Direcția Silvică Iași - ,,LUNA PLANTĂRII ARBORILOR" - ediţia 2025

Dimensiune font:

| 12-03-2025 09:43

Pădurea contează pentru viitor!

Direcția Silvică Iași - ,,LUNA PLANTĂRII ARBORILOR" - ediţia 2025

Se vor desfăşura acţiuni de popularizare şi educare privind rolul şi importanţa pădurii şi activităţii practice de scos puieţi şi realizarea de plantaţii forestiere. Participantii si-au propus să contribuie la formarea unei atitudini ecologice active şi responsabile, care să determine manifestarea unei conduite adecvate în raport cu mediul natural.

OCOLUL SILVIC DOBROVĂȚ  organizează acţiune de plantat  în ziua de 15 martie 2025, ora 9.00, în amplasamentul UP I Nastea, ua 47A, suprafața plantației 2,0 ha, specia de puieți: gorun.

Locația: ieşirea din corn. Dobrovăţ pe DAF Bârnova până la Canton 10 Palanca (aprox. 3.5 km), stânga pe DAF Dobrovicior până la capăt (Căbăniţă, aprox. 5 km) şi apoi pe drumul de pământ ce străbate parcelele 46C şi 48A până la borna amenajistică 159 (aprox. 0,7 km). - lungime traseu din Dobrovăţ, aprox. 9 km.

Coordonate GPS: N = 46,973570 E = 27,684710

Participanți: Şcoala gimnazială ,,Ştefan cel Mare şi Sfânt” - Dobrovăţ, Şcoala ,,Ştefan Bârsănescu" - Iaşi, membri ai comunităţii locale Dobrovăţ, voluntari.

Mijloace de transport în comun sunt din Iaşi către centrul localităţii Dobrovăţ.

Persoană de contact:  ing Mistreanu Dragoș, tel. 0761/676175

OCOLUL SILVIC HÂRLĂU organizează acţiune de plantat  în ziua de 29 martie 2025, ora 10.00, în locaţia la Școala Gimnazială Scobinți, specia de puieţi – gorun.

Locatia: Iesirea din Hîrlău drumul spre Scobinți, aproximativ 2 km, la școala situată în centrul comunei.

Coordonatele GPS N = 47,409938; E = 26,910261

Participanti: instituții de învățământ din zonă, respectiv școlile gimnaziale Scobinți și Sticlăria.

Persoană de contact: ing. Vasilică Ionuț, telefon 0232/270643, 0729136330.

OCOLUL SILVIC IASI  organizează acţiune de plantat în ziua de 22 martie 2025, ora 09:30 în  locatia:  - amplasamentul amenajistic U.P. V Medeleni, u.a. 34B1, suprafaţa de fond forestier proprietate publica a statului, unde se vor executa împăduriri cu puietii forestieri din specia - frasin comun.

Locaţia: sat Sculeni, comuna Victoria, judeţul Iaşi, zona de langă vama Sculeni, accesul făcându-se prin partea dreapta înainte de intrarea în vamă, suprafaţa fiind situată în spatele complexului Arcaland. Distanta de parcurs pana la acea locaţie este de 24 km fata de centrul oraşului Iaşi. Punctul de întâlnire comun este in fața complexului „ Arcaland”.

Coordonatele GPS    N = 47.314024; E = 27.621485 (punct de întâlnire și desfășurare a acțiunii).

Participanti: Asociatia ,,Tineretul Ortodox Roman - Iasi” si  „Uniunea   Studenţilor din România” , dar și instituții de învăţământ din zonă (Şcoala gimnaziala Victoria).

Persoană de contact ing. Macsim Andrei, telefon 0756/778075 și păd. Cocîrlă Mihai - 0745/438455     

OCOLUL SILVIC LUNCA CETĂȚUII organizează acţiune de plantat  în ziua de 22 martie 2025, ora 08:30, în locaţia situate în U.P. I Tomesti, u.a. 86A,  plantatie integrala cu suprafata de de 4.13 ha, specia de puieţi – gorun si frasin.

Coordonatele GPS N = 47,048628; E = 27,757769.

Participanti : Colegiul National Vasile Alecsandri Iasi și organizațiile și instituțiile cu care vor fi încheiate parteneriate.

Persoane de contact:  ing. Timu Radu, telefon 0746036602 și ing. Paftala Paul tel. 0764643648.

OCOLUL SILVIC PAŞCANI organizează acţiunea de plantat (refacerea plantației) în ziua de 22 martie 2025, ora 10.00, în locaţia U.P. I Zăvoaiele Siretului, u.a. 326S,  suprafaţa plantaţiei de 0,68 ha, specia de puieţi – salcâm;

Locaţia: la 80 km de Iași pe drumurile DN28, DN28A, DJ208 Iași- Pașcani-Stolniceni Prăjescu.

Localitatea Stolniceni Prăjescu, coordonate GPS: N=47,199399⁰  E=26,773828⁰.

Participanții care s-au oferit pentru actiune aparțin:

Colegiului Tehnic de Căi Ferate „Unirea” Paşcani, jud. Iași (2 cadre didactice și 50 elevi), Școlii gimnaziale Hărmăneştii Vechi, jud. Iași (2 cadre didactice și 25 de elevi), voluntari și membrii comunității locale Pașcani .

Persoană de contact:  Ing. Pavăl Grigore, telefon 0232717942.

OCOLUL SILVIC PADURENI  organizează acţiunea  în ziua de 14 martie 2025, ora 09.00, în locaţia U.P. II Mironeasa, u.a. 59 D%,  suprafata plantatiei de 1.0 ha specia de puieti – stejar.

Locatia este la 39 km de Iasi (Capat C.U.G.), pe drumul Iasi-Mogosesti-Hadimbu-Ursita-Mironeasa-Capat sat Brusturet, apoi pe jos.

Coordonate  N = 47.98705, E = 27.39104.

Invitati:  Scoala Gimnaziala Mironeasa  (2 cadre didactice, 20 elevi)

Persoană de contact:  ing. Murariu Dan, telefon  0746030568.

OCOLUL SILVIC PODU - ILOAIEI  organizează acţiune de plantat  în ziua de 29 Martie 2025, ora 10.00,  în locaţia U.P. I Strunga, U.a. 17 B,  suprafața plantației de 2,64 Ha, de completat 1,43 Ha, specia de puieți – stejar,  Locația la  45 Km de Podu - Iloaiei pe drumul Podu  Iloaiei – Strunga – Hăbășești - Brătulești – Fedeleșeni – Hândrești apoi – drum de pămînt.

Coordonate: lat. 47,135450; long. 27,014060

Participanții:  voluntari din cadrul Școlii Gimnaziale Oțeleni, Jud. Iași ( cadre didactice și elevi),  Primăriei Oțeleni, locuitori ai comunei Oțeleni.

Relații la tel. 0232/740642,  persoana de contact ing. Narcis Ciochină .

OCOLUL SILVIC RĂDUCĂNENI organizează acțiune de plantat  în ziua de 22 martie 2025, ora 10.00, în amplasamentul U.P. IV Bunești, u.a. 31,  suprafața plantației de 6.39 ha, specia de puieți –gorun.

Locația:  com Dolhești, pe traseul Răducăneni, Bohotin, Moșna, Cozmești apoi pe drumul forestier Budăi, Hrușca Bunești. Coordonatele GPS   46°52'37.56"N; 27°56'11.37"E.

Participanți: Școala Profesională Cozmești și alte instituții de învățământ din zonă, voluntari și membrii ai comunității locale Bunești-Averești.

Persoană de contact: ing. Grigoraș Mihai, telefon 0743369829.

       În ,,campania de împăduriri”, (sintagmă al cărui sens, oarecum militar, se justifică prin dimensiunea mijloacelor umane, financiare şi tehnice presupuse de această remarcabilă desfăşurare de forţe) din primăvara anului 2025 Direcția Silvică Iași va planta în regenerări artificiale (33 ha), refaceri (3 ha) și completări (52 ha) suprafața de 88 hectare. Se vor planta un număr de 390,1 mii puieți forestieri, din care: 14.4 mii buc. plop alb, 142 mii buc. gorun, 93.4 mii buc. stejar, 1.7 mii buc. cireș, 25.7 mii buc. frasin, 4.3 mii buc. paltin, 89.6 mii buc. salcâm, 5.4 mii buc. frasin p., 3.7 mii buc. vișin turcesc, 4.4 mii buc. sălcioară, 5.5 mii buc. salcie selecționată.

         În această perioadă vor avea loc diverse acţiuni practice și teoretice, educativ – formative, constând în plantarea de puieţi, activități în pepinierele silvice și acțiuni de igienizare, la care sunt așteptați să participe pe lângă personalul silvic și voluntari de la diverse instituții, firme private sau organizații non-guvernamentale, membrii ai comunităţilor rurale şi urbane, în baza unor proiecte de voluntariat și parteneriate de colaborare.

          Totodată, sprijinim acțiunile de împăduriri desfășurate de primării, școli sau alte instituții în diverse locații, prin furnizare de material săditor, consiliere şi asistenţă tehnică cu personalul silvic specializat.

         Luna Plantarii Arborilor, o ocazie de a ne întoarce la natură, o sărbătoare dedicată reînvierii naturii  și continuarea ciclului vieţii, un important eveniment silvico- economic şi ecologic menit să sensibilizeze în fiecare dintre noi iubirea, grija, priceperea şi devotamentul pentru pădure, să conștientizeze rolul și importanța pădurilor în viața societății și în special în rândul tineretului, să determine formarea și manifestarea unei conduite adecvate în raport cu mediul natural.

          Această sărbătoare a sădirii arborilor, cu o istorie oarecum bogată, îşi are începuturile în Statele Unite la iniţiativa ministrului Sterling Morton  încă din anul 1872, ca o consecinţă a despăduririlor masive din  perioada respectivă. Exemplul american s-a extins apoi în întreaga lume civilizată, în anul 1901, la primul Congres pentru silvicultură de la Paris, reprezentantul Franţei propunând o moţiune în favoarea stabilirii unei sărbători a arborelui  în fiecare ţară, în a doua duminică a lunii octombrie, după modelul american, care să fie consacrată elevilor din şcoli pentru a planta un  arbore.

            În România, la iniţiativa cărturarului Spiru Haret ministru al Cultelor şi Instrucţiei Publice ,în anul 1902, a fost organizată „Serbarea  sădirii arborelui”, acțiunea  luând în timp caracterul unei adevărate sărbători de primăvară naţionale.

Urmează  în anul 1936, la iniţiativa ilustrului silvicultor Marin Drăcea, înalt funcţionar în Ministerul Domeniilor lansarea manifestării „Luna plantării arborilor” împădurindu-se în acel an 3714 hectare, în cadrul a 2910 serbări cu 388 de mii de participanţi. Acţiunea a fost întreruptă în timpul celui de-al doilea război mondial,  fiind reluată în 1953 sub denumirea de „Luna Pădurii”, stabilindu-se prin lege perioada de desfăşurare martie - aprilie a fiecărui an. Din anul 1989, aceasta se serbează în perioada 15 martie – 15 aprilie, iar începând cu anul 2008, odată cu reeditarea noului Cod Silvic – Legea nr. 46/2008, se revine la vechea denumire, respectiv „Luna plantării arborilor“, titulatură sub care se desfășoară aceste manifestări şi astăzi.

             În scopul creşterii gradul de conştientizare asupra gestionării, conservării şi dezvoltării durabile a pădurilor, în beneficiul generaţiilor prezente şi viitoare, în fiecare an începând din 2013, pe 21 martie, la nivel mondial este sărbătorită Ziua Internaţională a Pădurilor, declarată de Adunarea Generală a Naţiunilor Unite. 

            Functiile pădurii si semnificatia lor:

            Pădurea sprijină agricultura prin perdelele sale de protecţie ce asigură sporirea umidităţii atmosferei în zona culturilor agricole, atenuează inundaţiile, înlăturînd formarea torenţilor, eroziunile solului, împiedică formarea rîpelor, opresc mişcarea nisipurilor zburătoare, diminuează şi slăbesc forţa vînturilor, ajută la înmagazinarea apei în solul cîmpurilor, mărind astfel recolta.

             Pădurea îl ocroteşte pe om şi contribuie la creşterea calităţii vieţii, veghează asupra sănătăţii omului, datorită efectelor benefice pe care le are asupra mediului în care trăim, ea contribuind şi la ionizarea aerului, distruge microbii prin emanaţii de fitoncide, asigură apă limpede şi curată, deţine funcţii estetice si recreative deosebite, înfrumusețând şi înnobilând peisajul.

              Pădurile acoperă o treime din masa terestră a Pământului şi exercită funcţii vitale pentru întreaga planetă.

              Pădurile găzduiesc cele mai diverse ecosisteme biologice de pe suprafaţa terestră, adunând peste jumătate din speciile terestre de animale, plante şi insecte, joacând un rol-cheie în lupta împotriva schimbărilor climatice şi contribuind la menţinerea echilibrului de oxigen, de dioxid de carbon şi a umidităţii din aer.

              Pădurea este o uriaşă uzină de oxigen, dar şi un important izvor de apă, în cursul unui an, un hectar de pădure purificînd 18 milioane metri cubi de aer şi reţinînd pe frunzele arborilor 80 de tone de praf, funingine, zgură şi alte substanţe nocive, poate reţine în sol peste 6 mii metri cubi de apă, cantitate echivalentă cu consumul anual de apă a 70 de persoane din mediul urban.

            Apariţia şi dezvoltarea speciei umane  este  nemijlocit  legată  de  pădure. Şi  la  această  dată  aproximativ 300 de milioane de oameni din întreaga lume trăiesc în  păduri. Pădurile acoperă 31% din suprafaţa terestră și au o contribuţie esențială la menţinerea unei clime globale stabile. Pădurea, un mozaic forestier cu unități amenajistice de diferite vârste și în diverse stadii de dezvoltare, are o importanță deosebită și reprezintă habitatul a aproape 80% din speciile de animale și munca silvicultorului, desfășurată în general în tăcere şi discreţie, este permanentă şi implică, pe lângă profesionalism şi disciplină, multă dăruire, atenţie şi, de ce nu, iubire pentru tot ce înseamnă arbore şi pădure.

Să fie pădure! Pădurea contează pentru viitor!

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
PADUREA ÎN PRIMĂVARA ANULUI 2025
29/04/2025 09:38

PADUREA ÎN PRIMĂVARA ANULUI 2025     Regenerarea pădurilor, conservarea si protectia acestora, in scopul dezvoltării lor durabile, constituie principalele activităti ale silvicultorilor i ...

Biblioteca Județeană ar putea lua locul Palatului Poștei!
28/04/2025 21:51

* „În momentul de faţă sunt două discuţii: ori o ducem in Palatul Poştei, de pe strada Cuza Vodă, dacă reuşim să il preluăm prin inchiriere, comodat sau in proprietate de la Compania Naţi ...

Apare o nouă meserie în România: „Este unic în Uniunea Europeană”
28/04/2025 19:27

* „Am pornit acum două săptămani, pentru 2.000 de experti in dezvoltare durabilă. Este unic in Uniunea Europeană. Vom avea pană la sfarsitul anului, printr-un curs post-universitar, dar numai a ...

Insectele le dau mari bătăi de cap ieșenilor
28/04/2025 19:27

 Sosirea sezonului cald reprezintă si startul perioadei in care tot mai multe persoane au de-a face cu intepăturile de insecte. Fie că vorbim despre albine, viespi sau căpuse, acestea pot fi extrem de ...

Și-a vândut copilul direct din Maternitate, pentru 5.000 de lei
28/04/2025 19:25

* o tanără de 19 ani a luat bebelusul direct de pe sectia de Neonatologie a Spitalului Judetean Bacău fără ca vreun cadru medical să o vadă * mama s-a declarat surprinsă, initial, dar apoi s-a constatat ...

O adolescentă din Târgu Frumos s-a înecat din cauza unui urs
28/04/2025 19:25

O elevă de la Liceul Teoretic „Ion Neculce” din Targu Frumos s-a inecat in lacul de acumulare Frumoasa. Adolescenta s-a speriat de un urs, a fugit şi in alergare s-a dezechilibrat şi a căzut in ...

„1 Mai muncitoresc” - Zonele de agrement ale Iașului vor fi luate cu asalt
28/04/2025 19:23

 * ca in fiecare an, zonele de agrement Ciric, C.A. Rosetti sau Cetătuia vor fi la mare căutare in randul amatorilor de grătare * totodată, si zonele impădurite ale Iasului vor fi luate cu asalt de ce ...

Viața pe muchie de leafă. Cât de greu e să supraviețuiești cu salariul minim în Iași
28/04/2025 18:10

  Pe străzile Iasului, sub vitrinele luminate si panourile optimiste despre „dezvoltare si oportunităti”, realitatea are alt chip. Este chipul celor care muncesc 10 ore pe zi pentru a plă ...

Amintiri despre... amintiri. Aşa a început fotbalul la Politehnica Iaşi. Scurtă incursiune în istoria clubului
28/04/2025 18:08

  În  urmă cu aproape trei decenii, am ajuns, in urma unei invitaţii, acasă la profesorul Nicolae Popinceanu, pe str.Ibrăileanu. Am petrecut cateva ore in compania distinsului dascăl, care ...

Spitalele ieșene au angajat 14 preoți
28/04/2025 18:04

* BOR organizează concursuri si aprobă candidatii, apoi impune castigătorii in organigrama spitalelor, unitătile medicale plătindu-le salariile * la Iasi, salariul cel mai mare il plăteste Spitalul de Neu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei