Un profesor acuzat de agresiuni sexuale a fost suspendat de la catedră

Dimensiune font:

| 18-09-2023 12:51

Profesorul de desen care ar fi fost primit la ore la o şcoală şi la un liceu, deşi figura în Registrul naţional automatizat al persoanelor condamnate pentru infracţiuni sexuale cu minori, a fost suspendat de la catedră, iar Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Buzău solicită lămuriri din partea conducerilor celor două unităţi care l-au angajat, faţă de care şi poliţiştii fac acum cercetări.

Decizia suspendării acestuia a fost luată de comun acord între IŞJ Buzău şi conducerile şcolii şi liceului în care cadrul didactic funcţiona.

"De astăzi profesorul respectiv nu mai intră la catedră, este o măsură pe care am luat-o vineri seară, la ora 20.00 împreună cu conducerile celor două unităţi de învăţământ, urmează ca astăzi să analizăm situaţia şi să luăm măsuri în consecinţă", a declarat, pentru AGERPRES, inspectorul general şcolar al IŞJ Buzău, Daniela Palcău.

Totodată, cele două instituţii de învăţământ vor trebui să explice cum a fost posibil ca profesorul de desen să fie primit la ore deşi figura în registrul persoanelor care au comis infracţiuni sexuale.

"Nu aveam de unde să ştiu pentru că cele aproximativ 7.000 de cadre didactice angajate în învăţământul buzoian sunt angajaţii unităţilor de învăţământ care la începutul fiecărui an şcolar solicită din partea Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Buzău un certificat de integritate comportamentală. Dacă există înscrisuri acolo, unităţile de învăţământ iau măsurile care se impun. Nu avem noi cunoştinţă, în sistem sunt 7.000 de persoane şi 62.000 de elevi. Conducerile ar fi trebuit să ştie, de aceea am spus că o să luăm măsuri în consecinţă. Astăzi vom face adrese oficiale să vedem ce s-a făcut şi care este situaţia", a mai precizat Daniela Palcău.

Conducerile a două instituţii de învăţământ din municipiul Buzău, o şcoală gimnazială şi un liceu, sunt cercetate de poliţişti pentru că i-ar fi permis unui cadru didactic, contrar legii, să profeseze deşi figura în Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale şi fusese condamnat recent, cu suspendare, şi pentru trafic de droguri, potrivit unor surse.

Potrivit Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Buzău, conducerile celor două unităţi şcolare sunt cercetate sub aspectul săvârşirii infracţiunii de abuz în serviciu.

"În data de 14 septembrie a.c., poliţiştii din cadrul Biroului Siguranţă Şcolară, urmare activităţilor specifice desfăşurate în contextul începerii anului şcolar, s-au sesizat din oficiu, faţă de conducerea a două unităţi de învăţământ din municipiul Buzău, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de abuz în serviciu. Din cercetările efectuate s-a stabilit faptul că unităţile de învăţământ nu au desfăşurat corespunzător activităţile şi verificările specifice impuse de Legea 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, cu privire la un bărbat în vârstă de 40 de ani, din Buzău, cadru didactic în ambele şcoli", a transmis vineri IPJ Buzău.

Totodată, sunt efectuate cercetări vizavi de faptul că persoana în cauză ar fi fost lăsată să profeseze în ciuda faptului că recent a fost condamnată şi pentru trafic de droguri.

"Mai mult, în urma investigaţiilor, cu privire la aceeaşi persoană, au fost constatate aspecte ce ar putea fi incidente Legii învăţământului preuniversitar 198/2023. Poliţiştii continuă cercetările, sub coordonarea Parchetului, pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu, în vederea stabilirii cu exactitate a situaţiei de fapt şi luării măsurilor legale ce se impun. Totodată, poliţiştii au semnalat cazul instituţiei coordonatoare a unităţilor de învăţământ, pentru demararea activităţilor specifice, conform competenţelor", se mai menţiona în informarea IPJ Buzău.  

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:23

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
 Bijuterii atemporale – Modele clasice care nu se demodează niciodată
28/04/2025 16:52

Bijuterii atemporale – Modele clasice care nu se demodează niciodată Într-o lume in care moda se reinventează constant, unele elemente de stil reusesc să rămană neatinse de trecerea timpului. ...

Top 5 echipamente esențiale pentru succesul unui magazin de retail
28/04/2025 11:58

Top 5 echipamente esentiale pentru succesul unui magazin de retail   Într-un magazin de retail, eficienta operatională si satisfactia clientilor sunt esentiale pentru a obtine succesul pe term ...

 Bijuterii atemporale – Modele clasice care nu se demodează niciodată
28/04/2025 10:15

 Bijuterii atemporale – Modele clasice care nu se demodează niciodată Într-o lume in care moda se reinventează constant, unele elemente de stil reusesc să rămană neatinse de trecerea tim ...

Hipnoza, călătoria către sine și puterea vindecării profunde
28/04/2025 09:53

Adesea invăluită in mister, hipnoza incepe să fie tot mai mult recunoscută drept o poartă autentică spre vindecare emotională si transformare personală. Oana Herra, psihoterapeut si hipnoterapeut, expli ...

La 88 de ani, Marina Voica exclude să trăiască într-un azil din România:
28/04/2025 06:01

Cu toate că are 88 de ani si locuieste singură, Marina Voica exclude să-si petreacă ultimii ani din viată la azil, in urma experientelor trăite de alti seniori in majoritatea institutiilor din Romania. Re ...

Ce cumpără nașa pentru mireasă și nașul pentru mire. Cheltuielile pe care nu le-ai pus pe listă
28/04/2025 05:59

Nasii de cununie sunt mai mult decat invitati de onoare la o nuntă. In cultura traditională romanească, ei sunt considerati părintii spirituali ai mirilor si au un rol esential atat in desfăsurarea cununie ...

Se apropie sezonul piscinelor. Clorul folosit la tratarea apei, periculos pentru animale
27/04/2025 20:05

 Zilele devin mai lungi, temperaturile cresc si asta inseamnă că este si perioada perfectă pentru piscină. Totusi, este si momentul in care trebuie să fim foarte atenti la siguranta animalel ...

Ritualuri de frumusețe pentru o piele tânără: pași mici, efecte mari
26/04/2025 08:14

Într-o lume agitată, pielea noastră rămane martorul tăcut al fiecărei emotii, al fiecărei nopti nedormite si al fiecărei alegeri de zi cu zi. Frumusetea unei pieli tinere nu tine doar de varstă, c ...

De ce nu este recomandat dormitul pe burtă?
25/04/2025 14:20

De ce nu este recomandat dormitul pe burtă?   Somnul este un ritual al fiecăruia dintre noi, o activitate care influentează starea noastră de bine, productivitatea si sănătatea generală. Doar c ...

Cele mai comune probleme la centralele termice și soluții pentru remedierea lor
24/04/2025 11:39

Cele mai comune probleme la centralele termice si solutii pentru remedierea lor O centrală termică functionează aproape non-stop in sezonul rece, asa că e normal să apară mici probleme sau erori pe par ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei