Bagajele de la Aeroport, manevrate de privaţi
Dimensiune font:
* două companii de handling operează deja la aeroportul ieşean * un efect al externalizării serviciului este că pasagerii şi bagajele acestora nu mai sunt procesate de paznici, electricieni sau pompieri * Iaşul încasează un procent dublu din încasările lunare ale agenţilor faţă de Otopeni
Serviciul de handling de la Aeroportul Internaţional Iaşi a fost externalizat. Conducerea regiei a dat libertate de alegere companiilor aeriene pentru a selecta agenţii de handling cu care vor să colaboreze, iar din negocierile purtate de operatori, două firme au venit la Iaşi: Menzies Aviation şi Romanian Air Services. „Condiţia de acces pe aeroport a agenţilor de handling selectaţi de companii se face doar în baza plăţii către aeroport a 3% din totalul veniturilor lunare ce le vor înregistra. Procentul negociat de aeroport este cel mai mare practicat în România. Spre exemplu, Otopeniul percepe 1,5%”, ne-a declarat directorul Aeroportului Internaţional, Marius Bodea.
„Înainte era un haos generalizat”
Potrivit oficialului de la Aeroport, cei doi agenţi de handling au încheiat fiecare contracte cu operatorii aerieni care au curse la Iaşi (Tarom, Austrian Airlines şi Carpatair). „Unul dintre cele mai importante lucruri care rezultă din externalizarea serviciului constă în faptul că nu ne mai angajăm în operaţiuni extrem de delicate, de procesare a aeronavelor cu personal nespecializat în totalitate, cu echipamente primitive şi cu acţiuni de tip hei-rup, unde participau de la paznici, electricieni şi până la pompieri, inclusiv directori. Era un haos generalizat”, a spus Bodea, adăugând că externalizarea serviciului aduce venituri suplimentare la aeroport începând cu luna octombrie a anului trecut. Operarea serviciului de către angajaţi ai aeroportului a adus în fiecare an pierderi, uneori de ordinul milioanelor de lei.
(Alex Andrei)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau