Senatul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi“ (TUIASI) a stabilit modul în care se va realiza admiterea anul acesta

iasi  Palatul-Culturii-Iasi-1024x1024

Dimensiune font:

| 31-01-2021 15:04

Senatul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi“ (TUIASI) a stabilit modul în care se va realiza admiterea anul acesta, aducându-se o serie de optimizări faţă de anii precedenţi. Una dintre cele mai importante schimbări este legată de modul în care vor fi distribuiţi studenţii pe facultăţi.



Practic, sistemul implementat încă din 2017, cel prin care studenţii se pot înscrie la toate facultăţile şi specializările cu un singur dosar şi o singură taxă va fi optimizat în aşa fel încât să conteze şi ordinea în care sunt specificate opţiunile, după mo­delul admiterii la liceu. Decizia a fost luată de conducerea Politehnicii ieşene în urma feedback-ului de la cadrele didactice şi de la foştii candidaţi la admitere, actuali studenţi.

„Experienţa perioadei trecute din 2017, an în care am implementat noul sistem de admitere la ciclul de studii de licenţă, ne-a determinat să încercăm optimizarea acestui proces. Prin ceea ce am stabilit pentru admiterea din acest an, practic acordăm prioritate mediei de admitere însă, în acelaşi timp, şi opţiunii, în principal primei opţiuni a candidaţilor. Aceste două criterii, care este firesc să fie prioritare în aceeaşi măsură, vor putea fi combinate în favoarea candidaţilor în cele două perioade de confirmare de la sfârşitul sesiunii de admitere din vară“, a declarat prof.dr.ing. Dan Caşcaval, rectorul TUIASI.

În ceea ce priveşte perioada de admitere, anul acesta se va desfăşura în perioada 12 iulie - 2 august, în timp ce sesiunea de toamnă va fi desfăşurată în perioada 6 - 24 septembrie. Şi în acest an, procesul de admitere se va desfăşura integral online, pe platforma dezvoltată de universitate, actele urmând a fi trimise la final în original către facultate de către studenţi. Pentru cei care nu au acces la o conexiune stabilă de internet vor exista centre pentru înscriere la faţa locului.

Se reiau probele scrise la AC şi la Arhitectură

Senatul TUIASI a stabilit ca în acest an să se reia probele scrise la Facultatea de Automatică şi Calculatoare şi Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino“, forma acestora urmând a fi stabilită în perioada următoare. Probele scrise la aceste două facultăţi au fost anulate la admiterea trecută din cauza pandemiei de Covid-19. La celelalte facultăţi, admiterea se face pe baza mediei de bacalaureat sau în combinaţie cu media de la o disciplină a aceluiaşi examen, cum ar fi matematica la Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei. În cazul candidaţilor de la AC şi de la Arhitectură care doresc să se înscrie şi să susţină ambele examene de admitere vor trebui să depună două dosare, aceasta fiind singura excepţie de la regula „un singur dosar şi o singură taxă“. Totodată, fiecare dintre aceste dosare poate să includă opţiuni de la celelalte nouă facultăţi ale TUIASI.

Alte schimbări importante

La fel ca în anii trecuţi, coordonarea admiterii se va face centralizat, la nivelul universităţii, însă spre deosebire de anii anteriori, fişele de înscriere vor fi specifice fiecărei facultăţi, prin menţionarea domeniilor de licenţă din facultatea respectivă. Acest lucru este motivat de faptul că, atunci când candidatul va depune un singur dosar să poate depune şi mai multe fişe, iar fiecare facultate aleasă de către acesta va fi condiderată ca fiind „prima opţiune“ şi să fie încadrat în urma rezultatelor sale academice. Rezultatele preliminare la studiile de licenţă vor fi afişate cu o săptămână mai devreme faţă de alţi ani, pe 24 iulie, iar în intervalul 24 iulie - 1 august va fi perioada de confirmări şi de aducere a dosarelor cu actele în original. Totodată, viitorii studenţi vor afla zilnic situaţia înscrierilor, în timp real.

Ce va fi nou din vară la admiterea pentru master?

„Admiterea din vară se va finaliza pe 2 august, nu în septembrie ca în anii trecuţi. Astfel, odată cu afişarea listei finale, candidaţii la studiile de licenţă declaraţi admişi vor avea certitudinea ocupării acelui loc, fără ca altceva, cu excepţia dorinţei lor, să poată schimba această situaţie. La studiile de master, admiterea se va gestiona de către facultăţi. Ca şi anul trecut, înscrierea la studiile doctorale se va desfăşura în două sesiuni, de vară şi de toamnă“, a precizat rectorul TUIASI, adăugând faptul că, spre deosebire de anul trecut, perioada de înscriere la doctorat va avea loc după finalizarea examenelor de disertaţie.

Perioada de înscriere la programele de master este 5 - 15 iulie, iar în toamnă 1 - 24 septembrie, iar la doctorat 12 iulie - 2 august şi 6 - 25 septembrie. 

 

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Două adolescente au făcut sex cu 10 ciobani, apoi au cerut ajutor prin 112
21/11/2024 19:52

      Politistii Sectiei 4 Politie Rurală Podu Turcului, sub coordonarea Parchetului de pe langă Judecătoria Podu Turcului, au documentat activitatea infractională a 10 bărbati, cu vars ...

Au început înscrierile la Concursul Cangurașul matematician
21/11/2024 10:48

Asociatia Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării in Educatie (IDEE) are plăcerea de a anunta deschiderea inscrierilor pentru cea de-a XX-a editie a Concursului Cangurasul matematician. Destinat elevilor cla ...

În Republica Moldova, elevii nu vor mai putea utiliza telefoanele mobile în timpul lecțiilor
20/11/2024 15:36

În Republica Moldova, elevii nu vor mai putea utiliza telefoanele mobile in timpul lectiilor. Restrictia va fi aplicată după ce Guvernul a aprobat miercuri un proiect de lege ce prevede modificări la C ...

Elevii și studenții români care învață peste hotare  vor beneficia de asigurare medicală gratuită atunci când vor reveni acasă
17/11/2024 15:45

Toţi tinerii romani care studiază in străinătate vor beneficia de asigurare medicală gratuită atunci cand revin acasă, potrivit unui proiect de lege trimis la promulgare după votul din Parlament. Docum ...

Cardurile pentru tichetele de 500 de lei acordate preşcolarilor şi elevilor dezavantajaţi vor începe să fie încărcate luni. La ce pot fi folosite acestea
16/11/2024 18:53

 Cardurile pentru tichetele sociale in valoare de 500 de lei acordate preşcolarilor şi elevilor dezavantajaţi vor incepe să fie incărcate luni, anunţă Ministerul Proiectelor Europene. Tichetele pot ...

211 de inginerie la Iași: istoria Universității Tehnice și iubirea pentru lectură, temele centrale ale ceremoniei de deschidere a „Zilelor TUIASI 2024”
15/11/2024 11:29

  Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iasi (TUIASI) a sărbătorit miercuri, 13 noiembrie 2024, 211 ani de la momentul in care invătatul Gheorghe Asachi a organizat, la Iasi, primele ...

Academia Română, mai bogată cu  24 milioane de lei
14/11/2024 19:15

Guvernul a suplimentat, joi, bugetul Academiei Romane cu 23,899 milioane lei, credite bugetare, din fondul de rezervă bugetară a Guvernului pe anul 2024, pentru proiectele gestionate de instituţie in domeniu ...

Când va avea loc simularea examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat
13/11/2024 13:25

 Simularea examenelor de Evaluare Natională si Bacalaureat, sesiunea 2025, organizată de Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Iasi, se va desfăsura in perioada 11-13 decembrie 2024. La această simulare ...

Decizie CCR: Elevii de la școlile private au dreptul la burse de performanță plătite de Ministerul Educației
08/11/2024 18:52

 Curtea Consitutională a decis, joi, că legea care prevede că pot beneficia de bursă de performanţă doar elevii inscrişi la scolile de stat este neconstitutională. Ministerul Educatiei a anuntat c ...

Uniforma, prevăzută în regulament, dar nu pentru toți elevii
01/11/2024 14:32

  Prin comparatie, in Iasi, multe scoli au incercat să introducă uniforme obligatorii, insă aplicarea acestor reguli variază de la o scoală la alta. În orice caz, regulamentul nu este la fe ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei