„Este foarte important să avem grijă de publicul tânăr și să-l creștem, să deschidem niște perspective relevante, niște conversații”

Dimensiune font:

| 23-10-2023 07:30

 Dialog cu regizorul Bobi Pricop, cunoscut iubitorilor de teatru din Iași pentru spectacolul spectacolul „Neliniște”, al lui Vîrîpaev, dar și pentru „Pisica Verde”, nominalizat la premiile UNITER pentru regie

- Ați adus la Iași, la Festivalul Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr (FITPTI), spectacolul „Neliniște”, al lui Vîrîpaev, un autor pe care îl îndrăgiți foarte mult, date fiind și piesele anterioare pe care le-ați montat. Ce v-a atras la acest subiect?

- Într-adevăr, am montat mai multe dintre textele lui Ivan Vîrîpaev – este unul dintre dramaturgii care mă interesează mai ales pentru modul în care chestionează în permanență relația dintre artă și viață, felul în care testează limitele teatrului, pe care-l reformulează de fiecare dată altfel.

Iar în „Neliniște“ asta se decupează foarte clar, modul în care (nu?) putem delimita opera de artistul care a creat-o, mistificările din propriile noastre vieți, legendele personale; faptul că este imposibil să cunoști pe cineva pe deplin, chiar și pe tine însuți, și că devine complicat să diferențiem între un tip de realitate factuală și poveștile pe care le fabricăm despre noi înșine.

M-a interesat mult modul în care Vîrîpaev construiește acest personaj caleidoscopic, interpretat excelent de doamna Dorina Lazăr în spectacol. Ula Richter este un personaj construit din oglinzi, din perspectivele celor din jur, dar și din propriile relatări contradictorii, însă îți scapă printre degete, ca un fum, de la un capăt la altul, de la un portret la altul – n-ai cum să surprinzi o imagine clară. Și mi s-a părut că asta vorbește foarte frumos despre propriile noastre căutări, propriile noastre identități/realități și despre multitudinea de (auto)ficțiuni pe care le prezentăm în lume. 

- Nu sunteți pentru prima dată la FITPTI și nici la prima colaborare cu Teatrul „Luceafarul. Care sunt, din punctul dvs de vedere, beneficiile publicului aduse de către acest eveniment?

- Orice festival care se adresează publicului tânăr este binevenit și, din păcate, nu există prea multe festivaluri de felul ăsta, dar sper ca asta să se schimbe. Sunt multe semnale în acest sens, iar FITPTI este, într-un fel, un deschizător de drumuri. Este foarte important să avem grijă de publicul tânăr și să-l creștem, să deschidem niște perspective relevante, niște conversații. Iar teatrul e o platformă excelentă pentru asta. Dar pentru a face acest lucru, e nevoie să le arătăm noilor generații că teatrul e și pentru ei, nu e o chestie îmbătrânită, îmbâcsită, care nu are nicio legătură cu viețile lor. Mi se pare esențial să aducem laolaltă spectacole care să-i intereseze, spectacole care să li se adreseze și să-i învățăm drumul până la teatru. Un teatru al timpului său, relevant, actual și conectat la dinamica societății de azi. 

- Cum simțiți Iașul la fiecare revenire?

- E un oraș care înseamnă foarte mult pentru mine. Tatăl meu a crescut în Iași, mare parte dintre rudele din partea lui locuiesc în continuare aici. Și eu am copilărit în Iași, e locul în care îmi petreceam mai toate verile, așa că, de fiecare dată când revin, e vorba despre o relație foarte emoțională cu orașul, cu străzile, clădirile lui. M-am bucurat, de-a lungul timpului, să văd orașul ăsta crescând și devenind un spațiu vibrant, în care cultura urbană și tradiția, moștenirea istorică se împletesc așa de frumos. E un loc de care mă simt atașat și în care mă întorc mereu cu emoție. 

- Aș schimba registrul și aș trece în cel personal. Ce v-a atras la teatru?

- Relația mea cu teatrul a început destul de târziu – eram în liceu, prin clasa a X-a, și-a fost cumva mai degrabă mediată de limba engleză. Eram mult mai mult atras de zona asta de calculatoare, de tehnică, dar și de limba engleză. „Împăratul muștelor“ e primul spectacol pe care l-am văzut, tot cam pe-atunci, cu o distribuție exclusiv feminină – e vorba despre un spectacol făcut de Ada Lupu Hausvater, care m-a impresionat la momentul ăla și a însemnat întâlnirea mea cu Teatrul Tineretului din Piatra-Neamț. Cel mai mult a contat faptul că știam că trupa de teatru a liceului meu merge la niște festivaluri în limba engleză și mi se părea un mediu super bun în care să-mi îmbunătățesc skill-urile, să cunosc oameni noi. Iar după vreun an și jumătate, spiritul meu de lider a devenit super prezent și am ajuns, până la urmă, să conduc trupa de teatru a Liceului „Petru Rareș din Piatra Neamț. Așa au început să-mi placă, de fapt, teatrul și actoria. Pentru că la început am făcut facultatea de actorie, având-o profesoară pe Sanda Manu, dar apoi, în urma unor experiențe neplăcute legate de niște audiții, am hotărât (sfătuit și de doamna Manu) să mă îndrept spre regie, la UNATC, unde am fost la clasa profesorilor Tudor Mărăscu (licență) și Ducu Darie (master). 

 - Care sunt regizorii care v-au influențat cel mai mult stilul?

- M-am bucurat foarte tare acum, recent, în festivalul pentru publicul tânăr organizat de Teatrul Excelsior la București, de spectacolul lui Thomas Ostermeier „O istorie a violenței“ și mi-am adus aminte de acele momente importante, formatoare, din cadrul edițiilor FNT când am văzut „Hamletul“ lui Ostermeier, în Sala Mare a Teatrului Național, înainte ca aceasta să fie renovată, „Hey Girl!”, al lui Castellucci, „The Sound of Silence“, al lui Hermanis, și apoi „Sonetele“ lui Bob Wilson, la Craiova. Au fost cred eu, câteva spectacole majore care au venit invitate în diverse festivaluri, și ele au însemnat poate uneori și un mic șoc cultural (dacă nu e prea mult și prea pretențios spus). Dar a fost vorba despre tipul ăla de spectacole care îți dau o energie atât de bună și care te fac să-ți dorești să te duci a doua zi la repetiții și să devii și tu mai bun, ca regizor, ca artist.

 - Cum dezvoltați conceptul unei piese de teatru?

- Cred foarte mult în echipă și în dialog. Partea cea mai dificilă este cea de alegere a textului și a proiectului. Și apoi, pe partea de concept, mi se pare că ideile cele mai bune vin sau îmi vin atunci când echipa este potrivită proiectului, iar ele se nasc împreună cu dramaturgul, cu scenograful, compozitorii, artiștii video etc. Lucrurile funcționează cel mai bine în contextul ăsta de lucru în care intrăm în dialog.

- Sunteți apreciat drept unul dintre cei mai creativi regizori tineri, de obicei folosiți multă tehnologie și proiecții video în spectacolele dvs.

- Acest lucru este valabil doar pentru unele spectacole, în altele nu folosesc deloc tehnologii recente. Proiectele dictează tipul de estetică sau tehnologia folosită, așa că situația diferă de la caz la caz. 

- Cum decideți ce tehnologie sau ce tehnici să folosiți pentru a spune o poveste? Cum vă adaptați la evoluțiile tehnologice din teatru?

- Acest lucru depinde foarte mult de proiect, de povestea pe care vrem să o spunem pe scenă și cred că lucrurile se nasc destul de organic – în funcție de publicul căruia ne adresăm și în funcție de cum simțim noi ca echipă sau eu ca regizor că acea poveste trebuie spusă.

Cred că lucrurile se nasc organic și foarte rar se întâmplă ca o anumită tehnică sau vreo tehnologie pe care îmi doresc să o testez să impună căutarea textului sau a proiectului într-o anumită direcție. Dimpotrivă, căutările sunt pentru a găsi cele mai bune moduri în care să spunem o poveste, să transmitem o emoție, iar mecanismele sceno-tehnice sau new media sunt niște vehicule pentru această emoție, nu scopul în sine.

- Care considerați că este cea mai mare realizare a dvs. ca regizor până în prezent?

- În perioada asta sau în ultimii ani m-a interesat cel mai mult să găsesc un echilibru între munca mea ca regizor, viața personală și un tip de sănătate fizică și mentală pe care de multe ori am neglijat-o în perioadele mai intense de lucru. La acest aspect nu am ajuns încă să fiu mulțumit. Dar ceea ce îmi propun ca regizor, pe plan artistic, aspectul care mă interesează și la care sunt mereu atent, este că încerc să nu apelez la aceleași mijloace, de fiecare dată, să nu repet rețete, să nu mă blochez în anumite estetici sau stiluri. Și să reușesc să mă provoc de fiecare dată, atât cât pot și, păstrând proporțiile, să mă reinventez și să nu mă limitez la o anumită formulă. La acest capitol mă declar momentan mulțumit.

- Cum gestionați critica și feedback-ul, fie el pozitiv sau negativ?

- Citesc cronicile sau comentariile, în măsura în care pot, și intru în contact cu receptarea critică a spectacolelor pe care le regizez. Mă interesează perspectiva cuiva din afară care uneori leagă lucrurile sau le teoretizează mai eficient decât poate că le-am gândit eu în momentul creației sau poate găsește valențe noi, ori subliniază niște lucruri pe care le-am resimțit și eu în procesul de lucru. Cred foarte tare în dialog și, atunci când feedbackul e unul constructiv sau dezinteresat, fie el pozitiv sau negativ, îl apreciez.

- Există vreo lecție valoroasă pe care ați învățat-o dintr-un proiect anterior?

- Da, cred că cea mai importantă lecție, pe care am învățat-o, destul de târziu, dar cred că am învățat-o totuși foarte bine, este aceea de a spune NU – când instinctul îmi spune asta și de a spune NU atunci când lucrurile nu se concretizează într-o direcție în care să cred.

De asemenea, de a pune un stop proiectelor atunci când nu anticipez că merg în direcția bună. Mi se pare o lecție foarte valoroasă, pentru noi toți – să fim atenți la modul în care contextul în care suntem, un anumit tip de relații sau de reacții de care ne temem ne pot trage într-o direcție în care nu vrem să mergem, în care nu ne simțim bine. Și cred că e mai important să facem lucruri în care credem decât să ducem povara asta a vinovăției care ne împotmolește în proiecte sau situații în care n-am vrea să ne aflăm. 

A consemnat Maura ANGHEL

 

 

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Poiana Teiului, comuna Poiana Teiului, satul Poiana Teiului, Str. Teilor nr. 61, judetul Neamt, telefon 0233/266.250, fax 0233/266.025, e-mail: primaria@ poianateiului.ro, cod fiscal 2614074. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -trupul de pasune Livezi, in suprafata totala 64,86 ha: identificat prin CF nr. 51086, nr. cadastral 51086, in suprafata de 47,68 ha si CF 51102, nr. cadastral 51102, in suprafata de 17,18 ha, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, in satul Poiana Largului, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 32/04.05.2025; -trupul de pasune Hasca, in suprafata totala de 50,75 ha: identificat prin CF nr. 51138, numar cadastral 51138, in suprafata de 22,00 ha si CF 51139, numar cadastral 51139, in suprafata de 10,00 ha, CF 51140, numar cadastral 51140, in suprafata de 14,00 ha, CF nr. 51166, numar cadastral 51166, in suprafata de 4,75 ha, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, in satul Petru Voda, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 33/04.05.2025; -trupul de pasune Ciungat, in suprafata de 20,4 ha, identificat prin CF 52864, numar cadastral 52864, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, satul Petru Voda, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 34/04.05.2025; -trupul de pasune Preluca, identificat prin CF nr. 51921, numar cadastral 51921, in suprafata de 8,43 ha, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, satul Dreptu, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 35/04.05.2025; -trupul de pasune Parlituri, identificat prin CF nr. 51921, numar cadastral 51921, in suprafata de 16,55 ha, situat in extravilanul comunei Poiana Teiului, satul Dreptu, conform H.C.L. Poiana Teiului nr. 36/04.05.2025; Trupurile de pasune apartin domeniului public al Comunei Poiana Teiului, iar inchirierea se organizeaza conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si caietului de sarcini. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Impozite si Taxe, Comuna Poiana Teiului. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Impozite si Taxe, Comuna Poiana Teiului, comuna Poiana Teiului, sat Poiana Teiului, Str. Teilor nr. 61, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, se achita numerar la Casieria Comunei Poiana Teiului. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.05.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariat -Registratura Comunei Poiana Teiului, comuna Poiana Teiului, sat Poiana Teiului, Str. Teilor nr. 61, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.05.2025, ora 09.00, Comuna Poiana Teiului, comuna Poiana Teiului, sat Poiana Teiului, str. Teilor nr. 61, judetul Neamt -sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, B-dul Republicii nr. 16, judetul Neamt, telefon 0233/212.294, fax 0233/2356.557, e-mail: tr-neamt-scomerciala@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2025.
  „Medicina în dar și credința în vindecare”
06/04/2025 20:05

* dialog cu prof. univ. dr. Daciana Elena Brănisteanu, fondatorul Primăverii  Dermatologice Iesene, care incepe astăzi in Capitala Moldovei. Un interviu despre puterea discretă a credintei si despre tr ...

„Fiecare dintre noi are un dar special, o chemare unică, iar lumea devine mai frumoasă atunci când fiecare își urmează drumul cu sufletul deschis”
26/03/2025 08:39

- Cum v-a influentat propriul parcurs profesional modul in care ii inspirati pe copii să-si descopere potentialul si să-si urmeze pasiunile? - Pentru mine, a fi invătătoare este un mod de viată, o menire ...

„Ne-am dorit atât de mult să devenim egale cu bărbații, încât, undeva pe traseu, ne-am pierdut”
23/03/2025 20:50

 - Ce v-a purtat pasii spre această meserie dură? A fost o chemare limpede sau o poveste care s-a tesut in timp? - A fost, oricat de cliseistic ar suna, chemarea destinului. Toată copilăria mi-am dori ...

„Femeile pot face orice, dar nu oricum. Grația și sensibilitatea ne permit să vedem dincolo de geometria rigidă”
23/03/2025 12:43

- Cum v-ati impletit pasii printre structuri de beton si geometrii riguroase, păstrand in suflet gratia si frumusetea de a fi femeie? – Pentru mine, ingineria constructiilor nu a fost niciodată doar de ...

„Principala cauză a alienării sociale din prezent este fluxul continuu de informații și experiențe digitale”
22/03/2025 11:30

- Oamenii au fost dintotdeauna alienati sau ceva s-a schimbat fundamental in ultimul secol? - Alienarea a fost legată in trecut de conditiile socio-economice, fiind inteleasă ca lipsa sau indepărtarea de r ...

„Arta poate fi o armă pentru evoluţie, frumuseţe, pentru OM”
21/03/2025 08:49

Muzica nu este doar o artă, ci o fortă care modelează suflete, dăramă ziduri si construieste punti intre oameni. Muzica nu este doar sunet. Este vibratie, ecou al sufletului, formă de cunoastere si dialog ...

„Un proiect de suflet e cel al cărui spațiu sau siluetă îți declanșează emoția încă de la prima schiță”
20/03/2025 20:29

- Ce v-a inspirat să deveniti arhitect si cum a influentat acest lucru stilul dvs. arhitectural? - De-a lungul anilor si in special in copilărie, am avut parte de experiente senzoriale si interactiuni umane ...

„Paradoxul neurologiei este că, deși se știu atât de multe și se investește enorm în cercetare, rămâne un mister de multe ori. Aidoma unei femei”
20/03/2025 18:10

-  Ce v-a atras spre neurologie si in ce fel v-a transformat această profesie, ca om? - Neurologia a fost motivul pentru care am dat admitere la Medicină. M-am indrăgostit pe loc de ea in clasa a VII-a ...

„Eu urmăresc viața liniștită, armonia și iubirea. Firescul. Bucuria de a fi ÎNTREG. Din acest spațiu, viața însăși este un vis împlinit”
20/03/2025 17:51

  * dialog cu terapeutul Cristina Mircea - Ce inseamnă pentru dumneavoastră „arta de a fi femeie” si cum s-a conturat această intelegere de-a lungul vietii? A fi femeie este naturalul. C� ...

„Există locuri pe pământ în care soarta femeilor mă înfioară și revoltă”
18/03/2025 21:55

- Care este pentru dumneavoastră cea mai profundă definitie a artei de a fi femeie? - Cea mai profundă artă de a fi femeie? Ca pentru orice om, dincolo de gen, arta de a fi tu insăti, dincolo de poncife, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei