Coaliție PSD – PNL – PMP, pentru buget - Iașul are la dispoziție 2,8 miliarde de lei pentru a se dezvolta

Dimensiune font:

| 16-03-2025 19:28

* între proiectele care vor fi derulate cu prioritate în acest an se regăsesc centura de ocolire pentru traficul uşor, pasajul din Podu Roş, construirea unei săli polivalente şi a unui nou stadion municipal, înnoirea permanentă a parcului de autobuze şi tramvaie, prelungirea rutelor spre zonele limitrofe ale Iaşului, edificarea de pasaje sub şi supraterane, construirea şoselei de centură, realizarea de piste pentru biciclişti, noi rute către Aeroport

La Iaşi PNL, PSD şi PMP au convenit să-și unească forțele pentru a putea trece bugetul municipiului prin Consiliul Local, în şedinţa de 27 martie. Bugetul, în valoare de 2,8 miliarde de lei, are la bază trei principii: stabilitatea, funcţionalitatea şi dezvoltarea.

Primarul Iaşului, Mihai Chirica (PNL), a anunţat că deşi PNL, PSD şi PMP sunt partide oponente pe scena politică, pe plan local s-au aşezat la masa discuţiilor pentru a face bine comunităţii. „Nu am făcut un angajament politic pentru a lega prietenii de cumetrie, ci pentru a pune la punct un plan strategic de dezvoltare. Toate proiectele propuse de noi sunt sustenabile. Este o lecţie din care am vrea să arătăm românilor că da, PNL, PSD, PMP şi alte partide care au mai fost de-a lungul timpului au greşit de foarte multe ori pentru că nu au reuşit să se facă bine ascultaţi de popor, poate nu au reuşit să ofere cele mai bune soluţii dar niciodată nu şi-au trădat poporul. Nu e nimeni mai naţionalist ca noi, mai bine orchestraţi pentru a munci pentru a apăra identitatea naţională, valorile naţionale. Nimeni din celelalte partide nu a finanţat programele naţionale privind promovarea culturii şi identităţii naţionale decât am făcut-o noi”, a spus primarul Mihai Chirica.

PSD: „Am decis să intrăm alături de PNL şi PMP în această alianţă la nivel local pentru a susţine proiectele care pot aduce o calitate a vieţii ridicată pentru fiecare dintre cetăţenii care locuiesc în municipiul Iaşi, indiferent de votul acordat”.

Social democraţii spun că au lăsat la o parte orgoliile politice pentru a da mâna la masa discuţiilor pentru binele ieşenilor. „Ca şi alte partide politice am fi putut să rămânem pe cealaltă parte a baricadei şi să contestăm orice activitate o desfăşoară Primăria, dar am decis împreună cu colegii din consiliul local şi cei din Biroul Permanent Judeţean să intrăm alături de PNL şi PMP în această alianţă la nivel local pentru a susţine proiectele care pot aduce o calitate a vieţii ridicată pentru fiecare dintre cetăţenii care locuiesc în municipiul Iaşi, indiferent de votul acordat”, a spus liderul PSD Iaşi, deputatul Bogdan Cojocaru. 

Acesta a precizat că social-democraţii din CLM sunt şi vor fi preocupaţi de dezvoltarea oraşului şi de creşterea calităţii vieţii ieşenilor.

Liderul PMP, Petru Movilă, a spus că parteneriatul se axează pe două paliere, unul dintre acestea fiind administrativ – local, prin consilierii locali şi proiectele de investiţii implementate în beneficiul ieşenilor şi al comunităţii locale.

Cel de-al doilea palier vizează susţinerea parlamentarilor în faţa administraţiei centrale. „Vorbim de proiecte finanţate sută la sută din resurse proprii ale Primăriei, proiecte guvernamentale la care se asigură cofinanţare sau prin credite, cum este stadionul municipal. Este important pentru municipalitate să absoarbă cât mai multe fonduri europene de la Ministerul Transporturilor, Ministerul Dezvoltării”, a declarat Petru Movilă.

Proiecte prioritare

La nivel local, proiectele care vor fi derulate cu prioritate în acest an sunt centura de ocolire pentru traficul uşor, pasajul din Podu Roş, zona de agrement Poitiers, continuarea programului de modernizare a unităţilor de învăţământ, susţinerea sportului de masă şi de performanţă prin construirea unei săli polivalente şi a unui nou stadion municipal, înnoirea permanentă a parcului de autobuze şi tramvaie, prelungirea rutelor spre zonele limitrofe ale Iaşului, edificarea de pasaje sub şi supraterane, construirea şoselei de centură, supralărgirea drumurilor către comunele vecine, amenajarea de parcări de mare capacitate, realizarea de piste pentru biciclişti şi noi rute către Aeroport.

Cei trei politicieni au spus încă o dată că susţin şi vor face demersurile necesare la Bucureşti pentru marile proiecte, precum Autostrada A8, Spitalul Regional de Urgenţă,  Polivalenta, sau trenul metropolitan.         

Laura RADU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
DE 28 Iași – Târgu Frumos supravegheat din elicopter! Ce amendă primești dacă depășești pe partea dreaptă
17/04/2025 12:43

* in cadrul actiunilor de survolare si supraveghere a traficului rutier, derulate in aceste zile, aproximativ 35 de conducători auto au fost surprinsi in timp ce efectuau depăsiri neregulamentare ale altor au ...

Câțiva ieșeni primesc bani pe viață de la stat pentru rezultatele sportive
17/04/2025 12:43

Iasul a avut mereu sportivi care au performat in multe domenii, aducand medalii olimpice, mondiale sau europene pentru Romania. 14 dintre acestia primesc din partea statului, ca recunoastere a prestigiului adus ...

Încă un angajat de la „Sf. Spiridon” a murit, la ieșirea din tură
17/04/2025 12:41

O nouă tragedie a indoliat Spitalul „Sf.Spiridon” din Iasi. După mortile celor doi rezidenti de la Gastroenterologie, acum un brancardier de 52 de ani si-a pierdut viata. Acesta era angajat al spi ...

Operație în premieră națională, la IRO
17/04/2025 12:41

Prima reconstructie mamară asistată de robot la IRO Iasi, premieră medicală in Romania si Europa de Est. Principalele avantaje ale chirurgiei robotice le reprezintă cresterea gradului de precizie in interv ...

ITM ia la puricat spitalele ieșene
17/04/2025 12:37

* sunt vizate securitatea şi sănătatea in muncă, condiţiile şi relaţiile de muncă Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Iaşi anunţă că va demara ample controale in toate unităţile spitaliceşt ...

De ce și când vopsim ouă roșii
17/04/2025 12:35

* medicii ne recomandă să le gătim cat mai aproape de ziua de Paste si să le consumăm in cel mult trei zile pentru a reduce riscul unor toxiinfectii alimentare * Joia mare este ziua in care in cele mai mul ...

Tramvaiele și autobuzele CTP vor circula până la ora 2,30, de Înviere!
17/04/2025 12:34

* autobuzele si tramvaiele de pe toate traseele vor circula cu o frecventă de aproximativ 30 de minute Program special de Paste – Transport public prelungit in noaptea de Înviere Pentru a veni in ...

Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”
17/04/2025 12:29

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori ingrijesc peste 100 de copii aflati in dificultate * numărul asistentilor maternali este in scădere la Iasi, desi tot mai multi tineri s-au indreptat ...

Locuințe noi pentru copiii instituționalizați
17/04/2025 12:05

*  cele două case inaugurate astăzi vor găzdui, fiecare, cate 12 copii si dispun de toate facilitătile necesare: living generos, bucătărie, patru dormitoare, două băi si două grupuri sanitare, plu ...

Elevii ieșeni încă mai vin la școală cu păduchi și râie!
17/04/2025 12:00

Desi departe de cifrele cu care luptau in urmă cu doar 5 ani, scolile iesene continuă să se confrunte cu incă multe cazuri de pediculoză (păduchi) si scabie (riie). În urma triajului epidemiologic ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei