„Tripticul”, o nouă invitație la dans din partea balerinilor Operei Naționale Române Iași
Dimensiune font:
Premiera de balet a lunii februarie, spectacolele lunii martie și noul sediu al Operei Naționale Române din Iași au fost subiectele conferințe de presă de ieri, la care au participat managerul interimar Andrei Fermeșanu, coordonatorul artistic Florin Guzgă, coregraful Cristina Todi și balerinul Vlad Mărculescu. După ce a trecut în revistă spectacolele derulate de la preluarea mandatului săi, „Boema”, „Sânge vienez”, tenorul Andrei Fermeșanu a explicat de ce publicului i s-au oferit două reprezentații din același titlu, „decizie motivată de dimensiunea decorului, care trebuie montat și demontat. Ne dorim ca în cele 14 zile de spectacole, câte revin Operei, să încercercăm să fim cât mai eficienți, să ajungem la cât mai mulți spectatori, dar și să asigurăm o distribuție cât mai echitabilă a artiștilor”. În lumina ultimelor informații legate de noul sediual Operei, tenorul a adus și câteva precizări: „Arhitectura Teatrului Național, acest templu al artei, este cu totul aparte. Nu vorbim despre o abandonare, ci despre găsirea unor soluții adecvate unui nivel artistic ridicat. Indiferent că vorbim despre unul dintre cele trei spații identificate pentru noua clădire a Operei, mai exact spațiul de pe strada Elena Doamna, cel de lângă Colegiul Pavelcu ori despre locul pe care acum se află cinema Republica, fosta sală de spectacole Trianon, vă asigur că vom ține cont de toate elementele necesare derulării unui spectacol, adică de dimensiunea fosei, sălile mari de repetiție și de cele dedicate studiului individual. Indiferent că vorbim despre soliști, instrumentiși ori balerini, cu toții au nevoie de săli mai mari”.
Dar până când Opera va avea un sediu nou, iubitorii muzicii sunt așteptați în sala cunoscută deja, unde astăzi va avea loc o premieră de balet - „Tripticul”, în coregrafia Cristinei Todi. „Ideea Tripticului se bazează pe filtrarea capodoperelor coregrafilor Mihail Fokin și Jules Perrot și adaptarea coregrafiei clasice. Creațiile lui Mihail Fokin sunt astăzi nelipsite din repertoriul teatrelor de balet de prestigiu din întreaga lume. Grand pas de deux-ul poetic Invitație la vals, pe muzica lui Carl Maria von Weber, orchestrată de Héctor Berlioz în 1911, ne conduce într-o romantică visare. Tabloul de balet Chopiniana, creat în anul 1907 în stilistica lui Filippo Taglioni, pe muzica lui Frédéric Chopin, reunește pe scena ieșeană întregul corp de balet”, a spus Cristina Todi.
Tripticul de balet se va încheia cu „Pas de quatre”, prezentat în premieră absolută în anul 1945. Jules Perrot a coregrafiat pe acordurile lui Césare Pugni un moment unic prin care a adus pe scena teatrului londonez Her Majesty’s cele mai apreciate balerine ale vremii: Marie Taglioni, Carlotta Grisi, Fanny Cerrito si Lucile Grahn. „Astfel, în luna iubirii, oferim publicului un eveniment artistic de elită, izvorât din pasiunea pentru arta coregrafică, într-o unitate de expresie spirituală”, a punctat coregraful.
În această seară, publicul va putea să-i admire pe Georgiana Dimitrescu și Vlad Mărculescu, în Invitație la vals, pe Rumi Nishiguchi, Răzvan Vieriu, Monica Ailiesei, Eva Visconti, Ilinca Agafiței și Alexandra Grigore în Chopiniana și pe Viviana Olaru, Saki Kagawa, Mariya Lozanova Buzincu și Honoka Nishimura, în Pas de quatre. Miercuri vor evolua Mariya Lozanova Buzincu și Dumitru Buzincu în Invitație la vals,
Lettizia Rossetti, Alexandru Radu, Anna van Haaren, Vittoria Silluzio, Ilinca Agafiței și Alexandra Grigore, în Chopiniana, urmând ca în Pas de Quatre să danseze Maria Cotorobai, Eva Visconti, Vittoria Silluzio și Rumi Nishiguchi. Cât privește spectacolele lunii martie, pe afiș au fost deja trecute Gala primăverii (1 martie) și două reprezentații cu „Tosca” (5 și 6 martie).
Maura ANGHEL, Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau