Afaceri cu miros de PUSCARIE la DUMESTI IASI

ciocan  codul-penal

Dimensiune font:

| 08-11-2020 14:45

De mai bine de patru ani de zile, o firmă cu afaceri de 20 milioane de lei anual funcționează în totală ilegalitate într-o comună din Iași. Construcții fără autorizație, instalații de irigație branșate ilegal în albia râului Bahlui, o societate fără autorizație de funcționare și fără aviz de la Agenția de Mediu este rețeta de succes implementată doi bucureșteni în comuna Dumești. SC Rulouri de Gazon SRL, firmă aparținând soților Ioana-Roxana și Ovidiu-Marian Petrache, deține, în comuna Dumești, o fermă de gazon, pe un teren arendat, în suprafață de 170.000 metri pătrați. Firma produce și vinde gazon în ferma de la Dumești încă din 2016, însă ilegalitățile au ieșit la iveală abia acum, când între proprietarii terenului și arendaș au apărut mai multe neînțelegeri. Instituțiile statului asistă impasibile la un șir de ilegalități pentru că funcționarii sunt prea comozi că să facă ceva. Firma face în fiecare an profit de ordinul milioanelor de lei pentru că nu plătește statului român ceea ce se cuvine.

Au construit ilegal, au fost amendați, dar au continuat lucrările

Omul de afaceri Lucian Ailenei, proprietarul celor 17 hectare de teren unde funcționează ferma Rulouri de Gazon, spune că societatea condusă de soții Petrache funcționează ilegal. Iar ceea ce este mai sfidător, este faptul că, mai multe instituții ale statului, deși cunosc situația, nu iau măsurile ce se impun. Ailenei și Petrache s-au dat reciproc în judecată într-un litigiu cu o miză de milioane de euro. Ferma de gazon este înființată pe proprietatea lui Lucian Ailenei, iar cine va deveni proprietarul terenului va pune mâna pe o afacere la cheie care produce munți de bani. Profitul firmei Rulouri de Gazon a fost de 1 milion de euro în anul 2019. E drept, realizat din producția din cele două ferme: Dumești-Iași și Săbăreni-Giurgiu. Potrivit documentelor puse la dispoziția instanțelor de către Lucian Ailenei, firma care a arendat terenul a efectuat mai multe lucrări de construcție fără a avea autorizație. Primăria Dumești a amendat societatea pentru efectuarea de lucrări fără autorizație și a dispus sistarea lucrărilor până la intrarea în legalitate. Reprezentanții societății Rulouri de Gazon au continuat lucrările în ciuda dispoziției de sistare și nici măcar până astăzi nu au făcut demersurile necesare pentru intrarea în legalitate. Deși atât proprietarul terenului cât și Primăria Dumești au sesizat Poliția Rurală cu privire la faptul că Rulouri de Gazon continuă lucrările fără autorizație, polițiștii nu au întreprins niciun demers.

Sistemul de irigații, branșat ilegal în albia răului Bahlui

În același timp, firma lui Petrache a efectuat mai multe lucrări de instalații de irigație pentru ferma de gazon. Astfel, au fost realizate șase puțuri de captare a apei din subteran precum și o alimentare alternativă din râul Bahlui care traversează mai multe terenuri private fără a exista acordul proprietarilor în cauză. Pentru aceste lucrări, Rulorui de Gazon ar fi trebuit să aibă avizul Administrației Bazinale Ape Prut-Bârlad. Potrivit unor documente emise de ABA Prut- Bârlad, instituția cunoștea faptul că societatea Rulouri de Gazon folosește ilegal aceste surse de apă pentru irigație, dar nu a luat nicio măsură.

Într-o adresă trimisă societății în 2019, ABA Prut-Bârlad se menționează că: ”prin prezenta vă reamintim că folosința de apă administrată de societatea dvs funcționează fără act de reglementare din punct de vedere a gospodăririi apelor și fără abonament de utilizare/exploatare a resursei de apă. În acest sens, prin prezenta vă comunicăm că pentru intrarea în legalitate a folosinței de apă aveți obligația ca până la data de 01.11.2019 să depuneți la ABA Prut Bârlad solicitarea de autorizare.”

Petrache nu a dat curs notificării, iar cei de la Administrația Bazinală nu l-au mai deranjat cu nimic.

În iunie 2020, ABA Prut Bârlad recunoaște într-un alt document că situația nu s-a schimbat: ”…la data prezentei, SC Rulouri de Gazon SRL nu este reglementată din punct de vedere al gospodăririi apelor, nu este în procedură de reglementare și nu deține abonamnet de utilizare/exploatare a resurselor.” Prin urmare, Petrache folosește apa din subteran și din râul Bahlui și nu plătește niciun leu statului român.

 

Nu au nici aviz de la Mediu

Mai mult, lucrările efectuate în albia râului nu au autorizație din partea Agenției de Mediu. Amplasarea pompelor și a instalațiilor în albia râului s-a făcut fără autorizație și fără acordul ABA Prut Bârlad și Agenția de Mediu. Utilajele și instalațiile au fost amplasate după ureche, fără studii sau proiect, și fără a respecta condițiile minimale de protecție a mediului. Societatea nu posedă autorizație de funcționare din partea Agenției de Mediu, deși Rulouri de Gazon folosește pompe, generatoare și utilaje alimentate cu hidrocarburi care prezintă pericol de poluare. În orice moment există pericolul scurgerii de carburanți sau uleiuri în albia râului. Atât carburanții cât și utilajele nu sunt depozitate într-un spațiu special, ci pe teren, existând oricând riscul unor scurgeri direct pe sol. Iar asta nu e tot. Firma nu deține nici măcar autorizația de funcționare, document ce ar fi trebuit să fie eliberat de Primăria Dumești.

Ferma de 170.000 mp este arendată din 2016

Afacerea cu rulouri de gazon a fost pusă pe picioare în 2016 când, în luna mai, între Lucian Ailenei și Mihai Petrișor, proprietarii terenului cu pricina, și soții Petrache, patronii firmei, se încheie două înțelegeri scrise: un antecontract de vânzare-cumpărare privind suprafața de 170.000 mp de teren situată în extravilanul comunei Dumești și un contract de arendă pe aceeași suprafață. Potrivit promisiunii de vânzare, prețul tranzacției a fost stabilit la suma de 170.000 de euro plătibili în două tranșe: 45.000 euro la semnarea antecontractului și diferența de 125.000 de euro până la data de 18.11.2016, data la care ar fi trebuit perfectată și vânzarea. Pe 29 noiembrie 2016, se încheie un act adițional la antecontract prin care se modifică termenii înțelegerii anterioare: perfectarea vânzării a fost amânată până la data de 1 iunie 2017, iar Petrache mai achită încă 20.000 de euro din preț. Documentul semnat prevede că, în cazul în care, Petrișor și Ailenei refuză să încheie contractul de vânzare cumpărare până la data stabilită, vor trebui să achite o despăgubire în cuantum de 130.000 de euro, în timp ce Petrache va pierde cei 65.000 euro achitați în avans dacă nu va mai cumpăra terenul. Ulterior, între cele două părți mai intervin două acte adiționale semnate în iunie 2017 și iunie 2019 prin care termenul pentru finalizarea tranzacției a fost prelungit pentru data de 09.12.2019.

Conflict cu proprietarii terenului

Pe 2 decembrie 2019, Petrache îi notifică pe Ailenei și Petrișor să se prezinte la notariat în data de 10.12.2019 pentru semnarea contractului de vânzare-cumpărare, deși termenul pentru finalizarea tranzacției era cu o zi mai devreme, sub sancțiunea rezilierii promisiunii și decăderii din drepturi. Ailenei și Petrișor se prezintă la notariat pe 6 și pe 9 decembrie pentru încheierea vânzării, însă nici Petrache și nici mandatarul său nu s-au prezentat pentru semnarea actelor. Pe 10 decembrie, Ailenei și Petrișor se întâlnesc la notariat cu mandatarul lui Ovidiu Petrache, Pal Sammuel Ionuț, însă tranzacția nu se finalizează. Procura lui Pal era doar pentru prelungirea antecontractului și amânarea din nou a datei pentru vânzare, iar Lucian Ailenei și Mihai Petrișor nu au fost de acord să-l mai păsuie pe Ovidiu Petrache. Astfel, tranzacția eșuează din culpa lui Petrache, astfel că patronul firmei Rulouri de Gazon pierde cei 65.000 de euro achitați cu titlu de avans.

 

Concomitent cu semnarea promisiunii de vânzare, între cele două părți a fost încheiat și un contract de arendă pentru aceeași suprafață de teren. Contractul de arendă a fost încheiat inițial pentru un an de zile, iar ulterior a fost prelungit până în 2022. În baza contractului de arendă, Ovidiu Petrache a intrat în posesia terenului încă din 2016. La sfârșitul anului 2019, așa cum am mai spus, Ovidiu Petrache refuză să achite diferența de preț pentru a cumpăra terenul de la Dumești încercând o nouă prelungire a înțelegerii. Ailenei și Petrișor își dau seama că sunt duși cu zăhărelul și că Petrache nu vrea să cumpere terenul, ci doar încearcă să îl folosească cât mai mult timp posibil. Prin urmare, Ailenei și Petrișor notifică Rulouri de Gazon cu privire la încetarea contractului de arendă din cauza neplății sumelor datorate pentru perioada 2016-2019. În același timp, Ailenei și Petrișor se adresează instanțelor de judecată atât pentru evacuarea firmei de pe terenul lor cât și pentru plata lipsei de folosință. Între timp, Ailenei cumpără de la Petrișor partea de 50% din teren și rămâne singurul proprietar al celor 17 hectare. 

 

 

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei