Admiterea în 2021 la TUIASI: mai multe locuri de la minister, peste 400 de candidați din Africa și Asia de Sud-Est

conferinta presa 06.07.2021 (2)

Dimensiune font:

| 09-07-2021 10:40

 Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) va începe de luni, 12 iulie, sesiunea de vară pentru admiterea la programele de licență ale celor 11 facultăți. Într-o conferință de presă care a avut loc marți, 6 iulie 2021, de la ora 12.00, rectorul universității, prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, alături de prorectorul responsabil cu relațiile internaționale, prof. univ. dr. ing. Irina Lungu, și prorectorul responsabil de relațiile cu studenții, conf. univ. dr. ing. Lidia Gaiginschi, au prezentat cele mai importante informații despre perioada care urmează.

Astfel, rectorul TUIASI a precizat faptul că, dată fiind creșterea numărului de candidați la Politehnica ieșeană din ultimii ani, Ministerul Educației a decis o suplimentare a numărului de locuri la buget pentru candidații de la licență. În mod concret, sunt 3.650 de locuri la licență anul acesta, dintre care 2.400 la buget și 311 pentru românii de pretutindeni, menite în principal pentru tinerii care vin din Republica Moldova.

La această categorie, a precizat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, Ministerul Educației a alocat mai multe locuri cu bursă decât în anii precedenți. În același timp, la master sunt 2.520 de locuri, dintre care 1.600 sunt la buget pentru cetățeni ai statelor din UE și 88 pentru românii de pretutindeni. La doctorat a avut loc o creștere a numărului de locuri, sunt 180 în total, dintre care 130 la buget și, pentru prima oară, există și 3 locuri la acest ciclu de studiu Bologna și pentru românii de pretutindeni.

„Față de aceste cifre avem o creștere cu 10% a capacității de școlarizare pentru anumite programe, în virtutea solicitării mari venite din partea studenților străini pentru universitatea noastră. În ultimii cinci ani, am înregistrat o creștere a numărului de studenți la taxă cu 45%, fiind o creștere importantă pentru o universitate care nu are o tradiție importantă pentru studenți la taxă. De asemenea, tot în aceeași perioadă, a crescut de până la trei ori numărul studenților din Republica Moldova și, implicit, a candidaților - este o creștere spectaculoasă din acest punct de vedere”, a precizat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval.

În ceea ce privește admiterea de anul acesta, rectorul a subliniat faptul că se menține sistemul implementat în premieră națională la TUIASI - o platformă unică de admitere, la care studenții pot veni cu un singur dosar și să plătească o singură taxă de înscriere, dar să aleagă în același timp oricâte specializări doresc de la cele 11 facultăți ale TUIASI. Singurul caz în care un student va trebui să depună de două ori un dosar este cel în care se înscrie atât la Facultatea de Automatică și Calculatoare, cât și la Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino”, fiindcă ambele departajează candidații și printr-o probă scrisă, nu doar în urma mediei și a notelor obținute la bacalaureat.

„Deosebirea principală care apare în acest an este aceea că am dorit să acordăm șansa și celor cu medii mai mici care doresc o facultate anume. Vom încheia față de anii trecuți înscrierea pe 25 iulie, cam cu o săptămână mai devreme, iar în ultima săptămână (25 iulie - 2 august) candidații vor putea să opteze pentru o facultate, dacă au reușit să intre la mai multe, și să își aducă actele în original. Practic, această perioadă este dedicată confirmării locului, aducerea actelor în original, iar sistemul va afișa poziția candidaților pentru a vedea în timp real la ce domeniu au fost selectați, iar pe 2 august fiecare candidat va putea să își cunoască situația finală”, a completat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval.

Anul acesta a existat un interes foarte mare al studenților străini față de oferta didactică a facultăților Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași. În contextul în care, în momentul de față, la Politehnica ieșeană studiază peste 800 de studenți din țări care nu sunt membre ale Uniunii Europene, exceptând Republica Moldova, la admiterea de anul acesta, care se va încheia pe 15 august, există deja peste 400 de candidaturi.

„Anul acesta, candidaturile au venit mai mult în zona Africa și Asia de Sud-Est. Solicitarea de a deveni studenți ai universității noastre de acești tineri reprezintă, credem noi, rezultatul demersurilor continue de internaționalizare și în special de prezență activă în cadrul târgurilor de prezentare a universităților. Sunt aproape 2 ani în care prezența fizică a fost imposibilă, dar noi am participat în continuare la târguri în format virtual și vedem că până astăzi avem aproape 400 de candidați din afara Europei, în special la programele de licență, iar înscrierile continuă până pe 15 august”, a declarat prof. univ. dr. ing. Irina Lungu, prorector responsabil cu activitatea de internaționalizare.

Aceasta a precizat că, având în vedere situația, universitatea a solicitat creșterea cu 10% a capacității de școlarizare la două dintre facultățile care au programe de licență cu predare în limbă engleză. Iar în perioada următoare a fost luată legătura cu Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior pentru a crește această capacitate și mai mult.

Vrem să creștem această capacitate pentru că, iată, este nevoie. În sensul demersurilor pe care le facem, suntem din ce în ce mai aproape de studenții care urmează să vină. Am creat un hub de internaționalizare în care comunicarea, dar și lucrul în echipe la proiectele universității sau alte unei facultăți să se poată facă în condiții cât mai prielnice, inclusiv în perioada în care distanțarea fizică rămâne la ordinea zilei”, a explicat prof. univ. dr. Irina Lungu.

Aceasta a precizat faptul că și la programele de master se așteaptă înscrierea unui număr mai ridicat de studenți străini către finalul lunii iulie, începutul lunii august, și a subliniat faptul că prioritatea universității în următoarea perioadă este de a dezvolta mai multe programe cu predare într-o limbă străină.

Rectorul TUIASI, prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, a precizat faptul că din toamnă, dacă starea de alertă nu va mai fi în vigoare, se va începe anul universitar cu prezența integrală a studenților la ore și în campusul studențesc. În aceste condiții, conf. univ. dr. ing. Lidia Gaiginschi, prorector responsabil de relația cu studenții, a prezentat măsurile pe care le va lua universitatea până la finalul anului pentru a-i primi pe aceștia, fiind planificate investiții de aproape 4 milioane de lei în Campusul „Tudor Vladimirescu”.

„Campusul nostru este unul dintre cele mai mari din țară, se întinde pe 14 hectare, avem 21 de cămine cu o capacitatea de peste 8.000 de locuri, iar în fiecare an încercăm să modernizăm atât spațiile de cazare, căminele, cât și să reamenajăm spațiile verzi pentru studenți”, a explicat conf. univ. dr. ing. Lidia Gaiginschi.

Prorectorul a scos în evidență și proiectul universității de a reabilita patru spații pentru a crea săli de lectură moderne în Campusul „Tudor Vladimirescu”, în urma unui concurs de soluții adresat chiar studenților TUIASI, care are premii de 5.000 de lei.

„Ne bazăm pe sprijinul și ideile studenților. Vrem să amenajăm în căminele în care nu existau până acum săli de lectură modernizate, este vorba de săli de co-working cu sisteme de videoconferință, realizate cu sprijinul studenților noștri. Am organizat în acest sens un concurs de soluții cu premii de 5.000 de lei, iar studenții au fost bucuroși și participă cu toată seriozitatea”, a mai precizat conf. univ. dr. ing. Lidia Gaiginschi.

La nivelul obiectivelor de investiții, prorectorul a enumerat reabilitarea băilor și a grupurilor sanitare dintr-un cămin, efectuarea unor lucrări de reparații la subsolurile din șase cămine, cât și schimbarea integrală a ușilor la două dintre căminele mari. Toate acestea vor fi realizate până la 1 octombrie și vor reprezenta o investiție de circa 2 milioane de lei.

Diferența de 2 milioane de lei din investițiile de 4 milioane universitatea le va realiza până la 31 decembrie, aici fiind inclusă și renovarea celor patru săli de lectură, dar și înființarea a patru spălătorii profesioniste menite exclusiv pentru studenți (care va duce numărul celor existente în campus la 15), dar și amenajarea unei platforme subterane pentru colectarea deșeurilor menajere și modernizarea și reparația sistemului de climatizare de la cantină.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Două adolescente au făcut sex cu 10 ciobani, apoi au cerut ajutor prin 112
21/11/2024 19:52

      Politistii Sectiei 4 Politie Rurală Podu Turcului, sub coordonarea Parchetului de pe langă Judecătoria Podu Turcului, au documentat activitatea infractională a 10 bărbati, cu vars ...

Au început înscrierile la Concursul Cangurașul matematician
21/11/2024 10:48

Asociatia Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării in Educatie (IDEE) are plăcerea de a anunta deschiderea inscrierilor pentru cea de-a XX-a editie a Concursului Cangurasul matematician. Destinat elevilor cla ...

În Republica Moldova, elevii nu vor mai putea utiliza telefoanele mobile în timpul lecțiilor
20/11/2024 15:36

În Republica Moldova, elevii nu vor mai putea utiliza telefoanele mobile in timpul lectiilor. Restrictia va fi aplicată după ce Guvernul a aprobat miercuri un proiect de lege ce prevede modificări la C ...

Elevii și studenții români care învață peste hotare  vor beneficia de asigurare medicală gratuită atunci când vor reveni acasă
17/11/2024 15:45

Toţi tinerii romani care studiază in străinătate vor beneficia de asigurare medicală gratuită atunci cand revin acasă, potrivit unui proiect de lege trimis la promulgare după votul din Parlament. Docum ...

Cardurile pentru tichetele de 500 de lei acordate preşcolarilor şi elevilor dezavantajaţi vor începe să fie încărcate luni. La ce pot fi folosite acestea
16/11/2024 18:53

 Cardurile pentru tichetele sociale in valoare de 500 de lei acordate preşcolarilor şi elevilor dezavantajaţi vor incepe să fie incărcate luni, anunţă Ministerul Proiectelor Europene. Tichetele pot ...

211 de inginerie la Iași: istoria Universității Tehnice și iubirea pentru lectură, temele centrale ale ceremoniei de deschidere a „Zilelor TUIASI 2024”
15/11/2024 11:29

  Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iasi (TUIASI) a sărbătorit miercuri, 13 noiembrie 2024, 211 ani de la momentul in care invătatul Gheorghe Asachi a organizat, la Iasi, primele ...

Academia Română, mai bogată cu  24 milioane de lei
14/11/2024 19:15

Guvernul a suplimentat, joi, bugetul Academiei Romane cu 23,899 milioane lei, credite bugetare, din fondul de rezervă bugetară a Guvernului pe anul 2024, pentru proiectele gestionate de instituţie in domeniu ...

Când va avea loc simularea examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat
13/11/2024 13:25

 Simularea examenelor de Evaluare Natională si Bacalaureat, sesiunea 2025, organizată de Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Iasi, se va desfăsura in perioada 11-13 decembrie 2024. La această simulare ...

Decizie CCR: Elevii de la școlile private au dreptul la burse de performanță plătite de Ministerul Educației
08/11/2024 18:52

 Curtea Consitutională a decis, joi, că legea care prevede că pot beneficia de bursă de performanţă doar elevii inscrişi la scolile de stat este neconstitutională. Ministerul Educatiei a anuntat c ...

Uniforma, prevăzută în regulament, dar nu pentru toți elevii
01/11/2024 14:32

  Prin comparatie, in Iasi, multe scoli au incercat să introducă uniforme obligatorii, insă aplicarea acestor reguli variază de la o scoală la alta. În orice caz, regulamentul nu este la fe ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei