Autostrada Bacău - Pașcani va costa 1,27 miliarde euro
Dimensiune font:
* traseul va fi prin județele Bacău, Neamț și Iași și va traversa 17 unități administrativ-teritoriale, 5 din județul Iași * porțiunea din A7 de la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă la finanțare prin PNRR, însă condiția esențială este ca proiectele să fie finalizate până în 2026
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră din regiunea Moldovei, aceasta urmând a prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori din regiune. Conform documentației, autostrada A7 va avea o distanță de 440 de kilometri pe traseul Ploiești - Siret. Porțiunea de la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare Programul Național de Reziliență și Redresare, însă condiția esențială este ca proiectele să fie finalizate până în 2026.
În momentul de față, doar o singură secțiune este deschisă, un traseu de 16,27 de kilometri din Centura Bacăului, care se suprapune cu traseul autostrăzii A7. Contractul pentru întreg traseul Centurii Bacău, de 30,70 kilometri, a fost semnat cu asocierea Spedition - UMB SRL - Tehnostrade SRL în luna august 2018, contract cu o valoare de 668.330.294,63 lei. Tronsonul Bacău - Pașcani va avea o lungime de 77,3 km, 112 poduri, pasaje, viaducte și structuri casetate, nouă noduri rutiere, vor exista drumuri de întreținere pe stânga și pe dreapta, pe toată lungimea autostrăzii cu o lățime de 3,5 m, vor fi parcări de scurtă durată, spații pentru încărcarea autoturismelor electrice și perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire pe aproximativ 140 de hectare.
Autoritățile estimează că A7 Bacău - Pașcani va costa aproximativ 1,27 de miliarde de euro. Traseul autostrăzii va fi prin județele Bacău, Neamț și Iași, și va traversa următoarele unități administrativ teritoriale: Săucești, Itești, Berești-Bistrița, Filipești (Bacău), Moldoveni, Secuieni, Horia, Trifești, Dulcești, Cordun, Săbăoani, Gherăești (Neamț), Mircești, Hălăucești, Mogoșești – Siret, Stolniceni – Prăjescu, Pașcani (Iași). „Tronsonul Bacău - Pașcani este într-o fază mai avansată. Aici lucrează firma Acciona, în perioada următoare se așteaptă finalizarea caietului de sarcini și la începutul lunii iunie vom avea licitație”, a declarat Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transportului.
De la Bacău la Pașcani va fi realizat și nodul rapid de tip turbion cu viitoarea autostradă A8.
Termene decalate
Tronsonul Ploiești - Buzău este împărțit în trei: Lot 1 Dumbrava (A3) - Mizil cu o distanță de 21 de kilometri, Lot 2 Mizil - Pietroasele, cu o distanță de 28,35km, iar Lotul 3 Pietroasele - Buzau, cu o distanță de 13,90km. Primele tronsoane, de la Ploiești (A3/Dumbrava) la Buzău au fost scoase la licitație încă din luna iunie 2021. „În momentul de față așteptăm decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor în legătură cu contestațiile depuse. Dacă decizia este pozitivă, adică de respingere, atunci lotul 1 va trece în etapa următoare, cea de pregătire a semnării contractului. Pe lotul 2, CNSC a respins contestațiile și în acest moment, se pregătește semnarea contractului. Undeva pe la sfârșitul lunii mai se va întâmpla acest lucru. Pe lotul 3 de pe același tronson, adică ultimul lot până la Buzău aici situația este mai complicată pentru că toți ofertanții au depus contestații de la Curtea de Apel București și așteptăm. Este dat un termen de 25.05.2022 și așteptăm decizia după acest termen”, a mai spus Cătălin Urtoi.
Tronsonul Buzău - Focșani are o lungime de 82,44 de kilometri și este dispus pe patru loturi: Lot 1 Buzău - Vadu Pasii, 4,60 de kilometri, Lot 2 Vadu Pasii - Râmnicu Sărat, 30,80 de kilometri, Lot 3 Râmnicu Sărat - Mândrești, 36,10 kilometri și Lot 4 Mândrești - Focșani Nord, 10,94 de kilometri. „Pentru acest tronson s-a finalizat depunerea ofertelor pe 20 mai. Ca măsură foarte bună care s-a luat, nu avem doar o comisie de evaluare, acum sunt două. Au fost împărțite loturile pentru a merge mai rapid această evaluare. Așteptăm decizia comisiilor. Să sperăm că în 30 de zile maxim vom avea câștigătorii stabiliți”, a mai spus consilierul.
La tronsonul de la Focșani la Bacău, (96,05 km) proiectantul Consitrans încă lucrează la proiectul tehnic. „Din punctul de vedere al studiului de fezabilitate acesta este finalizat. Chiar mi-au transmis cei de la CNAIR că SF este ok și va înaintat. Pe partea de proiectare mai sunt ceva completări, mă refer la partea tehnică a proiectului. Se dorește ca pe sfârșitul lunii iulie, începutul lui august aici să avem toate avizele obținute pentru ca acest lot să intre în licitații”, a conchis Cătălin Urtoi. Ruxandra CAȘU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau