Fiscul ieşean, la un pas să bage după gratii un cetățean bun platnic!

Dimensiune font:

| 02-09-2021 15:59

* acesta primise o condamnare cu suspendare, fiind obligat la plata a 204 lei * infima sumă  a fost achitată, dar Direcţia Regională a Finanţelor Publice Iaşi o omis să înştiinţeze Serviciul de Probaţiune Botoşani * plecat la muncă în străinătate, inculpatul nu s-a prezentat la niciun termen al procesului, iar judecătorii au decis întemniţarea lui * el a făcut apel, reuşind într-un final să scape de gratii

Dinu Ignat (47 de ani) din Dorohoi s-a ales cu o primă condamnare la începutul lui 2018, primind opt luni cu suspendare pentru infracţiunea de conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului. La vremea aceea, el era cercetat şi în alt dosar penal, fiind acuzat de contrabandă. Obligat să meargă lunar la Serviciul de Probaţiune Botoşani, Ignat a adoptat o atitudine sfidătoare la adresa consilierilor de aici. Întârzia la întrevederi şi folosea un limbaj deplasat în discuţiile cu aceştia, fapt ce nu i-a fost deloc de ajutor. În iunie, acelaşi an, a primit sentinţa şi în dosarul cu contrabanda, rezultanta fiind de un an şi şase luni de închisoare cu suspendarea executării pedepsei şi un termen de supraveghere de doi ani. Totodată, i-au fost confiscate 17 pachete de ţigări Kent şi a fost obligat să achite 204 lei către Direcţia Regională a Finanţelor Publice Iaşi. Bani pe care nu s-a grăbit deloc să-i plătească. Probaţiunea l-a înştiinţat că trebuie să depună la dosar dovezile de îndeplinire a obligaţiilor civile, cel mai târziu, cu trei luni înainte de expirarea perioadei de supraveghere.

Pe 18 ianuarie 2020, dorohoianul s-a prezentat la Serviciul de Probaţiune şi a anunţat că pleacă la muncă în străinătate. Când consilierul i-a atras atenţia că n-a achitat cei 204 lei, Ignat a răspuns că el nu mai are nicio datorie şi nicio obligaţie de îndeplinit. Nu s-a prezentat la întrevederea programată pe 6 februarie pentru simplul motiv că n-a avut chef. Pe 28 februarie a mers la Iaşi şi a plătit banii pe care-i datora fiscului, apoi a părăsit ţara.

Funcţionarii ieşeni au uitat să înştiinţeze pe cei de la Probaţiunea din Botoşani, aşa încât aceştia din urmă au sesizat, pe 9 martie, Judecătoria Dorohoi, solicitând revocarea suspendării executării pedepsei şi încarcerarea lui Ignat. Acesta nu s-a prezentat la niciun termen, iar magistraţii decis efectuarea unei anchete sociale. Astfel, au aflat că Ignat este căsătorit, are doi copii minori, iar venitul familiei este compus din salariul soţiei şi alocaţiile micuţilor.

Procesul s-a încheiat abia pe 25 noiembrie, magistraţii admiţând cererea Probaţiunii, redactând mandatul de executare. În motivarea sentinţei s-a specificat că „intimatul nu a avut venituri substanţiale, însă neachitarea sumei de 204 lei nu are legătură cu starea materială a intimatului, ci cu adoptarea unei atitudini de ignorare a sentinţei de condamnare în condiţiile în care a fost înştiinţat şi de instanţă cu privire la faptul că neachitarea acestei sume poate atrage revocarea executării suspendării pedepsei sub supraveghere”.

Abia întors în ţară, condamnatul a avut inspiraţia să se intereseze de dosar, a aflat sentinţa şi a făcut imediat recurs la Tribunalul Botoşani. A depus aici copie după chitanţa ce atesta plata către fiscul ieşean. Puşi în faţa acestei dovezi, judecătorii au desfiinţat, la finele săptămânii trecute, sentinţa primei instanţe şi au respins ca rămasă fără obiect sesizarea celor de la probaţiune. Marcel FLUERARU

 

 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Mașină spulberată de tren la Podu Iloaiei, în județul Iași. O femeie a murit și doi bărbați au fost răniți
13/04/2025 12:09

 O femeie a murit şi doi bărbaţi au fost răniţi, vineri seară, după ce autoturismul in care se aflau a fost spulberat de un tren, in oraşul Podu Iloaiei, in judeţul Iaşi. Masina, inmatriculată i ...

Ce poți face în acest weekend la Iași?
11/04/2025 14:23

 De la o expozitie cu fluturi si albine vii si o intalnire cu Iepurasul Rică, pană la evenimente caritabile cum ar fi „Primăvara prieteniei” alături de Gasca Zurli sau targul pentru animale ...

Concedieri pe bandă rulantă la două companii importante din Iași! Angajații rămân șomeri
10/04/2025 11:43

Două companii importante din Iasi fac disponibilizări in această perioadă. Zeci de angajati vor rămane someri pană la inceputul lunii mai 2025. Firmele Conduent si Alten Delivery Center vor face disponibi ...

Un medic ortoped din Iași a fost arestat pentru 30 de zile pentru trafic de droguri
09/04/2025 22:30

 În această seară, un medic ortoped din Iasi a fost arestat pentru 30 de zile. Din primele informatii, se pare că acesta este acuzat de comiterea infracţiunii de trafic de droguri de risc si de m ...

Doi minori ieșeni au furat motorină de la mai multe ferme din județ
09/04/2025 20:28

  Doi minori ieseni au furat 1.000 de litri de combustibil si au vandut rapid intreaga cantitate pe piata neagră. Nu au luat in calcul faptul că, chiar si la tară, există camere de supraveghere. Acest ...

Iașul, sub asaltul unei rețele de spărgători din Republica Moldova. Locuințe de lux prădate de bunuri în valoare de 200.000 euro
09/04/2025 12:29

Timp de 4 luni de zile, o retea de hoti din Republica Moldova a terorizat judetul Iasi. Acestia au pătruns in mai multe locuinte de lux din municipiul Iasi, cu o precizie aproape chirurgicală, si au sustras b ...

Scandal imobiliar la Iași! Fundația Caritatea revendică în instanță terenul de sub Palatul de Justiție
07/04/2025 20:04

Fundatia Caritatea, cea care reprezintă interesele comunitătii evreiesti din Romania si-a epuizat grosul bunurilor imobiliare revendicate de la statul roman sau de la terti si se luptă in instantă pentru do ...

FOTO Ce a găsit o femeie din Iași într-o caserolă cu hamsii cumpărată din magazin: A avut un adevărat șoc când a văzut
07/04/2025 18:17

  O femeie din Iasi a avut parte de o surpriză complet neasteptată, in momentul in care a deschis o caserolă cu hamsii cumpărată din magazin: printre pestii sărati, a găsit… un&nbs ...

Proiect nou la Primărie: râul Nicolina în subteran, Bahluiul în derivă
07/04/2025 13:23

 Primăria are in pregătire un proiect prin intermediul căruia raul Nicolina ar urma să fie partial canalizat in subteran. Municipalitatea are in vedere tronsonul de la confluenta cu raul Bahlui si pan� ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei