„Adevărata problemă a sistemului medical este subfinanțarea, nu accesul la servicii”
Dimensiune font:
Ministerul Sănătăţii a afirmat, ieri, că serviciile medicale ambulatorii trebuie să rămână cât mai accesibile pacienţilor şi va susţine acest lucru în discuţiile cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. Dezbaterea a plecat de la noul contract-cadru suspus dezbaterii publice și ar urma să se aplice din 1 aprilie 2023. „Ministerul Sănătăţii rămâne consecvent în sensul că serviciile medicale ambulatorii trebuie să rămână cât mai accesibile pacienţilor. Această poziţie a Ministerului Sănătăţii va fi susţinută ferm în discuţiile cu reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, după publicarea pe site-ul acestei instituţii a proiectului noului contract cadru elaborat de specialiştii CNAS”, a transmis Ministerul Sănătăţii.
Oficialii instituţiei precizează că „finanţarea cât mai bună a activităţii de medicină de familie şi a asistenţei medicale ambulatorii de specialitate trebuie să fie prioritară pentru a realiza reforma necesară sistemului de sănătate din România, inclusiv pentru a putea dezvolta programele de prevenţie şi de screening care fac parte din cadrul strategic al sistemului medical”.
Potrivit documentului, în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice, „Casa de asigurări de sănătate decontează un singur serviciu medical/procedură diagnostică/terapeutică/tratamente/terapii pentru un CNP/zi”.
Adevărata problemă a sistemului medical sunt banii alocați de către stat
Potrivit specialiştilor din domeniu, aceste prevederi ar îngrădi accesul pacienţilor la servicii medicale, lucru cu care conf. univ. dr. Liviu Oprea, președintele Colegiului Medicilor, filiala Iași, nu este de acord. „Noi, ca medici de familie, și până acum decontam doar un serviciu medical, un CNP de persoană pe zi. Și oricum numărul de servicii medicale oferite zilnic este limitat la 20 în cazul oricărui medic de familie. Dezbaterea aceasta este una falsă. Adevărata problemă este limitarea numărului de servicii medicale și faptul că statul român nu pune valoare financiară pe o consultație, ci o valoare în puncte, așa după cum se știe. Corect ar fi ca fiecare consultație să aibă un tarif, abia de aici ar putea pleca negocierile corecte cu statul”, a spus dr Oprea. Cât despre limitarea de servicii la care pacienții ar putea avea acces nici nu se pune problema. „Și eu, și mulți dintre colegii mei avem o depășire de plafon în fiecare lună, nedecontată de Casa de Asigurări. În cazul meu, sunt cam 100 de consultații/lună. Nu sunt de acord cu ideea limitării și vă dau un exemplu - dacă în cabinet intră un pacient cronic cu, să spunem, hipertensiune arterială, îi asiguri consultația aferentă. Și dacă mai are și o viroză, din nou îl consulți, nu-l trimiți acasă pe motiv că deja i-ai oferit un serviciu. Repet, problema este cu totul alta și ține de modul în care statul pune valoare pe serviciul medical, actualmente socotit în puncte”, a conchis dr Liviu Oprea. Ca urmare, pacienții nu ar trebui să fie îngrijorați de restrângerea accesului la serviciile medicale nu va fi restrâns.
Maura ANGHEL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau