Top 14 Tendințe de Marketing Digital Pentru 2023
Dimensiune font:
Marketingul digital este un domeniu într-o continuă schimbare - tehnicile care funcționau în 2020 este posibil să nu mai funcționeze în 2023. Fie că ești un antreprenor care se ocupă singur de promovarea în mediul digital a firmei, fie că ești în căutarea unei agenții de marketing care să preia această sarcină, trebuie să știi care sunt tendințele din domeniu - pentru a le aplica pe cont propriu sau pentru a putea observa dacă agenția cu care alegi să colaborezi le aplică. De la algoritmul BERT, până la conținutul generat cu ajutorul inteligenței artificiale, în 2023 te poți aștepta ca AI-ul să fie din ce în ce mai prezent în marketingul digital. Deși încă nu se poate afirma cu tărie că va înlocui input-ul uman, pot fi observate mai multe domenii care au posibilitatea să profite de inteligența artificială și tot ce aduce aceasta! Ne așteptăm ca pe parcursul anului tool-urile care folosesc AI să evolueze și să devină tot mai performante. Dacă în anii trecuți era suficient să găsești o persoană „cu mulți followers” și să o plătești să vorbească despre produsele sau serviciile tale într-un story sau într-o postare, în 2023 lucrurile devin mai complexe. De la micro-influenceri, la găsirea unei persoane potrivite cu nișa în care activezi, o persoană care știe cum să creeze engagement și care are cu adevărat încrederea urmăritorilor săi, marketingul cu ajutorul influencerilor poate fi tricky dacă nu alegi persoanele potrivite. Acest concept presupune personalizarea comunicării pe care o ai cu publicul tău țintă pentru a crește șansele unei achiziții. Tot aici poate fi menționat și marketingul conversațional (conversational marketing) care presupune monitorizarea discuțiilor din mediul online legate de nișa în care activezi sau discuțiile care au legătură cu produsele sau serviciile tale și oferirea unor soluții pentru problemele cu care persoanele care au aceste discuții se confruntă. Este esențial, totuși, ca aceste forme de marketing să nu devină agresive sau tip spammy pentru că nu vor mai reuși să își îndeplinească astfel scopul. De la Tik Tok la celebrele reels de pe Instagram și Facebook, conținutul video scurt reușește să crească în popularitate și să se mențină în trend și în 2023. De la clipurile scurte de câteva secunde, până la cele lungi de un minut, succesul este aproape garantat dacă se aplică câteva strategii simple. De asemenea, acest tip de promovare este potrivit atât pentru a oferi sfaturi, cât și idei sau a discuta despre diverse subiecte care au legătură cu afacerea ta. Nu tde sfii din a posta cât mai des, dar asigură-te că păstrezi și calitatea clipurilor! În 2023 nu este suficient să fii prezent doar pe Facebook sau doar pe LinkedIn. Afacerea ta ar trebui să aibă un cont pe mai multe canale de social media, dacă nu chiar pe toate. De asemenea, nu ignora YouTube-ul dacă îți poți permite să realizezi videoclipuri ceva mai lungi despre un anumit subiect legat de produsele sau serviciile oferite. Dacă vei avea conturi pe mai multe platforme de social media, îți va fi mai ușor să ajungi la un număr mai mare de persoane, dar și să pui în practică diverse tactici de marketing!
Numărul persoanelor care au un cont de LinkedIn este din ce în ce mai mare și specialiștii se așteaptă să crească în 2023. Astfel, reprezintă o platformă de pe care afacerea ta nu trebuie să lipsească! Poți implementa diverse strategii de marketing aici sau poți folosi platforma pentru a-ți face mai cunoscută afacerea în rândul altor persoane care activează în aceeași nișă! De la LinkedIn la SEO.. cam așa arată tendințele din digital marketing pentru 2023. SEO este o parte a acestui domeniu pe care, dacă ai ignorat-o până acum, anul acesta ar trebui să se schimbe acest lucru. Dacă vei investi timp în SEO (nu este foarte costisitor, în funcție de ceea ce îți dorești să obții), vei observa că îți vei atinge mai ușor targeturile de marketing setate pentru 2023. În 2023 ar trebui să încerci să oferi fiecărui client cu care interacționezi o experiență fără cusur. Deși mereu vor exista persoane care nu vor fi deplin mulțumite de produsele sau serviciile tale, dacă îți vei da interesul în a oferi o experiență pozitivă, vei observa că recenziile pozitive vor contribui la creșterea nivelului de încredere pe care potențialii clienți o au în afacerea ta. Monitorizează recenziile primite și, acolo unde este cazul, nu ezita să ceri informații suplimentare legate de nemulțumirile apărute. Respectarea principiilor de etică ar trebui să fie un pilon al funcționării afacerii tale, iar aceste principii ar trebui să fie aplicate și când vine vorba de promovarea digitală. Utilizatorii sunt tot mai atenți la aceste aspecte și nu vor ezita în a semnala și celorlalți situațiile în care afacerea ta încalcă diverse principii etice. Așadar, pentru a nu avea de suferit în 2023 din cauza unor aspecte care pot fi cu ușurință evitate, asigură-te că ai un comportament etic în tot ceea ce privește businessul tău! România începe să se alinieze cu țările vestice în ceea ce privește dorințele publicului de a vedea un comportament de inclusivitate în materialele media care îi sunt oferite - de la reclame, la videoclipuri muzicale sau clipuri pe Tik Tok. Astfel, în 2023 poți gândi o strategie prin care să realizezi materiale de marketing inclusive, lucru care te poate ajuta să diversifici puțin modalitatea de promovare și să îi aduci un aer ceva mai fresh! Am menționat anterior că este necesar ca brandul tău să fie prezent pe mai multe rețele de socializare. Ei bine, pe aceste platforme, postările și felul în care interacționezi cu vizitatorii paginilor trebuie să fie unul autentic, fără mesaje care să urmeze un tipar robotic, fără răspunsuri lipsite de originalitate sau care să pară automatizate. Comunicarea trebuie să fie cât mai autentică și să reușească să surprindă personalitatea brandului tău - fie că aceasta este jucăușă și friendly sau formală și serioasă. În 2023 utilizatorii își doresc ceva mai mult efort din partea brandurilor pentru a le oferi atenția lor. Dacă de la o simplă reclamă statică promovată pe Facebook nu vei obține foarte multe, de la un filtru creat pentru Instagram care le permite utilizatorilor să testeze cum ar arăta cu noile tale nuanțe de ruj, de exemplu, vei obține nu doar un engagement mai mare, ci și mai multe posibile vânzări. Dacă încă nu ai făcut tranziția către GA4, nu mai sta pe gânduri. Profită de toate insight-urile pe care ți le oferă și ia cele mai bune decizii de business în 2023! Totuși, dacă nu te descurci cu această tehnologie, nu te gândi că nu poți profita de ea. Apelează la serviciile unei agenții de digital marketing și oferă-le specialiștilor de acolo ocazia de te ajuta! Spre exemplu, cei de la agenția Limitless.ro te pot ajuta atât cu tot ceea ce ține de GA4, cât și de reclamele plătite pe platforme precum Facebook sau Tik Tok. Generația Z are din ce în ce mai multă putere de cumpărare - astfel, este de la sine înțeles că trebuie să înțelegi care este comportamentul de consum al acestei generații și care sunt mesajele de marketing care pot convinge membrii acestui grup să achiziționeze produsele sau serviciile pe care le pui pe piață.
Anul 2023 poate fi anul în care îți atingi (sau chiar depășești!) obiectivele de marketing pe care le-ai stabilit. Ține cont de tendințele pe care ți le-am prezentat și aplică-le strategiei tale de promovare. Nu uita să monitorizezi rezultatele obținute și să testezi diverse tehnici pentru a observa ce funcționează cel mai bine pentru tine! Sursa foto: Unsplash.comIată TOP 14 tendințe în digital marketing pentru 2023:
#1. Inteligența artificială (AI)
#2. Noul val de influencer marketing
#3. Marketing personalizat
#4. Conținut video scurt
#5. Marketing pe mai multe canale de social media
#6. LinkedIn
#7. SEO
#8. Experiența clientului
#9. Etica în marketingul digital
#10. Marketing inclusiv
#11. Conținut de marcă autentic, umanizat
#12. Marketingul produselor AV
#13. Google Analytics 4
#14. Generația Z
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau