Criza plasticului pentru cărțile de identitate lovește Iaşul!
Dimensiune font:
DLEP Iaşi încurajează cetățenii să solicite carte de identitate provizorie până la soluționarea problemelor legate de producerea efectivă a cărților de identitate normale * între timp, cei de la MAI anunţă că în luna august apar noile cărţi de identitate
Direcția Locală de Evidență a Persoanelor (DLEP) Iași recomandă cetățenilor Municipiului Iași ca în această perioadă să solicite eliberarea de cărți de identitate provizorie. Reprezentanții DLEP subliniază faptul că este o situație temporară, până la soluționarea problemelor legate de producerea efectivă a cărților de identitate normale, probleme care nu țin de autoritatea locală.
Încă de luna trecută, majoritatea direcțiile de evidență a populației din țară au acuzat faptul că nu pot onora toate cererile din cauza crizei de plastic pentru tipărirea cărților de identitate. Este vorba de achiziții întârziate, la nivel central, motiv pentru care direcțiile sunt nevoite să tipărească doar o parte dintre documentele pentru care au fost depuse cereri. La Iaşi, nu au fost probleme, în sensul că DLEP a reuşit să elibereze acte de indentitate într-un interval de timp rezonabil: 7-10 zile.
Actele vechi sunt valabile pe perioada stării de alertă
În același timp, reprezentanții DLEP atrag atenția asupra faptului că, potrivit Legii nr. 55 / 2020, „valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”, acest lucru fiind valabil și pentru actele de identitate.
Astfel, actele de identitate, emise de autorităţile publice, care au expirat, începând cu data de 01.03.2020, îşi menţin valabilitatea pe toată perioada stării de urgenţă/alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Actul de identitate valabil va fi lăsat în posesia titularului, fapt pentru care la cerere se va reține o copie a acestuia pe care solicitantul declară că îl va restitui cu ocazia înmânării noii cărți de identitate.
Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi întocmeşte acte de identitate pentru locuitorii municipiului Iaşi, dar şi pentru persoanele din 26 de comune, în total peste 585.000 de locuitori
În august apare noua carte de identitate
În altă ordine de idei, Ministrul Afacerilor Interne - Lucian Bode a anunţat ieri că românii vor putea solicita noul tip de carte de identitate cu cip începând cu luna august. Noul document va avea dimensiuni reduse faţă de actualul document și va conține elemente de securitate. „Noua carte de identitate electronică, pe care cetățenii români o vor putea solicita începând cu luna august, va avea dimensiuni reduse faţă de actualul document și va conține elemente de securitate care vor asigura posesorilor garanția că identitatea nu le poate fi furată, iar instituțiilor publice sau private certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe acest document, a transmis ministrul Lucian Bode.
Noua carte de identitate pe care cetăţenii români o vor putea solicita începând cu luna august va avea dimensiuni reduse faţă de actualul document şi va conţine elemente de securitate care vor asigura posesorilor garanţia că identitatea nu le poate fi furată, iar instituţiilor publice sau private certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe acest document. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau