Autostrada Bacău - Braşov avansează cu sprijinul CNAIR
Dimensiune font:
Autostrada A13 Bacău - Braşov, care ar trebui să lege Moldova de Transilvania, a trecut într-o nouă etapă, după ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a solicitat companiei care se ocupă de proiectarea autostrăzii – Asocierea Search Corporation SRL – Primacons Group SRL – eliberarea certificatului de urbanism de la Consiliul Judeţean Braşov.
Documentaţia necesară pentru începerea construcţiei autostrăzii A 13, dintre Bacău și Brașov, a fost înregistrată pe 28 decembrie 2021 la Consiliul Judeţean Braşov, urmând ca pentru eliberarea certificatului de urbanism, administraţia judeţeană de la Braşov să primească avizele din partea autorităţilor publice locale al căror teritoriu administrativ este străbătut de viitoarea şosea de viteză A13 de pe teritoriul județului Brașov.
În urmă cu mai puţin de o lună, CNAIR a dat aviz favorabil pentru stabilirea traseului autostrăzii A13 Bacău – Braşov, care va fi scurtat cu 1,7 kilometri. Investigaţiile geotehnice vor fi reduse, ca şi costurile de construcţie, mai mici cu 165 milioane de euro. Traseul va începe la nord de municipiul Codlea, acolo unde este prevăzută realizarea unui nod rutier care să lege A 13 de viitoarele tronsoane Braşov – Făgăraş şi Ploieşti – Braşov din şoseaua de viteză.
De asemenea, reprezentanţii CNAIR spun că ruta aleasă va avea mai puţine tuneluri, mai puţine interacţiuni cu liniile electrice, mai puţine pasaje/poduri/viaducte, este agreată de unităţile administrativ-teritoriale pe unde va trece, are un impact mai redus asupra habitatelor şi asupra siturilor Natură 2000.
Costul construcţiei propriu-zise pentru Autostrada A13 Bacău – Braşov este estimat la 2,4 miliarde de euro. Guvernul a făcut deja primul pas pentru finanţarea execuţiei, incluzând autostrada A13 în POT 2021-2027 (Programul Operaţional de Transport). Constructorul va trebuie să finalizeze studiul de fezabilitate până la finalul lui 2023. Acesta implică studii de teren (hidraulic şi hidrologic), la care se adaugă studiul geotehnic, studii topografice, arheologice, precum şi obţinerea avizelor şi acordurilor necesare, printre care se numără şi cel de mediu.
În continuare constructorul va trebui să finalizeze studiul de fezabilitate, termenul final pentru acest proiect fiind anul viitor – 2023. „După finalizarea Analiza Multicriterială Etapa 2 și alegerea variantei optime de traseu, următoarea etapă este aceea de realizare a Studiului de Fezabilitate. În cadrul acestei etape a Studiului de Fezabilitate, Prestatorul va realiza toate studiile de teren (hidraulic și hidrologic; studiu geotehnic; studii topografice, arheologice, obținerea avizelor și acordurilor inclusiv obținerea acordului de mediu), pentru varianta optimă recomandată și va întreprinde toate demersurile necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate”, a transmis CNAIR. Mihai VANCEA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau