„Copiii implicați în litigii juridice somatizează sau pot abandona școala”

Dimensiune font:

| 10-12-2023 12:05

 Dialog cu Geta Lupu, președintele Asociației „Justiție pentru minori

Iașul va găzdui luni, 11 decembrie, Conferință anuală a Asociației Justiție pentru Minori. Evenimentul are drept scop marcarea celui de-al treilea an de existență al asociației și prezentarea activităților și proiectelor desfășurate în anul 2023. Conferința se dorește a fi un spațiu de dialog între profesioniști ai dreptului cu privire la problematici actuale, atât în practică, cât și în modificările legislative, prezente și viitoare, cu privire la sfera justiției pentru minori. Am stat de vorbă avocatul Geta Lupu, președintele asociației, despre proiectele derulate și despre planurile dedicate minorilor.

- Care sunt cele mai mari provocări pe care le întâmpinați în lucrul cu minorii în sistemul de justiție?

- Faptul că sistemul nu prevede o pregătire prealabilă a minorilor care vor fi audiați, că după ce pleacă din instituțiile judiciare nimeni nu monitorizează impactul implicării lor în aceste proceduri. Este o dublă traumatizare a copiilor care fiind supuși ca martori, victime unor situații traumatice sunt ulterior chemați în condiții nu tocmai adecvate să reia, redea ceea ce i-a rănit. Faptul că specialiștii în mediul instituțional sunt puși în situația de a face o parte a procedurii fără o coerență clară cu ceilalți colegi cu care completează lanțul serviciilor și astfel este generată o risipă de resurse deoarece eficiența muncii fiecăruia se năruie de multe ori. Nu în ultimul rând, simt încă o revoltă față de risipa de resurse din sistemul statal și de neimplicarea pentru implementarea unor soluții care să optimizeze procedurile, care să reducă termenele în aceste cauze.

- În ce moduri specifice contribuie organizația dumneavoastră la îmbunătățirea sistemului de justiție pentru minori?

- Modurile de contribuire la îmbunătățirea justiției pentru minori sunt dispuse pe trei linii de acțiune: activități cu profesioniștii, adică workshopuri, seminarii, conferințe de formare profesională continuă; activități-suport în comunitate de consiliere și mediere; participarea la grupuri de lucru privind modificări legislative necesare cum sunt actualmente cele două grupuri de lucru în care suntem activi – Grupul de Lucru al Ministerului Justiției privind protecția victimelor violenței si Grupul de Lucru al Comisiei Juridice de la Camera Deputaților privind modificarea Legii 272/2004 privitoare la protecția minorilor.

- Ce programe sau inițiative ați dezvoltat pentru a sprijini minorii în contact cu legea?

- Având în vedere că toți minorii sunt de fapt în contact cu legea, anul acesta ne-am axat pe prevenție. Am derulat în colaborare cu Asociația Metatron un proiect privind menținerea în sistemul de școlarizare a unor copii din comunități cu grad mare de risc de abandon școlar. Am derulat, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean, un program de informare a cadrelor didactice ce coordonează comisiile metodice privind combaterea discriminării în școli. Am desfășurat un proiect privind toleranța, nediscriminarea în Școala Generală Ciortești. Am derulat, cu sprijinul Tribunalului Iași, o sesiune de proces simulat cu Consiliul Județean al Elevilor. Avem în plan două proiecte ce se vor desfășura la Colegiul Național „Mihai Eminescu și Școala „Ștefan Cel Mare Dancu, acestea fiind exact pe prezentarea pentru elevi a limitelor dintre abatere, contravenție și infracțiune.

- Cum măsurați succesul acestor programe?

- Noi avem formulare de feedback pe care le primim la finalul evenimentelor sau formulare de feedback Google. Cel mai bun feedback este acela în care suntem chemați în școli și nu reușim să acoperim toate cererile, în condițiile în care am suplimentat cu 20% locurile la workshopul  dintre profesioniști din 17 martie 2023.

- Ce soluții propuneți pentru a aborda aceste provocări?

- Crearea de bune practici între specialiști. Am constatat că oamenii de fapt vor. Avem patru ore de dezbateri de workshop publice pe youtube. Prima dată în România s-au pus la o masă rotundă magistrați, avocați, mediatori, asistenți sociali, executori judecătorești și psihologi  pentru a vedea cum să facă mai bine, cu legea care este așa cum este, încât interesul minorului să fie mai puțin lezat. Astfel de demersuri trebuie susținute, finanțate pentru a se obține rezultate. O altă propunere este crearea de instrumente adecvate nevoilor minorilor. Noi am înființat primul centru pluridisciplinar pentru minori și familie. Scopul este ca justițiabilii, cetățenii să găsească în același loc o echipă de specialiști care să acopere tot spectrul acestor litigii. Aceste litigii nu au nevoie doar de avocat și judecător. Hotărârile judecătorești rămân simple înscrisuri fără servicii de suport pentru familie și copii, aceștia împreună cu familiile lor fiind lipsiți de consiliere psihologică, de prezentarea posibilității medierii și a beneficiilor sale, de orientare socială corectă. Am lansat si o petiție pe Declic pentru înființarea acestor centre la nivel național. Ar mai fi și adaptarea legilor din aria justiției pentru minori la provocările cu care evoluția acestora se confruntă astăzi.

-  Cu ce alte organizații sau instituții colaborați pentru a sprijini minorii în sistemul de justiție?

- Din sfera organizațiilor pe plan extern amintim rețeaua EUROCHILD din care facem parte  în colaborare cu asociația MIK din Germania, UNCHR și altele. În România avem colaborări la nivel național cu Fundația Terre des Hommes, cu Grupul de Inițiativă al Părinților ARTEMIS, cu Fundația Star of Hope și Asociația Metatron. La nivel instituțional suntem prezenți ca Asociație pe Platforma Comisiei Europene EU Children Participation Platform General Assembly. Am fost prezenți în iunie la Bruxelles cu un grup de copii la prima reuniune a copiilor din Europa. Avem în derulare o colaborare cu PEWOBE GEMEINNUTZIGE SOZIALE BETREUUNGSGESELLSCHAFT MBH FRANKFURT/ODER din Germania și urmează să participăm cu tineri voluntari din asociația noastă la activități comune în vara anului 2024.

Mai amintim participarea la Grupul de Lucru coordonat de Ministerul Justiției privind protecția victimelor violenței, participarea la Grupul de lucru al Camerei deputaților privind modificarea Legii 272/2004 și parteneriatul cu Universitatea „Alexandru Ioan" Cuza – Facultatea de Drept, DGASPC Iași, Inspectoratul Școlar General. Foarte importantă este și colaborarea cu Baroul Iași. 

- Cum vă ajută aceste parteneriate să atingeți obiectivele organizației?

- Colaborarea este o modalitate foarte bună de difuzare a ideilor și proiectelor noastre și totodată o modalitate de dezvoltare pentru noi. Avem posibilitatea să învățăm de la partenerii noștri ceea ce putem îmbunătăți. Prin parteneriatele la care participăm în prezent ajungem în zone geografice, instituționale în care nu aveam reprezentare directă înainte.

- Puteți împărtăși unele povești de succes sau cazuri în care organizația dumneavoastră a avut un impact semnificativ asupra vieții unui minor?

- Îmi vin în minte două cazuri relevante. Unul, din timpul pandemiei, în care a fost implicată echipa extinsă, cu colegii din străinătate și altul pe plan local.

Cazul cu element de extraneitate a presupus implicarea în asistența și reprezentarea unor părinți, cetățeni români care locuiau într-un sat european și care în urma unui accident domestic al unuia dintre copii li s-a impus separarea de minori. Cum unul dintre copii era foarte mic, de alăptat, pe fondul panicii că nu pot fi împreună cu copii, aceștia au încălcat obligația stabilită de statul unde aveau reședința și au revenit în România cu minorii dorind să rămână aici. S-au adresat nouă arătând toate împrejurările. Astfel, i-am îndrumat în primul rând să sesizeze autoritățile române (DGASPC) medic de familie, medic specialist pentru minorul care a fost tratat în străinătate și în același timp colegii din acel stat i-au reprezentat în relația cu instanța străină arătând situația de fapt prezentă a familiei. În consecință, copii au putut rămâne lângă părinți cu o monitorizare din partea autorităților române care să garanteze siguranța lor.

Un alt caz este al unui copil față de care s-a instituit o măsură de protecție deoarece un părinte a decedat, iar altul nu era în țară. Prin intervenția foarte dedicată și atentă a doamnei mediator din asociație s-a stabilit o comunicare optimă între persoana care avea minorul în plasament și părintele din străinătate al minorului astfel încât minorul să beneficieze constant și de legătura cu părintele natural. Aici a fost o transformare pozitivă spectaculoasă a tuturor părților implicate. S-a dovedit în mod cert importanța aspectului emoțional în evoluția minorilor.

- Ce impact aveți pe termen lung asupra minorilor care trec prin sistemul de justiție?

- E prematur să spunem impactul pe termen lung din perspectiva asociației care are trei ani de viață. Din perspectiva fiecărui coleg din asociație, prin prisma experiențelor noastre profesionale și a crezului nostru în exercițiul profesiilor, crez care ne-a reunit, acela al exercitării cu responsabilitate, empatie și umanism, știm că e fundamentală abordarea cu mare atenție a cestor cazuri. Vedem prea mulți adulți care aduc în familiile dumnealor traumele la care au fost supuși în situații de separare a propriilor părinți.

- Cum poate comunitatea să se implice și să sprijine eforturile dumneavoastră?

- Comunitatea deja se implică și îi mulțumim. Mulțumim clienților din sfera comercială, societăți care sponsorizează programele desfășurate de noi prin redirecționarea unei părți din impozit, prin redirecționarea a 20% din impozit, susținând astfel organizarea evenimentelor de prezentare a activității, media locală și națională care ne permite să prezentăm posibililor beneficiari activitatea, instituțiile care ne acordă suport pentru a fi mai aproape de părinți și copii și a conștientiza asupra posibilităților de prevenire a unor situații de risc, prețuind totodată la justa valoare și activitatea voluntarilor studenți respectiv elevi.

- Ce schimbări la nivel de politici sau legislație considerați că sunt necesare pentru a îmbunătăți justiția pentru minori?

- E nevoie urgent de o abordare unitară. Aceste cazuri au un specific aparte. Spun adeseori părților: „puteți avea șapte hotărâri judecătorești definitive dar dacă nu găsim noi conduita rezonabilă, nu rezolvăm problema”.

Identificarea aspectelor care au condus la disfuncționalitate, asumarea lor,  găsirea de soluții sustenabile sunt de competența altor specialiști – mediatori, psihologi, asistenți sociali. Astfel, părțile au nevoie de suport pe termen mediu și lung din partea acestora din urmă. Se impune o mai bună colaborare între toate instituțiile din acest lanț.

Sunt necesare formări profesionale comune pentru specialiști astfel încât să existe o abordare coerentă, integrată a cazurilor. Nu în ultimul rând, trebuie create spații cu echipe pluridisciplinare astfel încât cei implicați să fie încurajați, puși în situația de a putea aloca timp procedurilor necesare pentru rezolvarea problemei și nu obligați să se împartă între trei, patru instituții diferite pentru ca în final să abandoneze.

Rezultatul procedurilor actuale este de fapt un dezastru pe plan social pentru noi toți deoarece familiile ținute perioade îndelungate în aceste litigii presupun costuri suplimentare pentru societate. Părinții (părți în litigiile acestea) nu vor fi angajați sau antreprenori eficienți pe durata proceselor, iar la copii situația e și mai gravă. Copiii între 3- 6, 7 ani somatizează generând costuri în sistemul de sănătate daca este să abordăm extrem de pragmatic. Cei mai mari (8- 14 ani) au un regres școlar, ceea ce face ca investiția statului în școlarizarea lor să piardă din valoare. În consecință, minorii cu vârste cuprinse între 15 și 18 ani înregistrează abandon școlar și delicvență juvenilă generând astfel costuri de reeducare și reintegrare; ambele demersuri devenind tot mai dificile cu trecerea timpului.

Trebuie să investim în prevenție! Trebuie să investim în formarea specialiștilor și rezolvarea în timp optim a situațiilor conflictuale deduse instituțiilor!

- Cum influențează organizația dumneavoastră procesul legislativ sau politicile publice în acest domeniu?

- De la înființare până în prezent am participat la dezbaterile publice pe aceste teme. Am creat grupuri de lucru pentru specialiști și am creat spațiu de comunicare între specialiști. Participăm activ în două grupuri de lucru instituționale la Ministerul justiției și Camera Deputaților. Specialiștii noștri trimit puncte de vedere pe modificările legislative în lucru. Am lansat petiția pentru înființare centrelor pluridisciplinare pe platforma Declic.ro.

A consemnat Maura ANGHEL

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Peste 84.000 de ieșeni primesc pensia mărită
01/04/2025 22:39

* distribuirea ajutoarelor financiar destinate pensionarilor pentru sărbătorile pascale a inceput * in mod obisnuit, pensiile ajung in posesia seniorilor in perioada 1-13 aprilie, dar cei care primesc pensia ...

Gripa nu cedează!
01/04/2025 22:37

Compartimentul de Supraveghere Epidemiologică si Control Boli Transmisibile din cadrul Directiei de Sănătate Publică Iasi a transmis ultimele date legate de bolile de sezon. Astfel, in săptămana 24 &ndash ...

Se redeschide traficul rutier pe Pietonalul Ștefan cel Mare!
01/04/2025 22:37

* organizatiile pentru protectia mediului au anuntat, pentru această dimineată, actiuni de protest, amenintand cu blocarea arterei rutiere si a acestului in Mitropolia Moldovei si Bucovinei * Primăria a soli ...

Bio sau doar scump? Ce mâncăm cu adevărat când cumpărăm „de la țărani” în Iași
01/04/2025 16:29

Ne hrănim cu speranta că mancarea venită „de la tară” e curată, naturală, neprocesată. Ne păcălim cu mirosul rosiilor din copilărie, dar realitatea e alta. Într-un oras sufocat de po ...

  Tricicletele electrice, pericol public în Iași. Livratorii fac legea pe trotuare și șosele
01/04/2025 16:06

Tricicletele electrice ale livratorilor de mancare au invadat trotuarele si soselele din Iasi, punand in pericol pietonii, soferii si vatmanii. Lipsa de reguli, presiunea comenzilor si indiferenta autoritătilo ...

175 de ani de Jandarmerie – istorie, echipamente și eroi la Palatul Culturii din Iași
01/04/2025 15:35

Pasii răsună diferit in sălile Palatului Culturii atunci cand timpul se lasă cuprins intre vitrine. Într-o lume in care istoria nu mai este doar o disciplină scolară, ci o poveste spusă in obiecte, ...

Nu e glumă! Un ieșean a sunat la 112 de peste 30.000 de ori în câteva luni!
01/04/2025 14:20

* in perioada 1 ianuarie 2024 – 1 martie 2025, peste 131.500 de apeluri la 112 preluate la nivelul judetului Iasi au fost abuzive, fiind efectuate de persoane care au făcut farse, au adresat injurii sau ...

Jean Claude Van Damme, reclamat la DIICOT Iași
01/04/2025 14:20

Pe masa DIICOT Iaşi s-ar afla unul dintre cele mai grele şi dificile dosare. Un celebru avocat anunţă că o posibilă reţea de trafic de minori şi trafic de persoane, patronată de Morel Bolea, scoate la ...

O singură medie de 10, la simularea Evaluării Naționale
01/04/2025 14:20

La Simularea Evaluării Naţionale organizată de Ministerul Educaţiei, in judeţul Iaşi s-au obţinut 66 de note de 10 la Matematică, 3 note de 10 la Limba romană. În tot judeţul a fost obţinută d ...

Impact devastator între o mașină și un TIR: un bărbat a murit în Suceava
01/04/2025 14:15

Un grav accident rutier s-a produs luni in localitatea Poiana Stampei, judetul Suceava, unde un autoturism s-a ciocnit cu un autotren. Din păcate, soferul masinii a murit in urma impactului, au anuntat reprez ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei