Dincolo de afaceri. Puterea solidarității pentru un spital care schimbă vieți

Dimensiune font:

| 30-10-2024 12:40

 Omul de afaceri Ștefan Mandachi, cunoscut atât pentru succesul său antreprenorial, cât și pentru inițiativele caritabile, a dovedit că afacerile și caritatea pot merge mână în mână pentru a produce un impact real și durabil * el a donat o jumătate de milion de euro pentru construcția unui spital la Gura Humorului


Omul de afaceri Ștefan Mandachi vine din nou în sprijinul cu un nou proiect. Este vorba despre campania sa „1 CM de spital” reprezintă mai mult decât o simplă mobilizare de fonduri; este un manifest al solidarității și al implicării colective. Cu o donație impresionantă de 500.000 de euro, bani adunați atât din fonduri proprii, cât și din donații colective, Mandachi contribuie la construcția unui spital modern în Gura Humorului, o unitate medicală care promite să ofere asistență de specialitate pentru peste 65.000 de oameni.

Spitalul, construit în proporție de 80%, are nevoie de sprijin financiar pentru a putea fi complet dotat și funcțional. Cu secții de recuperare pulmonară, osteo-articulară și neurologică, noua unitate medicală din Bucovina va aduce servicii medicale de calitate mai aproape de comunitatea locală. Primarul Marius Ursaciuc a subliniat că acest proiect va salva vieți, aducând sănătatea aproape de oameni, eliminând nevoia de a călători la distanțe mari pentru îngrijire medicală.

Sunt foarte bucuros că am reușit să facem acest spital”, a declarat Ștefan Mandachi, reflectând asupra parcursului complex al proiectului. Din dorința de a construi inițial acest spital la Rădăuți, antreprenorul s-a lovit de refuzul autorităților locale. Însă, la Gura Humorului, a găsit o echipă dornică de colaborare și, alături de comunitatea locală și Consiliul Local, a reușit să transforme această viziune în realitate.

Fondurile strânse de Mandachi, care însumează până acum 1,6 milioane de euro, au fost folosite în diverse campanii umanitare pentru dotarea spitalelor din Fălticeni și Suceava, dar și pentru achiziția unei secții de terapie intensivă mobilă, funcțională și astăzi. În plus, donațiile au sprijinit numeroase alte proiecte umanitare, cum ar fi construcția a peste 200 de fântâni în Uganda, în urma exemplului dat de Mandachi, care a construit prima fântână acum trei ani.

Implicarea acestuia depășește simpla donație: el a inspirat alți antreprenori și cetățeni să contribuie, iar simbolul „1 CM de autostradă” a devenit un adevărat catalizator al spiritului civic și al dorinței de a construi pentru binele comun.

Ștefan Mandachi reamintește că fiecare contribuție, fie ea mică sau mare, este vitală pentru finalizarea spitalului din Gura Humorului și pentru atingerea obiectivului său de a oferi comunității un spațiu modern și complet echipat pentru sănătate. Donatorii pot sprijini în continuare proiectul prin contribuții financiare direcționate către Asociația Umanitară „Jeni Mandachi”, ajutând astfel la desăvârșirea unui proiect care rezonează adânc cu valorile solidarității și umanității.

Prin proiectele sale, Mandachi a demonstrat că omul de afaceri poate juca un rol activ în schimbarea societății, arătând că succesul adevărat nu se măsoară doar în cifre financiare, ci și în vieți schimbate și comunități sprijinite.

Maura ANGHEL

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:39

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Cele mai căutate produse de post din Iași
22/03/2025 10:51

În pietele din Iasi, tarabele sunt pline de legume proaspete, iar cele mai căutate sunt cartofii, morcovii, ceapa si usturoiul, ingrediente de bază pentru mancărurile traditionale. Preturile sunt ac ...

Caracatița păcănelelor sufocă – iluzii de câștig, vieți ruinate
22/03/2025 10:47

Într-o plimbare scurtă pe bulevardele principale ale Iasului nu are cum să nu-ti sară in ochi puzderia de săli de jocuri. Pe strada Nicolina sunt puzderie, la fel si pe Soseaua Păcurari, zona Podu ...

Ultimul drum îți golește buzunarele. La Iași, o înmormântare costă mii de euro!
22/03/2025 10:26

În Iasi, in anul 2025, organizarea unei inmormantări porneste de la un minim de 4.000–4.500 de lei, insă această sumă acoperă doar strictul necesar: un sicriu simplu (din PAL, fără finisaje s ...

„Zâna Păpușilor”, spectacolul de balet pentru copii care cucerește Opera Iași
22/03/2025 10:23

Opera Natională Romană din Iasi programează duminică un eveniment inedit. De la ora 11:00, in Sala Mare, va avea loc „Zana păpusilor”, un spectacol de balet dedicat copiilor. „Zana păpu ...

O nouă provocare pentru elevii ieșeni. PISA 2025, testul care zguduie școala românească
22/03/2025 10:00

Evaluarea internatională PISA 2025, organizată de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economică (OCDE), bate la usă si aduce sub reflectoare un esantion semnificativ de 10.000 de elevi romani de 15 a ...

Ce poți mânca în Iași cu 20 de lei, la prețul unei cafele de fițe
22/03/2025 09:51

Iasiul, cu aerul său boem, are un secret pe care doar gurmanzii adevărati il cunosc: poti face minuni cu o bancnotă de 20 de lei, iar stomacul tău va fi mai fericit ca niciodată. Sigur, la acelasi pret pot ...

Vânătoarea celor mai periculoși infractori din România. Patru sunt din Iași
22/03/2025 09:45

După prinderea unuia dintre cei mai căutati interlopi romani, Vasile Rodideal, care se ascundea la Moscova, lista celor mai căutati infractori romani a atras atentia. Pe siteul Politiei Romane se află 66 de ...

Circulație cu sens unic între Hala Centrală și Podu Roș
22/03/2025 08:42

Primăria Municipiului Iasi a lansat proiectarea unei variante de circulatie, cu sens unic, pe traseul Hala Centrală – Palatul Culturii – intersectia Podu Ros – Sediul SRI – Hala Centra ...

Președintele CJ Iași: Boții și fermele de troli ale lui Călin Georgescu fac anticampanie lui Crin Antonescu
21/03/2025 19:46

Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Costel Alexe spune că „nu există viată” pentru partidele din coalitie dacă in 18 mai Crin Antonescu nu va fi presedinte. El avertizează că desi Iasul si Botosan ...

Rutiera din Iași a scos la stradă 7 radare!
21/03/2025 15:05

* Politia foloseste acum sistemul cu trepiede si carduri speciale, care permit transmiterea imaginilor la Directia Generală de Trafic * prin urmare, amenzile sunt expediate prin postă, fără a mai fi nevoie ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei