Autostrada Unirii A8 are finanțarea asigurată!
Dimensiune font:
* a fost primit avizul pentru indicatorii tehnico-economici pentru cea mai grea secţiune din Autostrada Unirii A8 * avizul dat de Consiliul Interministerial de la Ministerul Dezvoltării stă la baza unei investiţii de peste 6 miliarde de euro * la sfârşitul anului ar putea să fie făcută licitaţia pentru proiectarea şi execuţia sectorului montan al Autostrăzii Unirii
Directorului Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, Cătălin Urtoi, consideră acest aviz ca fiind unul foarte important deoarece, prin intermediul lui, se poate asigura finanţarea cu fonduri europene, secţiunea Transport 2021-2027. „Strategia noastră a fost foarte clară, să stabilim unde mergem întâi. Ştiam de fonduri, ştiam de bani. Ne lipsea trecerea asta montană a Autostrăzii A8, mai ales că aveam capetele finanţate prin PNRR”, a spus Cătălin Urtoi.
Acest aviz primit la sfârşitul săptămânii trecute pentru studiile de fezabilitate pentru zona montană, secţiunea Miercurea Nirajului - Leghin, este rezultatul unei strategii.
„Ceea ce se întâmplă acum se întâmplă fix în linie cu ce am discutat cu ministrul Transporturilor încă de anul trecut. Mai urmează două etape. Etapa de emitere de Hotărâre de Guvern, care e o simplă formalitate, după care urmează licitaţia lucrărilor de proiectare şi execuţie, lucru discutat, de asemenea, încă de anul trecut”, a spus Irinel Bucur, preşedintele Asociaţiei „Hai că se poate”.
Etapa care s-a finalizat implică traversarea Carpaţilor Orientali printr-un drum de mare viteză. Această etapă urmăreşte avizarea şi asigurarea finanţării din fonduri europene a proiectării şi executiei tronsonului de 159.2km.
Investiţia de 6,4 miliarde euro va aduce extrem de multe beneficii în primii 7 ani de la darea autostrăzii în folosinţă, dar şi pe întreaga perioadă de execuţie. Studiile au arătat că dezvoltarea medie ce apare în urma unei autostrăzi este de minim 30%, în primii 5 ani, iar investiţiile ce se vor realiza vor crea extrem de multe locuri de muncă. „Avem nevoie, dacă vrem să construim o societate normală şi să fim într-un judeţ normal dintr-o ţară normală, de o societate civică puternică”, a spus prefectul Bogdan Cojocaru.
Valoarea exactă este de 6,4 miliarde euro fără TVA. Adică, circa 40 de milioane de euro pe kilometru.
Cea mai dificilă zonă a Autostrăzii Unirii este secţiunea montană. Autostrada va traversa trei şiruri paralele de munți - cei ai Carpaţilor Orientali, de la Miercurea Nirajului până la Leghin. Adică, pe o distanţă de 159,2 kilometri, pe trei şiruri paralele de munţi vulcanici în vest, roci dure, şisturi cristaline şi roci sedimentare în est şi sud . „Această autostradă va avea beneficii imense, chiar dacă acum oamenii fără viziune nu văd care ar fi beneficiile ei. Plecând de la dezvoltarea turismului”, a spus omul de afaceri Marian Berdan.
La sfârşitul anului ar putea să fie făcută licitaţia pentru proiectarea şi execuţia sectorului montan al Autostrăzii Unirii. „Se intră în line dreaptă cu pregătirea licitaţiei de proiectare şi execuţie pe cele şase loturi, deci, vor fi şase caiete de sarcini. Sunt unul din acea mare echipă care a aprobă ceea ce doreşte domnul ministru: ca acea mare licitaţie din zona montană”, a spus Cătălin Urtoi.
Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau