Călătoriile pe ruta Iaşi – Timişoara, un supliciu!
Dimensiune font:
Uşi stricate, vagoane fără căldură sau lumină, toalete înfundate, acestea sunt condiţiile pe care le oferă CFR Călători * toate acestea pentru un drum care se parcurge în 18 ore şi pentru care nu există altenativa vagoanelor de dormit
Ieşenii de rând sau persoane din administraţia publică au atras atenţia în repetate rânduri asupra condiţiile improprii pe care le oferă, în continuare, CFR Călători. Dacă o toaletă înfundată sau un vagon fără lumină sau aer condiţionat sunt elemente care mai pot fi trecute cu vederea atunci când vorbim de deplasări pe distanţe scurte, lucrurile se schimbă radicale atunci când călătorii petrec aproape o zi în tren. Evident, este cazul celor parcurg distanţa dintre Iaşi şi Timişoara, drum care echivaleză cu un calvar, atât din cauza distanţei, cât şi a condiţiilor de transport. Senatorul Liviu Brătescu, de exemplu, se întreabă de ce lucrurile trenează atunci când vine vorba de funcţionalitatea vagoanelor. „O călătorie cu CFR Călători pe ruta Iaşi - Timişoara sau invers reprezintă, încă, un adevărat supliciu. Trenurile pe acest traseu fac între 14 şi 17 ore, potrivit Mersului Trenurilor, la care se adaugă uneori întâzieri pe măsură. Condiţiile din vagoanele de clasa a II-a nu sunt pentru astfel de călătorii lungi. În plus, potrivit plângerilor publicate de călători, uşile stricate nu se închid, nu există căldură, toatelete sunt înfundate şi nu merge lumina. Înţelegem faptul că lucrările privind infrastructura de cale ferată sunt costisitoare şi nu se pot face peste noapte, astfel încât timpul de deplasare să scadă conform standardelor europene actuale.Totuşi măsuri privind curăţenia şi buna funcţionalitate a vagoanelor pot fi luate imediat, aici fiind mai degrabă o chestiune de management nu de fonduri”, spune parlamentarul ieşean.
12 ani de pasivitate
Şi anul trecut, administratorul public al municipiului Iaşi, fostul deputat Petru Movilă, a atras atenţia asupra unor anomalii care se petrec în sectorul feroviar. Fostul deputat a adus în discuţie condiţiile de transport pentru ieşenii care se încumetă să ia trenul în direcţia Timişoara. „18 ore şi 23 de minute durează un drum, cu trenul, de la Iaşi la Timişoara. Timp în care, mai nou, între staţiile Ilva Mică şi Năsăud, pasagerii sunt obligaţi să coboare din vagoane şi să meargă cu un autobuz, din cauza unor lucrări de modernizare a liniei de cale ferată. Însă, bataia de joc reală este cea a faptului că de la sfârşitul acestei veri vor dispărea şi vagoanele de dormit. Este inuman să scoţi vagoanele de dormit la un drum de peste 18 ore, pe timp de noapte. Înainte de a se fi luat această decizie, aş fi vrut să îi văd pe cei de la CFR Călători cum fac cel puţin un drum Iaşi - Timişoara, să vadă cum se simte decizia lor”, spune Petru Movilă.
Acesta susţine că şina ferată Iaşi - Timişoara este în reţeaua TENT din 2011, timp în care nu s-a întâmplat nimic semnificativ. „De la parlamentarii PNL nu mă aşteptam la nicio reacţie. Dar de la cei de la PSD, care au dat ministrul Transporturilor, aş fi vrut să văd o minimă ripostă. Ca să nu mai spun că cei de la Iaşi ar fi trebuit să fie cei mai vocali împotriva unei astfel de decizii barbare”, crede Movilă. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau