, gestiune sortimente, publicitate sau promoţii. Acestea din urmă se realizează tot mai des şi creează un lanţ cauzal, slăbesc frecvenţa de cumpărare, scade cifra de afacere pe furnizor cu circa 20%, aspect ce duce la decapitalizare, pierderi şi frână pentru dezvoltare.
O altă problemă o constituie faptul că deşi au plătit sume de bani importante pentru deschideri de magazine noi, dacă unul din aceste magazine se închide, banii nu se returnează, mai mult de atât, dacă un magazin se închide şi altul se deschide, în cadrul aceleiaşi reţele, pentru magazinul vechi nu se returnează banii, iar pentru cel nou se percepe taxa de deschidere.
Reprezentanţii Romconserv au atras atenţia că plata facturilor a fost extinsa de la 35 zile la peste 60-90 zile, furnizorii fiind obligaţi să achite la termen cu TVA-ul aferent, ducând astfel la pierdere şi decapitalizare. Producătorii de conserve mai spun că sunt obligaţi în urma contractelor să susţină aprovizionarea pe întregul an, deşi nu se stipulează volume şi trebuie să suporte costurile mari ale stocurilor.
Preşedintele patronatului Romconserv a declarat că o soluţie la problemele lor ar putea veni de la Ministerul Agriculturii pentru că va solicita autorităţilor să se implice. Aurel Tănase a mai spus că vineri se întâlneşte cu reprezentanţii Ministerului Agriculturii şi că în cadrul discuţiilor va aborda şi problema politicilor marilor lanţuri de magazine.
Producătorii de conserve susţin că produsele marcă proprie ale magazinelor pot fi mai slabe din punct de vedere calitativ, deşi ar trebui să fie identice cu produsele realizate sub mărcile fabricilor.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau