2024, anul pasajelor!

Dimensiune font:

| 23-11-2023 23:59

Încă din 2008, edilii au gândit o soluţie relativ simplă pentru descongestionarea traficului din oraş: direcţionarea acestuia în subteran. Din varii motive, acestera nu au mai fost realizate, însă odată cu accentuarea problemelor de trafic, lucru confirmat de ceea ce se întâmplă în Bucium,  este clar că amânarea realizării lor ar fi riscantă. Prin urmare, începând de anul viitor, am putea asista la primele cupe de execavator date fie pe Anastasie Panu, Rond Agronomie, intersecţia de la la Cotnari sau în Podu Roş

În următorii ani, nu mai puţin de patru pasaje ar putea fi realizate în diferite zone din oraş, uşurând  viaţa şoferilor, sufocaţi zilnic de traficul infernal. Primul care ar putea fi realizat este cel subteran dintre strada Anastasie Panu și strada Palat. Singura problemă o constituie vestigiile istorice care, la fel ca şi în cazul esplanadei Teatrului Naţional, ar putea da peste cap planurile municipalităţii. „Pasajul de pe Anastasie Panu nu l-am abandonat, dar e într-o altă abordare. Am putea avea probleme cu descărcarea arhelogică. Am aşteptat descărcarea arheologică de la Palas Campus de pe legătura pe care cei de la Iulius o vor inaugura inaugura zilele viitoare”, a spus primarul Mihai Chirica. Planul municipalității vizează crearea unui aliniament continuu de promenadă dinspre strada Lăpuşeanu, prin Piaţa Unirii, urmând bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt, traversând strada Anastasie Panu şi având ca punct final Piaţa Palatului Culturii sau chiar Ansamblul Palas. „Vom avea cel mai lung pietonal din ţară”, a spus primarul Mihai Chirica. Pentru aceasta se propune anularea intersecţiei semaforizate, inclusiv trecerea pentru pietoni de pe strada Anastasie Panu, la nivelul bulevardului Ştefan cel Mare şi Sfânt, şi mutarea traficului auto în subteran. De asemenea, se propune şi anularea căii duble de rulare a tramvaielor pe direcţia strada Anastasie Panu – strada Palat, între obiectivele de interes istoric şi turistic Casa Dosoftei şi Biserica Sf. Nicolae Domnesc, şi plasarea acesteia în subteran pe acelaşi aliniament cu benzile dedicate traficului auto, în cadrul aceluiaşi pasaj subteran.

Se modifică circulaţia în Rond Copou

Al doilea pasaj a căror lucrări ar putea începe anul viitor este cel din zona Rondului Agronomie, apariţia lui fiind determinată de dezvoltarea zonei rezidenţiale Breazu – Rediu. În acest caz se propune realizarea unui trafic auto continuu de tranzit între aleea Mihail Sadoveanu și bulevardul Carol I printr-o subtraversare a Rondului Agronomie. „Şi Copoul are parte de o altă proiectare. Suntem de punctul de finaliza proiectarea pentru cea de-a treia bandă pe Aleea Sadoveanu, proiectantul ne-o va da până la finele anului. Ne gândim din ce ce în ce mai mult la pasajul din faţa Universităţii Ştiinţele Vieţii, cu traficul auto dus în subteran şi cu ciculaţia pietonală deasupra”, a mai spus primarul Iaşului.  

„Pasajul din Podu Roş este bun aşa cum l-am gândit noi”

Evident, unul dintre proiectele cu impact major în fluidizarea traficului auto în oraș pentru care municipalitatea ieșeană a solicitat finanțare prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) a fost „Fluidizarea traficului din intersecția Podu Roș cu Splai Bahlui Mal Drept și Bulevardul prof. dr. Dimitrie Mangeron prin două pasaje supraterane (iniţial subterane) unidirecționale cu o singură bandă”. Proiectul a avut parte de o opoziţie puternică din partea societăţii civile, dar chiar şi aşa, se va realiza.

„Pasajul din Podu Roş este bun aşa cum l-am gândit noi, în ciuda opozanţilor, cu nişte ronduri suspendate pentru întoarcere pentru transportul public”, a mai spus-edilul-şef.  

Pasaj la Cotnari

Ultimul tunel ar urma să fie realizat pe Bulevardul Socola. Pasajul ar urma să fie realizat pe sub intersecţia de la Cotnari. Astfel, maşinile ar putea evita intersecţia pe direcţia Podu Roş - Bucium, iar tramvaiele şi autoturismele vor putea circula suprateran pe direcţia Nicolae Iorga - bulevardul Primăverii. „Pasajul Cotnari este şi dimensionat şi a trecut deja prin comisia de circulaţie. Vine în prelungirea Bulevardului Socola, de o parte şi alta a liniei de tramvai. Un pasaj de două benzi, câte una pe sens, pe axul bulevardului, astfel încât cei care vor să vină dinspre Bucium spre Pd. Roş vin pe dedesubt, nu mai trebuie să stea la semafor. Celalalte benzi rămân pentru viraje. stânga şi dreapta. Cei dinspre Bucium ies prin pasaj pe Socola şi îşi continuă drumul spre Pd Roş”, spun urbaniştii Primăriei.

Două săptămâni până la funcţionarea benzilor reversibile în Bucium

Revenind la zona Bucium, ca element de noutate ar fi faptul că, în următoarele două săptămâni, benzile reversibile urmează să devină funcţionale. „Am dat comandă pentru instalarea seemafoarelor specifice pentru benzile reversibile şi sper ca în două săptămâni de zile să le vedem puse în funcţiune. Sigur, ele vin la pachet cu remodelarea intersecţiei Bazei 3, unde va fi un sens giratioriu care traversează platbanda verde şi care va ajuta la o defluire mai rapidă”, mai spune Mihai Chirica. Planul fluidizării traficului auto mai implică trei traversările peste calea ferată. Cea de pe strada Rampei va fi doar pietonală, aşa cum este cea din Frumoasa, plus alte două auto, una în dreptul fostei fabrici de mobilă şi cealaltă în zona Tepro, la fost staţie de zincare. Lucian STATE

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Arta de a trăi fără măști și fără războaie
02/04/2025 21:42

Sunt oameni care nu vor să audă de „acceptare”. Li se pare un cuvant moale, de slabi, de resemnati. „Cum adică să accept? Asta inseamnă să cedez, să pierd.” Dar acceptarea nu e ni ...

Primăria Iași oferă un ajutor lunar de 1.000 de lei pentru consilierea şi terapiile copiilor cu autism
02/04/2025 19:27

Directoarea Direcţiei de Asistenţă Socială (DAS) din cadrul Primăriei Iaşi, Luminiţa Munteanu, a declarat, miercuri, că instituţia sa vizează integrarea a cat mai mulţi copii cu tulburări din spectr ...

„Nu e o tragedie, e o renaștere”
02/04/2025 18:36

Cand a aflat că fiica ei are sindrom Down, Mioara Iordachi a primit două maini de ajutor: una din familie si alta de la Fundatia „Star of Hope”. De atunci, a transformat durerea in fortă, frica i ...

  Noul teren de joacă. De la șotron la realitate virtuală
02/04/2025 18:18

Pe străzile Iasului, intre blocurile comuniste si cafenelele cu prize USB, joaca trăieste o dublă viată. E cand cu cretă pe asfalt, cand cu ochelari VR. E nostalgia sotronului si adrenalina unui escape ...

O fată de 15 ani din Botoșani a aflat că este însărcinată la școală, în timpul orei de biologie
02/04/2025 17:59

Suntem tara europeană cu cele mai multe mame minore. Unei copile de 15 ani din Botosani i s-a făcut subit rău la scoală. Speriată, profesoara de biologie a chemat salvarea. Medicii au constatat că minora ...

Piromanii atacă orașul
02/04/2025 17:56

* „Îi anunt pe cei care fac aceste lucruri că sunt inregistrati. Totodată, ii anunt că deja avem mai bine de zece codamnări cu executare a celor care au provocat astfel de incidente”, a tr ...

Ieșenii au lansat o mie de baloane albastre pentru conștientizarea autismului
02/04/2025 17:54

Elevi, studenti si voluntari din Iasi au lansat ieri, in centrul orasului, o mie de baloane albastre in cadrul campaniei „Primăvara Prieteniei”, un eveniment menit să atragă atentia asupra provoc ...

Noul prefect al Iașului i-a premiat pe foștii prefecți
02/04/2025 17:53

 * profesorii Mircea si Nita Nedea, care a sprijinit 138 de tineri să fie admisi la Universitatea de Medicină si Farmacie din Iasi, au primit „Premiul Institutiei Prefectului Judetului Iasi – ...

Ouă încondeiate la Iași – tradiție și artă populară
02/04/2025 12:44

Într-un oras care respiră cultură si istorie, traditia capătă, an de an, un nou suflu. Pe Esplanada Palatului Culturii din Iasi, in preajma Sărbătorilor Pascale, timpul parcă se opreste. De 24 de e ...

Primari PSD rup rândurile, îl susțin pe Ponta
02/04/2025 10:40

Unii primari PSD incep să rupă randurile si nu mai ascultă de indemnul sefilor de la Bucuresti, ies public să il sustină pe Victor Ponta. Unul dintre cei mai respectati primari din Iasi a pus pe retelele ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei