2024, anul pasajelor!
Dimensiune font:
Încă din 2008, edilii au gândit o soluţie relativ simplă pentru descongestionarea traficului din oraş: direcţionarea acestuia în subteran. Din varii motive, acestera nu au mai fost realizate, însă odată cu accentuarea problemelor de trafic, lucru confirmat de ceea ce se întâmplă în Bucium, este clar că amânarea realizării lor ar fi riscantă. Prin urmare, începând de anul viitor, am putea asista la primele cupe de execavator date fie pe Anastasie Panu, Rond Agronomie, intersecţia de la la Cotnari sau în Podu Roş
În următorii ani, nu mai puţin de patru pasaje ar putea fi realizate în diferite zone din oraş, uşurând viaţa şoferilor, sufocaţi zilnic de traficul infernal. Primul care ar putea fi realizat este cel subteran dintre strada Anastasie Panu și strada Palat. Singura problemă o constituie vestigiile istorice care, la fel ca şi în cazul esplanadei Teatrului Naţional, ar putea da peste cap planurile municipalităţii. „Pasajul de pe Anastasie Panu nu l-am abandonat, dar e într-o altă abordare. Am putea avea probleme cu descărcarea arhelogică. Am aşteptat descărcarea arheologică de la Palas Campus de pe legătura pe care cei de la Iulius o vor inaugura inaugura zilele viitoare”, a spus primarul Mihai Chirica. Planul municipalității vizează crearea unui aliniament continuu de promenadă dinspre strada Lăpuşeanu, prin Piaţa Unirii, urmând bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt, traversând strada Anastasie Panu şi având ca punct final Piaţa Palatului Culturii sau chiar Ansamblul Palas. „Vom avea cel mai lung pietonal din ţară”, a spus primarul Mihai Chirica. Pentru aceasta se propune anularea intersecţiei semaforizate, inclusiv trecerea pentru pietoni de pe strada Anastasie Panu, la nivelul bulevardului Ştefan cel Mare şi Sfânt, şi mutarea traficului auto în subteran. De asemenea, se propune şi anularea căii duble de rulare a tramvaielor pe direcţia strada Anastasie Panu – strada Palat, între obiectivele de interes istoric şi turistic Casa Dosoftei şi Biserica Sf. Nicolae Domnesc, şi plasarea acesteia în subteran pe acelaşi aliniament cu benzile dedicate traficului auto, în cadrul aceluiaşi pasaj subteran.
Se modifică circulaţia în Rond Copou
Al doilea pasaj a căror lucrări ar putea începe anul viitor este cel din zona Rondului Agronomie, apariţia lui fiind determinată de dezvoltarea zonei rezidenţiale Breazu – Rediu. În acest caz se propune realizarea unui trafic auto continuu de tranzit între aleea Mihail Sadoveanu și bulevardul Carol I printr-o subtraversare a Rondului Agronomie. „Şi Copoul are parte de o altă proiectare. Suntem de punctul de finaliza proiectarea pentru cea de-a treia bandă pe Aleea Sadoveanu, proiectantul ne-o va da până la finele anului. Ne gândim din ce ce în ce mai mult la pasajul din faţa Universităţii Ştiinţele Vieţii, cu traficul auto dus în subteran şi cu ciculaţia pietonală deasupra”, a mai spus primarul Iaşului.
„Pasajul din Podu Roş este bun aşa cum l-am gândit noi”
Evident, unul dintre proiectele cu impact major în fluidizarea traficului auto în oraș pentru care municipalitatea ieșeană a solicitat finanțare prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) a fost „Fluidizarea traficului din intersecția Podu Roș cu Splai Bahlui Mal Drept și Bulevardul prof. dr. Dimitrie Mangeron prin două pasaje supraterane (iniţial subterane) unidirecționale cu o singură bandă”. Proiectul a avut parte de o opoziţie puternică din partea societăţii civile, dar chiar şi aşa, se va realiza.
„Pasajul din Podu Roş este bun aşa cum l-am gândit noi, în ciuda opozanţilor, cu nişte ronduri suspendate pentru întoarcere pentru transportul public”, a mai spus-edilul-şef.
Pasaj la Cotnari
Ultimul tunel ar urma să fie realizat pe Bulevardul Socola. Pasajul ar urma să fie realizat pe sub intersecţia de la Cotnari. Astfel, maşinile ar putea evita intersecţia pe direcţia Podu Roş - Bucium, iar tramvaiele şi autoturismele vor putea circula suprateran pe direcţia Nicolae Iorga - bulevardul Primăverii. „Pasajul Cotnari este şi dimensionat şi a trecut deja prin comisia de circulaţie. Vine în prelungirea Bulevardului Socola, de o parte şi alta a liniei de tramvai. Un pasaj de două benzi, câte una pe sens, pe axul bulevardului, astfel încât cei care vor să vină dinspre Bucium spre Pd. Roş vin pe dedesubt, nu mai trebuie să stea la semafor. Celalalte benzi rămân pentru viraje. stânga şi dreapta. Cei dinspre Bucium ies prin pasaj pe Socola şi îşi continuă drumul spre Pd Roş”, spun urbaniştii Primăriei.
Două săptămâni până la funcţionarea benzilor reversibile în Bucium
Revenind la zona Bucium, ca element de noutate ar fi faptul că, în următoarele două săptămâni, benzile reversibile urmează să devină funcţionale. „Am dat comandă pentru instalarea seemafoarelor specifice pentru benzile reversibile şi sper ca în două săptămâni de zile să le vedem puse în funcţiune. Sigur, ele vin la pachet cu remodelarea intersecţiei Bazei 3, unde va fi un sens giratioriu care traversează platbanda verde şi care va ajuta la o defluire mai rapidă”, mai spune Mihai Chirica. Planul fluidizării traficului auto mai implică trei traversările peste calea ferată. Cea de pe strada Rampei va fi doar pietonală, aşa cum este cea din Frumoasa, plus alte două auto, una în dreptul fostei fabrici de mobilă şi cealaltă în zona Tepro, la fost staţie de zincare. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau