„Depunerea dosarelor de candidatură la toate liceele sau la toate facultățile este una dintre cauzele rezultatelor slabe din primii ani sau chiar ale abandonului școlar”

Dimensiune font:

| 22-03-2022 07:47

 

Dialog cu prodecanul Facultății de Ingineria Resurselor Animale și Alimentare, șef de lucrări Mihaela Ivancia

 

  - Dacă ar fi să fiți portretizată într-un tablou, cum v-ar plăcea să arătați? Cum v-ați imagina portretul dvs imortalizat pe o pânză?

- Cred că pentru o portretizare este nevoie de un personaj interesant, ori eu sunt cât se poate de puțin interesantă! Dacă, totuși, ar fi cineva interesat de realizarea unui astfel de portret, cred că mi s-ar potrivi niște tonuri puternice și luminoase.

- De ce ar fi să acceptați o astfel de provocare? Daca DA, ar fi nevoie de argumente. Dacă nu, trecem la următoarea întrebare.

- Aș accepta provocarea doar pentru faptul că răspund tuturor provocărilor, uneori fără a lua în calcul și eventualele urmări negative.

- Cine este dna Mihaela Ivancia? Cum v-ați ales profesia? Ce v-a adus profesia? Ce pierderi ați avut din cauza ei?

- Mihaela Ivancia este rezultatul educației primite de la mama și bunica, dar și de la tata, de la care am învățat că trebuie să trăiesc fără să mă lamentez și fără să dau vina pe alții pentru ce mi se întâmplă mie. Mihaela Ivancia este produsul lecturilor parcurse și al școlilor urmate și, totodată, este rezultanta relaționării cu diferite persoane, unele dintre ele de-a dreptul personaje. Uneori am impresia că profesia m-a ales pe mine, mai repede decât am ales-o eu și, spun unii, că mi se potrivește mănușă activitatea de cadru didactic. Datorită faptului că îmi place atât de mult ceea ce fac, am reușit să mă bucur de tot ce mi-a adus bun profesia și să trec mai ușor peste ce-a fost rău. Nu aș putea spune că am avut pierderi din cauza profesiei, nici vorbă de așa ceva, ba dimpotrivă, întâlnirile din fiecare an cu serii noi de studenți m-au ajutat să fiu în pas cu „trendul” lor, să aflu ce mai este la modă în vocabularul lor, în ținută, în muzică și, uneori, în lecturi. Evident, că nu tot ce aflu adopt, dar măcar încerc, astfel încât să pot vorbi cu ei în cunoștință de cauză! Studenții pe care i-am avut de-a lungul timpului mi-au lansat adevărate provocări pe care, evident, le-am acceptat și, ca urmare, am avut de câștigat de fiecare dată din relația cu ei.

- Sunteți un om activ în domeniul carității. V-a ajutat statutul de femeie sau doar proiectele au contat?

- Activitățile caritabile au fost întotdeauna aproape de sufletul meu și au fost proiecte inițiate de mine sau de alte persoane (printre care și cele ale Asociației Kre@tivIS) la care am participat fără să stau pe gânduri. Am avut alături atât femei, cât și bărbați în aceste proiecte și nu cred în avantajul statutului de femeie într-o societate modernă și civilizată.

-  V-ați simțit vreodată marginalizată din cauza statutului de femeie? Ce ați făcut în acel moment?

- E mult spus că m-am simțit marginalizată, mai ales că marginalizarea atrage după sine ideea de centralizare, ori eu nu sunt adepta extremelor, în general, nici când este vorba de discriminarea de gen, nici de vârstă, nici de statut social. Am făcut întotdeauna, tot ce a ținut de mine ca să nivelez discrepanțele care pot duce la o marginalizare, a mea sau a altora.

- Se vorbește multe despre discriminarea feminină. V-ati simțit vreodată discriminată în raport cu domnii? Sau poate cu unele doamne? Cum a fost acel moment?

- Da, se vorbește mult despre discriminarea feminină, uneori despre discriminarea pozitivă, alteori despre cea negativă, dar oricare ar fi, tot rea este. În condițiile în care s-a îmbunătățit substanțial legislația în ceea ce privește egalitatea de gen, în societatea noastră încă vedem că femeile sunt ignorate sau, mai rău, înlăturate doar pentru că activitățile nu sunt pentru „ele” ci doar pentru „ei”. Nu aș vrea să mai discut situațiile în care m-am simțit discriminată pentru că ar suna că mă lamentez și v-am spus că tata m-a învățat altfel. Un singur lucru vreau să subliniez, mai devreme sau mai târziu toți acei „ei” decidenți vor realiza cât de utile le sunt „ele”, dacă nu au făcut-o deja!

- Sunteți cadru didactic. Cum sunt studenții dvs? Ce face diferența față de studenția dvs?

- Sunt cadru didactic de peste douăzeci de ani și, în timp, am cunoscut multe schimbări în viața studenților. De la normarea orelor sau dimensiunea formațiilor de lucru și până la condițiile de desfășurare a orelor, s-au schimbat multe. Singura constantă este tinerețea lor! În rest, nu mai este nimic la fel la studenții de astăzi comparativ cu cei din anii din urmă. Nu se poate spune că sunt mai răi sau mai buni, ci doar altfel și e firesc să fie așa. Fiecare dintre noi, și mai ales tinerii, este influențat, și uneori copleșit, de ce se întâmplă în societatea în care trăiește. Sigur că și noi am fi fost ca ei dacă am fi avut la îndemână atâtea surse de informații, atâtea gadgeturi, atâtea tentații legale sau mai puțin legale. Sunt convinsă că dacă nivelul lor de cunoștințe este mai scăzut decât al celor din alte generații nu este vina lor exclusiv, sunt mai degrabă victime ale sistemului educațional deficitar.

- Cum arată un sistem educațional perfect, în opinia dvs? Dacă ar fi să schimbați sistemul educațional, de unde ați începe și ce ați face?

-  Sistemul educațional perfect cred că este utopic, dar unul care să corespundă vremurilor și care să asigure nivelul de cunoștințe necesar societății actuale cred că s-ar putea pune la punct. Pentru aceasta, eu aș începe cu resursa umană pe care aș angaj-o doar dacă ar face dovada faptului că își dorește să facă această activitate, nu că trebuie să o facă pentru că nu a găsit altceva. Atunci când toate cadrele didactice de la toate nivelele vor fi adevărați dascăli, urmași ai Domnului Trandafir, și vor înțelege că produsele activității lor înseamnă binele întregii societăți, cu siguranță nu vom mai avea atâția analfabeți funcționali, nici atât de mulți părerologi și, în mod cert, toate lucrurile ar merge mai bine. Sunt și foarte mulți dintre cei implicați în sistem care sunt adevărați profesioniști dar care, din păcate, nu pot face mai mult decât sunt lăsați să facă. Mi s-ar părea normal ca fiecare elev să arate că vrea să facă parte dintr-o formă de învățământ sau alta și asta se poate face doar printr-un examen. Din experiență vă spun că depunerea dosarelor de candidatură la toate liceele sau la toate facultățile este una dintre cauzele rezultatelor slabe din primii ani sau chiar ale abandonului școlar. În momentul în care ar depune un efort pentru un examen pe care să îl susțină ca să ajungă la una dintre instituțiile de învățământ, atunci și-ar da seama mai repede dacă le place sau nu și, cu siguranță, nu ar mai renunța atât de ușor. Ne așteptăm să avem viitori specialiști în toate domeniile, dar se scapă din vedere că doar școala generală este pentru cultura generală, restul, adică liceul și facultatea, sunt pentru formarea profesioniștilor și că este firesc ca alegerea carierei să fie făcută cât mai timpuriu, ceea ce ar însemna ca între licee și facultăți să existe colaborare și, mai mult de atât, să existe continuitate. Atâta timp cât există specializări de liceu fără continuitate universitară și, invers, specializări universitare fără bazin liceal, vor fi probleme.

- Într-o lume a divergențelor, în care domnii par să domine, ce rol vă oferiți? Și de Ce?

- Domnii domină de-adevăratelea, nu doar pare că domină! Într-o astfel de lume, în care domnii sunt așa cum îi lăsăm noi să fie, pentru că statistic suntem mai multe!, îmi doresc să fiu un egal al lor, să fac ce știu eu mai bine să fac, să ajut comunitatea să fie mai bună și să fac pe cât mai multă lume să înțeleagă că investiția în educație și în cultură este absolut necesară și chiar obligatorie dacă vrem să se schimbe ceva într-o direcție corectă.

- Și dacă mâine ar fi să schimbi lumea, ce ați face?

- Nu am astfel de pretenții că aș putea să schimb mâine lumea, dar în câteva generații s-ar putea schimba și pentru aceasta este nevoie de educație! În acest moment, pot spune ca Ray Bradbury: "Trei lucruri lipsesc din viața noastră. [...] Primul lucru [...] e calitatea cunoștințelor noastre. Al doilea lucru, strâns legat de primul, e răgazul necesar pentru a le digera. Iar al treilea lucru e dreptul de a săvârși fapte întemeiate bazându-ne pe ceea ce învățăm din primele două."

A consemnat Maura ANGHEL

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Cele mai inutile facultăți din prezent, conform Inteligenței Artificiale. Pe locul 1 este o specializare foarte căutată
30/03/2025 15:57

Intr-o eră digitală in continuă schimbare, unde tehnologia este in centrul aproape tuturor industriilor, intrebarea care se pune frecvent este: „Ce facultăti sunt cu adevărat utile in prezent?”. Intel ...

Încep înscrierile pentru clasa pregătitoare în anul școlar 2025-2026. Până când vor putea completa  cererile
28/03/2025 12:10

 Începand cu 31 martie 2025, părintii vor putea să-si inscrie copiii in clasa pregătitoare pentru anul scolar 2025-2026. Înscrierile se vor desfăsura online sau direct la unitătile de inv� ...

Se schimbă regulile privind uniformele școlare! Ministrul Educației a făcut anunțul pentru elevi, profesori și părinți
26/03/2025 13:25

Se schimbă regulile privind uniformele scolare! Ministrul Educatiei, Daniel David, a explicat că uniformele pot reprezenta un simbol de identitate si mandrie pentru scoli, dar subliniază că această alegere ...

Simularea Bacalaureatului începe luni cu proba la Limba şi literatura română
24/03/2025 06:46

Simularea examenului de bacalaureat incepe luni cu proba la Limba şi literatura romană, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Marţi va avea loc proba obligatorie a profilulu ...

Simulare Evaluare Naţională - Prezenţă la proba de Limba română. Cinci elevi au fost eliminaţi din examen pentru tentative de fraudă
17/03/2025 17:20

Prezenţa la proba de Limba romană a simulării examenului de Evaluare Naţională, desfăşurată luni, a fost de 93%. ”La proba de Limba şi literatura romană, desfăşurată astăzi, 17 martie, in cadru ...

Cariera militară, o șansă pentru elevi
16/03/2025 13:16

Elevii de clasa a VIII-a se pot inscrie pană pe 21 martie 2025 pentru admiterea la cele cinci colegii militare nationale, specializarea matematică-informatică. Pentru anul scolar 2025 – 2026 sunt scoas ...

Simularea Evaluării Naționale 2025 începe luni, 17 martie, cu proba la Limba și literatura română. Tot ce trebuie să știe elevii și profesorii
15/03/2025 06:23

Elevii de clasa a VIII-a vor sustine prima probă a simulării Evaluării Nationale 2025 pe 17 martie, la Limba si literatura romană. Testările vor continua pe 18 martie, cu proba la Matematică, iar pe 19 ma ...

Încep simulările pentru Evaluarea Națională 2025
12/03/2025 11:11

În toate scolile care sunt centre de examen pentru Evaluarea Natională 2025 se va organiza, joi, 13 martie, o simulare tehnică potrivit unei adrese a Centrului National de Evaluare si Politici in Educat ...

Austria va interzice telefoanele mobile în şcoli, anunţă ministrul educaţiei
10/03/2025 19:01

Telefoanele mobile vor fi interzise in şcolile din Austria, a anunţat luni ministrul educaţiei, Christoph Wiederkehr, transmite agentia de stiri dpa, citată de Agerpres. Chiar dacă in trecut şcolile ş ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei