A-nceput să plouă cu gogoşi...electorale!
Dimensiune font:
Dorian OBREJA
În realitate, ca să fiu drept, mai întâi au început circul şi bâlciul vizitelor şi promisiunilor (asta ca să nu spun pomenilor) electorale. Prilej cu care, desigur, nu se putea să nu apară şi gogoşile...
Circul şi bâlciul au inclus momente de noaptea minţii, precum am văzut la Iaşi, în care o închipuită politiciană a încercat să „se dea populară”, ajungând până la a sta de vorbă cu şi despre despre cabalinele poliţiei locale călare, întrebându-l pe un cal ce este - probabil se referea la gen, nu la grad; deşi constatarea, în primul caz, se putea face cu ochiul liber; dar de unde să ştie asta o fată născută la oraş, chiar dacă oraşul e Botoşani, şi mai ales dacă una dintre specialităţile ei e de altă natură, şi anume „rusa comercială”, după studii făcute la Institutul Puşkin dintr-un oraş mai mare, anume Moscova -, iar despre celălalt, dacă muşcă; răspunsul corect ar fi trebuit să fie „da, dar numai politicienii mincinoşi”!
La vizita la care mă refer - nu contează a reprezentanţilor cărui partid, toţi fiind o apă şi-un pământ, în etapa actuală asistând parcă la un concurs ce va desemna pe cei mai buni interpreţi ai lui Pinocchio; dar, cine vrea, poate afla cu uşurinţă, parcurgând presa – s-a vorbit (cu promisiunile de rigoare) despre mega-proiecte, menite a-i face invidioşi şi pe americani, chinezi sau ruşi, precum autostrăzile A7 şi A8, demararea lucrărilor la o nouă centură ocolitoare a municipiului Iaşi - care, în paranteză fie spus, deşi mai există un soi de centură, e traversat la greu de tiruri, probabil şuşaua cu pricina fiind dedicată procesatoarelor de servicii erotice, precum şi, ţineţi-vă bine, proiectul trenului metropolitan (măcar atâta, dacă la Cluj-Napoca se va face metrou...).
Toate bune şi frumoase, numai că, a treia zi, la o şedinţă de executiv, cu ocazia prezentării planurilor „marilor investiţii de finanţat de anul viitor” (sună impresionant până la lacrimi un asemenea titlu...), Autostrada Unirii (A8) nu apare! La începutul anului, actualul şef al cabinetului lui Johannis, se lăuda, dar şi recunoştea: „primul ministru al transporturilor care a vorbit de autostrada Iaşi-Târgu Mureş am fost eu, în 2007...Este prevăzut să se realizeze prin PPP, ceee ce e o glumă”. Gluma poate fi înţeleasă şi ca bătaie de joc, nu?
Noroc că, în ziua cu pricina, mass media şi societatea civilă au semnalat dispariţia A8. Explicaţia, halucinantă, a venit de la un ministru alintat de prieteni Costeluş, care a susţinut că, dintr-o regretabilă eroare, se produsese o omisiune!!! Dar sunt sigur că, în ziua de salariu a miniştrilor, nu se fac omisiuni privind lefurile acestora...
În fine, vorbindu-se de necesitatea A8, s-a tot insistat că un segment din actualul drum european E85 (Iaşi-Podu Iloaiei-Târgu Frumos) nu poate fi utilizat ca lumea, dat fiind că în ultimul oraş amintit e o „gâtuitură”, nerezolvată, aţi ghicit, de administraţia locală, confiscată, de ani mulţi, de partidul advers...
Să zicem că ar fi aşa. Dacă se voia, se puteau lua măsuri. Dar nu se vrea – declarativ – decât în campanii. Pe acelaşi E 85, o altă gâtuitură e reprezentată, la Sârca, de un biet podeţ de vreo 15 metri lungime, reducând brusc şoseaua de la 4, la 2 benzi (poate de asta pe aici a făcut un accident de maşină, în ianuarie 2015, şi actualul şef al executivului); anul trecut, ministrul Cuc al transporturilor declara, foarte clar, că podeţul nu va fi lărgit! Nu departe de aici, la Budăi, în urma unui accident, prin 2009, un vagon CFR deraiat a stat abandonat vreme de vreo trei...miniştri, inclusiv liberalul puşcă-Relu...
Ar mai fi multe de spus. Şi o să spun! Campania electorală abia a început - mai devreme de 28 august, cât prevedea legea, dar cui îi pasă?
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau