Criză de plastic pentru buletine!
Dimensiune font:
Autoritățile de la Evidența Populației se confruntă cu mari probleme la eliberarea buletinelor pentru că nu există în stoc material de plastic * materialul este special comandat, iar în depozitele imprimeriei nu este suficient * în unele localităţi, s-a ajuns şi la o perioadă de aşteptare de 30 zile * în schimb, oficialii DLEP Iaşi spun că situaţia este sub control * ieri, de exemplu, şi-au ridicat actele noi ieşenii care făcuseră cereri în acest sens pe data de 11 februarie
De câteva zile, majoritatea direcțiile de evidență a populației din țară acuză faptul că nu pot onora toate cererile din cauza crizei de plastic pentru tipărirea cărților de identitate. Este vorba de achiziții întârziate, la nivel central, motiv pentru care direcțiile sunt nevoite să tipărească doar o parte dintre documentele pentru care au fost depuse cereri. În Timișoara, spre exemplu, s-a ajuns la un timp de aşteptare de 30 de zile, în loc de 5-7 zile lucrătoare.
Actele vechi sunt valabile pe perioada stării de urgenţă
Deocamdată, la Iaşi, situaţia pare să difere faţă de ceea ce se petrece în alte reşedinţe de judeţ. „Nu sunt sincope în activitatea direcţiei. Putem vorbi cel mult de o creştere nesemnficativă a numărului de zile de aşteptare. De regulă, buletinele se eliberează în 5-7 zile lucrătoare. Însă, azi (n.r. – ieri) au venit la sediul din Iulius Mall pentru a-şi ridica noile acte de identitate ieşenii care au depus cereri pe 11 februarie 2021”, spune Marius Bodoga, directorul executiv al DLEP Iaşi. Acesta a mai precizat că, chiar şi în condiţiile unei crize de plastic, actele vechi sunt în continuare valabile. „În conformitate cu prevederile art. 4 alin (5) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID 19 valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de entităţile private autorizate conform legii se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Actele de identitate, emise de autorităţile publice, care au expirat, începând cu data de 01.03.2020, îşi menţin valabilitatea pe toată perioada stării de urgenţă/alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Actul de identitate valabil va fi lăsat în posesia titularului, fapt pentru care la cerere se va reține o copie a acestuia pe care solicitantul declară că îl va restitui cu ocazia înmânării noii cărți de identitate”, mai spun oficialii DLEP Iaşi. Precizăm că în conformitate cu H.G. nr.3/2021 începând cu data de 13 ianuarie 2021 s-a prelungit cu 30 de zile starea de alertă pe întreg teritoriul ţării.
Campanie în mediul rural
Mai mult, Serviciul de Evidenţă a Persoanelor Iaşi va desfăşura în perioada 1 martie – 29 aprilie 2021 campania „Prioritate la identitate”. Angajaţii instituţiei se vor deplasa cu staţia mobilă în fiecare din cele 26 de comune arondate în vederea punerii în legalitate pe linie de evidenţă a persoanelor şi stare civilă a locuitorilor din aceste comunităţi. „Ne vom deplasa cu stația mobilă în toate comunele deservite pentru a prelua cereri pentru un nou act de identitate. În acest fel solicitanţii nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze în municipiul Iaşi pentru obţinerea actului de identitate deoarece preluarea cererii, a imaginii şi inclusiv eliberarea noului act de identitate se va face în comuna de domiciliu. Activitatea se va desfășura cu respectarea condițiilor de distanțare socială și prin această campanie venim în sprijinul cetățenilor din comunele arondate”, afirmă Marius Bodoga, directorul executiv al DLEP Iași
Programul după care se va derula campania este următorul: 4 martie - Ţuţora (9.30) şi Tomeşti (12.00). 11 martie - Trifeşti (9.30), Roşcani (10.30), Bivolari (12.00), 16 martie - Mogoşeşti (9.30), Ciurea (12.00). 18 martie - Aroneanu (9.30), Victoria (11.00), Popricani (13.00), 25 martie - Andrieşeni (9.30), Vlădeni (13.00). 1 aprilie - Valea Lupului (9.30), Leţcani (11.30), Miroslava (13.30). 8 aprilie - Ungheni (9.30), Golăieşti (11.30), Holboca (13.00). 15 aprilie - Schitu Duca (9.30), Bârnova (12.00). 20 aprilie - Probota (9.30), Ţigănaşi (12.00). 22 aprilie - Horleşti (9.30), Voineşti (12.00). 29 aprilie - Movileni (9.30), Rediu (12.00). Tudor DAMASCHIN
* * *
Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi întocmeşte acte de identitate pentru locuitorii municipiului Iaşi dar şi pentru persoanele din 26 de comune, în total peste 585.000 de locuitori
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau